Макулатуру продати, підручники придбати: як у бухобліку показати?
Кошти від реалізації макулатури: на що можна витрачати?
Процедуру списання бібліотечних фондів ми розглядали в матеріалі «Застаріла бібліотечна література: коли та як списати?» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 35). Тож якщо вас цікавить покроковий алгоритм дій, уважно перегляньте цей матеріал. А от наступним кроком у цьому ланцюжку є використання коштів, отриманих від продажу списаних бібліотечних фондів. Ось тут і постає запитання: на які ж цілі можна використати такі кошти? Зараз пояснимо.
Та спочатку нагадаємо, що кошти від реалізації макулатури належать до підгрупи 4 першої групи власних надходжень бюджетних установ (ч. 4 ст. 13 БКУ). Такі надходження слід відображати за кодом класифікації доходів 25010400 «Надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна)».
Суттєво, що кошти, виручені від продажу бібліотечних фондів, установа залишає у своєму розпорядженні. Причому спрямувати такі надходження заклад освіти може лише на цілі, передбачені ч. 4 ст. 13 БКУ. Серед них, зокрема:
1) ремонт, модернізація чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей;
2) покриття витрат, пов’язаних з організацією збирання і транспортування брухту на приймальні пункти;
3) господарські потреби установи, включаючи оплату комунальних послуг і енергоносіїв.
Отже, заклад освіти цілком може використати отримані від реалізації макулатури кошти на поповнення бібліотечного фонду. І не сумнівайтесь — це абсолютно законно.
Але є один важливий нюанс. Серед видатків, які дозволено здійснювати у другу чергу, видатки на придбання (поповнення) бібліотечних фондів п. 19 Порядку № 590* не передбачено. Відповідно такі видатки можна здійснювати лише у третю чергу.
Придбання підручників: як показати в обліку?
-
Платне користування сайту передбачає:
- доступ до новин, статтей, довідників
- безлімітні завантаження всіх бланків
- відсутність реклами
місяць