Інформація по темі "" | Публікації по тегу
29.03.21
12027 0
Друкувати
Обране

Ремонт водопроводу: що в бухобліку

Бюджетна установа планує ремонт мережі водопостачання. Буде замінено частину трубопроводу. За яким КЕКВ слід проводити оплату ремонтних робіт? Як правильно показати цю операцію в бухобліку? Чи потрібно надалі обліковувати нові труби окремо? Що робити із старими металевими трубами, якщо подальше їх використання неможливе через корозію?

Світлана ВЕЖИЧАНІНА, експерт з фінансових питань

Плануємо видатки

Звісно, час від часу всі ці комунікації потребують ремонту. І краще, щоб такий ремонт був запланований, аніж вимушений (аварійний). Це дасть змогу правильно запланувати видатки на проведення таких робіт.

Але передусім слід чітко розуміти це буде поточний чи капітальний ремонту будівлі. Головним орієнтиром у цих питаннях і досі є Перелік № 1501. Зокрема, згідно з цим документом:

  • часткова заміна трубопроводу при усуненні нещільностей, витоків – це поточний ремонт будівлі (п.п. 1.2.12.5 Переліку № 150);
  • заміна ділянок трубопроводів – капітальний ремонт (п. 2.12.1 Переліку № 150).

У будь-якому разі остаточне рішення щодо виду ремонту та можливого способу його проведення приймає керівник установи (п. 2 розд. VІ Методрекомендацій2). 

Важливо: до початку робіт необхідно заручитися наказом керівника щодо проведення робіт із зазначенням їх конкретного виду (поточний ремонт, капітальний ремонт). 

Стисло про загальні підходи до застосування КЕКВ при плануванні видатків на ремонт – у таблиці нижче. 

Порядок застосування КЕКВ при плануванні витрат на ремонт будівлі

Спосіб виконання робіт

Поточний ремонт

Капітальний ремонт

Господарський (власними силами)

Придбання будівельних матеріалів –

КЕКВ 2210

Підрядний (із залученням сторонньої організації)

Придбання будівельних матеріалів –

КЕКВ 2210

+

Оплата робіт –

КЕКВ 2240

або

Оплата робіт (з урахуванням вартості будматеріалів) –

КЕКВ 2240

Усі витрати (проектно-кошторисна документація, матеріали, робота тощо) –

КЕКВ 3132

 

Водночас нагадаємо: з 16.02.2021 року бюджетним установам повернули можливість здійснювати попередню оплату за товари, роботи і послуги. Головне, щоб розмір авансу не перевищував 30 % вартості їх річного обсягу, а строк попередньої оплати – 3-х місяців (п. 151 Постанови № 6413)

Подальша доля старих труб

Комісія установи має обстежити і визначити можливість подальшого використання  одержаних у результаті ремонту будівлі матеріалів. Придатні – оприбутковуємо як запаси (абз. 1 п. 23 Порядку № 13144). Непридатні – зараховуємо на баланс як вторинну сировину. Звісно, це стосується лише тих матеріалів, які можна реалізувати і отримати із цього хоча б якийсь зиск. Тоді як цілковитий непотріб зараховувати на баланс не потрібно. Ліпше подбати про належну утилізацію таких відходів. Але тут ні про які доходи вже не йдеться. Навпаки –за утилізацію доведеться заплатити.

Отже, труби, вилучені у результаті ремонту водопроводу, які через фізичний знос неможливо використовувати, підлягають оприбуткуванню як металобрухт (абз. 2 п. 23 Порядку № 1314).

А як правильно провести оцінку металобрухту, оформити його надходження та реалізацію, читайте у статті «Металеві сейфи: списуємо та реалізуємо брухт» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 10, с. 17). 

Відображаємо в бухобліку

Ремонтні роботи

Головною метою і поточного, і капітального ремонту будівлі є відновлення або підтримання її експлуатаційних. При цьому продуктивність відповідного об'єкта ОЗ залишається на первісно оціненому рівні (п. 4 розд. VІ Методрекомендацій).

З огляду на це, немає жодних підстав для збільшення первісної вартості об’єкта ремонту. Всі витрати на проведення ремонтних робіт визнаємо витратами звітного періоду, в якому вони були понесені. При цьому застосовуємо субрахунок 8013 «Матеріальні витрати». 

