Процедура передання справ старим головбухом новому
Обов’язковість передання справ наступнику
Проблема з прийняттям (передачею) справ головним бухгалтером у разі призначення на посаду або звільнення з неї, а також проведенням перевірки стану обліку та звітності попередника полягає в тому, що для підприємств* ця процедура нормативно чітко не врегульована.
* Підприємства — юридичні особи, створені відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, представництва іноземних суб’єктів госпдіяльності, які зобов’язані вести бухоблік та подавати фінзвітність (ч. 1 ст. 2 Закону про бухоблік).
За вимогами ч. 2 ст. 8 Закону про бухоблік* питання організації бухобліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи), який здійснює керівництво підприємством та несе відповідальність за організацію бухобліку відповідно до законодавства та установчих документів. А власне функції головного бухгалтера або особи, яка забезпечує ведення бухобліку підприємства, визначено ч. 7 ст. 8 Закону про бухоблік. І там ні слова не сказано про механізм зміни головного бухгалтера.
* Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 № 996-XIV.
На те, що окремий порядок приймання-передачі первинних документів, регістрів бухобліку та інших документів у разі звільнення головного бухгалтера законодавством не визначений, свого часу звертав увагу Мінфін у листі від 24.09.2012 № 31-08410-07-10/23279.
-
Платне користування сайту передбачає:
- доступ до новин, статтей, довідників
- безлімітні завантаження всіх бланків
- відсутність реклами
місяць