Інформація по темі "" | Публікації по тегу
23.01.24
34 0
Друкувати
Обране

Відшкодовуємо витрати за поштові послуги

Чи можливо відшкодувати працівнику установи витрати на поштові послуги зокрема відправку рекомендованих листів. Якщо так, то чи достатньо для цього авансового звіту? Чи може установа перерахувати таке відшкодування на зарплатну картку такого працівника?

Так, за умови виконання вимог законодавства працівник установи має право на відшкодування таких витрат. Розглянемо їх.

Умови відшкодування витрат

Звісно, ідеальний варіант — коли працівник установи виконує свої трудові обов’язки та окремі цивільно-правові дії від імені та за рахунок установи. Тобто установа забезпечує працівника коштами (авансом) для виконання певного завдання. Але так відбувається не завжди.

Деколи працівнику доводиться для вирішення господарських питань установи здійснювати витрати за власний рахунок. Саме така ситуація й мала місце у нашого читача. Та хвилюватися з цього приводу не варто. Адже працівник має повне право на відшкодування витрат, понесених ним у зв’язку з вчиненням певних дій щодо установи (у т. ч. за власні кошти). Право на отримання такого відшкодування закріплено у ст. 1158 — 1160 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV.

Та головне — такі витрати мають бути підтверджені документально. Причому працівник має надати оригінали відповідних документів.

Тож, як бачимо, відшкодування витрат працівника за поштові послуги — цілком правомірна операція.

Свого часу про можливість та механізм відшкодування витрат, понесених працівником на користь установи за власні кошти за рішенням керівника установи, йшлося у листах Мінфіну від 26.02.2019 № 11220-16-63/5675 та від 28.08.2007 № 31-34000-10-25/17266.

З огляду на це, бухгалтерія може перерахувати відповідну суму відшкодування на зарплатну картку такого працівника без будь-яких побоювань.

Алгоритм відшкодуванням витрат працівника

1. Працівник здійснює витрати (оплачує поштові послуги) в інтересах установи за власні кошти. При цьому не має значення форма розрахунку: готівкою чи з використанням платіжної картки. Ключовий момент — наявність оригіналів документів, які підтверджують здійснення таких витрат. Зокрема, таким підтвердним документом може бути чек РРО.

2. Про здійснені витрати працівник негайно повідомляє керівника доповідною запискою з обґрунтуванням обставин здійснення таких витрат.

ВАЖЛИВО!

Також працівник має надати Звіт про використання коштів* та відповідні підтвердні документи

* Форма Звіту про використання коштів / електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, затверджена наказом Мінфіну від 28.09.2015 № 841.

Після цього керівник установи розглядає доцільність здійснення таких витрат.

3. Якщо керівник установи підтвердив доцільність та обґрунтованість здійснених працівником витрат та затвердив наданий Звіт, зазначені документи передають до бухгалтерії для проведення розрахунків із працівником — відшкодування понесених ним витрат.

4. Необхідно зареєструвати бюджетні зобов’язання з урахуванням вимог пп. 2.2 та 2.4 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (ср. USER_SHOW_ID).

Для цього розпорядник подає до Казначейства: Реєстр бюджетних зобов’язань та/або Реєстр бюджетних фінансових зобов’язань, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання (бюджетного фінансового зобов’язання). На виконання таких дій у вас є сім робочих днів із дня затвердження Звіту.

Відображення відшкодування в бухобліку

Для обліку розрахунків з підзвітними особами традиційно застосовуємо субрахунок 2116 «Дебіторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами».

Так, якщо керівник установи підтвердив доцільність та обґрунтованість здійснених працівником витрат за власні кошти та затвердив Звіт про використання коштів, відображаємо заборгованість перед працівником за кредитом субрахунку 2116. Після проведення розрахунку з підзвітною особою зменшуємо зобов’язання перед ним і дебетуємо субрахунок 2116.

Приклад. Працівник установи здійснив оплату поштових послуг за власні кошти у сумі 150 грн. Оплату послуг проведено готівкою.

Одразу після здійснення видатків працівник надав на розгляд керівнику установи доповідну записку з обґрунтуванням здійснених витрат та Звіт про використання коштів разом з оригіналом документа, який підтверджує понесені витрати (чек РРО).

Після прийняття рішення щодо доцільності понесених витрат керівник установи затвердив Звіт. Суму витрачених коштів відшкодовано працівнику шляхом перерахування коштів на його картковий рахунок.

з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,

грн

м/о

дебет

кредит

1

Отримано послуги поштового зв’язку

8013

6211

150

6

2

Оплачено поштові послуги працівником за рахунок власних коштів

6211

2116

150

6, 8

3

Отримано асигнування на оплату поштових послуг (відшкодування витрат працівника)

2313

7011

150

2

4

Відшкодовано понесені витрати працівнику на підставі затвердженого Звіту

2116

2313

150

2, 8

Висновки

  • Про здійснені витрати працівник має негайно повідомити керівника установи доповідною запискою з обґрунтуванням обставин здійснення таких витрат.
  • На підтвердження понесених витрат необхідно надати оригінали відповідних документів (чеки РРО, квитанції про оплату тощо).

Бюджетна бухгалтерія, січень, 2024/№ 4

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі