Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.07.23
8004 11
Друкувати
Обране

Як обліковувати світильники та матеріали для їх встановлення?

Установа придбала два світильники вартістю 2300 грн кожен, які власними силами планує повісити на стелю. Як їх обліковувати? Куди віднести витрати на придбання гачків, затискачів, кабелю тощо, призначених для монтажу цих світильників?

Такі світильники слід оприбуткувати на субрахунок 1113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи», оскільки очікуваний термін їх експлуатації перевищує 1 рік, а вартісний критерій явно менший за встановлену в установі вартісну межу для основних засобів. Придбання здійснюється за КЕКВ 2210.

У свою чергу, зарахування світильників до складу необоротних активів передбачає включення до їх первісної вартості всіх витрат на установку, монтаж, налагодження тощо. Цього вимагає п. 5 розд. ІІ НП(С)БО 121 «Основні засоби».

Отже, вартість гачків, затискачів, кабелю тощо, використаних для монтажу світильників, потрібно включити до їх первісної вартості (КЕКВ 2210).

Але не забудьте спочатку оприбуткувати витратні матеріали, а вже потім — включити їх вартість до капінвестицій. Такі матеріали оприбутковують на субрахунок 1513 «Будівельні матеріали». Саме на цьому субрахунку передбачено ведення обліку всіх електротехнічних матеріалів (кабель, лампи, патрони, ролики, шнур, провід, запобіжники, ізолятори тощо).

І ще дещо про додаткові витрати. Якщо до встановлення світильників залучити працівника, в посадовій інструкції якого передбачено виконання таких робіт, то оплатою його праці буде зарплата. Її до первісної вартості світильників не відносять.

Але якщо залучили іншого працівника або сторонню особу за договором ЦПХ (КЕКВ 2111) або сторонню фірму за окремим договором (КЕКВ 2240), то відповідна виплата підлягає включенню до первісної вартості світильників (п. 5 розд. ІІ НП(С)БО 121«Основні засоби»).

Всі витрати, які формують первісну вартість світильників слід накопичувати на субрахунку 1312 «Капітальні інвестиції в інші необоротні матеріальні активи».

Під час їх введення в експлуатацію слід виконати такі дії:

Врахуйте, що предметам одного найменування, якості матеріалу та ціни встановлюється один номенклатурний номер. При цьому перші чотири знаки номенклатурного номера означають номер субрахунку, п'ятий - підгрупу, всі інші знаки - порядковий номер предмета у підгрупі. Для тих груп основних засобів, для яких не виділені підгрупи, п'ятий знак може позначатись нулем. Присвоєні об'єктам номери зберігаються за ними на весь період перебування їх в установі. Номери інвентарних об'єктів, які вибули чи ліквідовані, не повинні присвоюватись іншим об'єктам, що заново надійшли, протягом трьох років.

Розглянемо умовний приклад. 

Приклад. Установа придбала два світильника вартістю 2300 грн кожен. Також придбано матеріали, призначені для монтажу цих світильників на загальну суму 600 грн.

Згідно з договором поставки передбачено проведення розрахунків на умовах післяплати. Установа отримала світильники та матеріали для їх монтажу на підставі накладної.

Монтаж світильників на стелю проведено власними силами установи.

Первісна вартість одного світильника становить 2600 грн (вартість придбання 2300 грн + вартість матеріалів для його встановлення 300 грн).

Світильники введено в експлуатацію на підставі Акта введення в експлуатацію ОЗ. Також активам  присвоєно номенклатурний номер та відкрито Інвентарну картку групового обліку ОЗ.

При введенні в експлуатацію нараховано амортизацію у розмірі 50 % первісної вартості світильників.

 

з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,

грн

м/о

дебет

кредит

1

Отримано асигнування на придбання світильників

2313

5411

4600

2

2

Отримано асигнування на придбання матеріалів для їх монтажу

2313

7011

600

2

3

Отримано світильники від постачальника

1312

6211

4600

6

4

Отримано матеріали для монтажу світильників від постачальника

1513

6211

600

6

5

Перераховано кошти постачальнику

6211

2313

5200

2, 6

6

Включено вартість матеріалів для монтажу світильників до капінвестицій

1312

1513

600

13

7

Введено в експлуатацію світильники

1113

1312

5200

17

Одночасно збільшено внесений капітал

5411

5111

5200

17

8

Вилучено з доходу звітного періоду суму видатків на придбання матеріалів для монтажу світильників, що включаються до їх первісної вартості

7011

5411

600

17

9

Нараховано амортизацію у розмірі 50 % первісної вартості світильників (5200 x 50 %)

8014

1412

2600

17

10

Віднесено на фінрезультат звітного періоду суму нарахованої амортизації

5511

8014

2600

17

Не залиште поза увагою ще один момент: якщо ваша установа замовляє виконання робіт із заміни світильників, до загальної вартості яких включено вартість усіх витратних матеріалів (у тому числі й світильників), тоді це ремонт будівлі. У такому випадку всі витрати на утримання об’єктів ОЗ визнаються витратами відповідного звітного періоду (п. 2 розд. ІІІ НП(С)БО 121 «Основні засоби»). А це означає, що всю вартість ремонтних робіт разом з вартістю  світильників слід включати до витрат звітного періоду.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
11
Роман
26.07.2023
Поясніть, чому для придбання світильників у кредиті застосований рахунок 5411, а для придбання матеріалів - рахунок 7011?
Світлана Роман
26.07.2023
Неправильно застосовано. Треба Отримано асигнування на придбання світильників Д 2313 К 7011, а потім Вилучення з доходу звітного періоду асигнувань у сумі поточних витрат, що включаються до первісної вартості об’єкта основних засобів відповідно до НП(С)БОДС 121 «Основні засоби» Д 7011 К 5411 на суму 4600 грн.
інна Світлана
26.07.2023
я згідна з вами
EVGENIY Світлана
26.07.2023
Все правильно, відкрийте типову кореспонденцію пункт 1.1
Наталія
26.07.2023
Добрий день. А чому КЕКВ 2110 а не 2210, можливо друкарська помилка?
EVGENIY Наталія
26.07.2023
Очепятка, вже виправив
EVGENIY
26.07.2023
Роману, смисл в тому що все що стане на облік як ОЗ або ІНМА або все що буде відноситись на кап інвестиції (13хх) повинно фінансуватись за рахунок цільового фінансування (5411), тому при надходженні асигнувань якщо ви точно знаєте що це асигнування на придбання ОЗ або ІНМА можна одразу робити проводку 2313 5411, якщо наприклад ви не впевнені що за рахунок асигнувань ви будете придбавати ІНМА то можете зробити 2313 7011 але якщо купуєте ІНМА на ці кошти тоді одразу треба робити проводку 7011 5411. Для прикладу вам на 2210 відкрили асигнування на 2000 грн і ви не знаєте чи будете ви купляти Стіл чи може купите бумагу для принтерів, керівник може вирішити і так і так, скаже стіл купимо наступного місяця.
Наталя
26.07.2023
А чому не можна світильники віднести на рахунок 1513? Як "електротехнічні матеріали (кабель, лампи, патрони, ролики, шнур, провід, запобіжники, ізолятори тощо)".
І списати при їх встановленні.
Svetlana Наталя
26.07.2023
на 1513 обліковуються расходні матеріали, а світильники відповідають критеріям МНМА. Термін їх експлуатації перевищує 1 рік. Це об'єкт обліку, який не можна одразу списати при встановленні.
Наталя Svetlana
26.07.2023
Але ж токени рекомендують обліковувати на 1812, а не на 1113. Хоча їх термін експлуатації теж більше року.
Маре
15.04.2024
А лед лампи можна віднести на 1513?
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×