Будівельні матеріали

Будматеріали підрядника, включені до загальної вартості ремонтних робіт, відображати в обліку установи-замовника окремо не потрібно. Підрядник включає в ціну робіт вартість використаних матеріалів. Таким чином, він компенсує витрати понесені при виконанні цих робіт (ч. 3 ст. 843 ЦКУ).

Інша річ самостійно придбані установою будматеріали. Їх спочатку зараховуємо на баланс на субрахунок 1513 «Будівельні матеріали». А після використання вартість фактично витрачених матеріалів списуємо на витрати (Дт 8013 – Кт 1513).

При цьому якщо будматеріали були придбані та передані підряднику, він має підтвердити факт їх використання під час здійснення ремонту. Зокрема, виконавець має надати установі Звіт про використання будівельних матеріалів замовника та акт приймання-передачі залишку невикористаних матеріалів (ч. 1 ст. 840 ЦКУ). Звісно, до повного пакету документів входить Акт приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) і Довідка про вартість виконаних підрядних робіт і витрат (форма КБ-3). Тільки після підписання цих документів можна списати використані будматеріали з балансу. 

1 Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 10.08.2004 р. № 150.

2Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектору, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. № 11.

3 Постанова КМУ «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 22.07.2020 р. № 641.

4 Порядок списання об'єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.

 

Приклад із відображення на рахунках бухобліку часткової заміни водопроводу ви знайдете у журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 12, с. 15

ЧИТАТИ ДОКЛАДНІШЕ


 

Окрім того, у свіжому випуску «Бюджетної бухгалтерії»:

Лікарняні, до побачення: чи платити допомогу з 30.06.2021 р.?

Благодійка вартістю нуль грн. Як оприбуткувати?

Організація бухобліку в закладах освіти

Фінансова автономія закладів освіти — звучить перспективно. Але для отримання усіх переваг цієї автономії передусім слід подбати про раціональну організацію бухобліку в цих закладах. На що варто звернути увагу в першу чергу та як уникнути типових помилок, розповімо у цій статті. Стисло про головне.

Отримали підручники: як узяти на облік

Викладач із виробничим стажем: як установити «вислужну» надбавку?

Заступник директора з навчально-виховної роботи закладу професійно-технічної освіти викладає предмет «Охорона праці» на 0,5 ставки. Він має стаж роботи 15 років на посаді інженера з охорони праці на виробництві.Чи зараховується цей період до педстажу для виплати надбавки за вислугу років?

«Карантинна» відпустка & «вислужна» надбавка

Соціальний працівник територіального центру надання соціальних послуг перебував у карантинній відпустці без збереження зарплати з 11.01.2021 р. по 21.02.2021 р. Чи включається цей період до стажу роботи, що дає право на встановлення надбавки за вислугу років?

Простій + відпускні: які дні виключаємо?

Працівниця з 1 квітня 2021 року йде у соцвідпустку на дітей тривалістю 10 календарних днів. З 1 по 30 квітня 2020 року в установі було запроваджено простій з оплатою 2/3 окладу. Як визначити кількість календарних днів для розрахунку відпускних?

«Базовий» місяць для індексації:прийом, переведення і Ко

До штатного розпису вашої установи введено нову посаду? Відбулося підвищення тарифного розряду одного з працівників? А когось взагалі переведено на іншу роботу (посаду)? Маєте сумніви щодо визначення «базового» місяця для індексації зарплати? Про особливості індексації у таких непростих ситуаціях читайте у нашій статті.

Забули про індексацію? Виправляємо ситуацію

Забули нарахувати працівнику індексацію заробітної плати? Тоді обов’язково донарахуйте її. До того ж чим швидше, тим краще. А от як правильно виправити ситуацію, як оформити та відобразити в обліку і звітності донарахування індексації, читайте у нашій статті.

Звіт про зарплатні борги: нюанси заповнення та подання

Як правильно оприбуткувати підручники, отримані шкільною бібліотекою для поповнення бібліотечних фондів? Куди віднести видатки на доставку підручників до навчального закладу? Та чи треба подавати до Казначейства Довідку про надходження в натуральній формі? Відповіді на ці запитання — у нашій статті.

Календар бухгалтера на квітень 2021 року

 

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×