Інформація по темі "" | Публікації по тегу
07.11.22
248 0
Друкувати
Обране

Використання залишків освітньої субвенції на оренду: можливо?

Чи можна використати залишок освітньої субвенції на оплату оренди приміщення під соціальний хаб для внутрішньо переміщених осіб?

На жаль, ні. Пояснимо чому.

Умови використання залишків освітньої субвенції

Передусім умови використання залишків освітньої субвенції визначено ч. 4 ст. 1032 БКУ* та п. 3 Порядку № 6**.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

** Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам від 14.01.2015 № 6.

Нагадаємо основні моменти.

ВАЖЛИВО!

Залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді

Такі залишки можна використати з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази відповідних закладів освіти. До таких закладів освіти належать (ст. 1032 БКУ):

— початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї;

— спеціальні школи;

— заклади спеціалізованої освіти: мистецькі, спортивні, військові (військово-морські, військово-спортивні), наукові ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою;

— дитячі будинки, навчально-реабілітаційні центри, інклюзивно-ресурсні центри;

— заклади професійної (професійно-технічної) освіти державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти;

— заклади фахової передвищої освіти і коледжі державної та комунальної власності в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти.

УВАГА!

У першу чергу залишки освітньої субвенції слід використовувати на оплату праці з нарахуваннями педпрацівників

Це зумовлено тим, що саме такі видатки є цільовим призначенням субвенції (ч. 1 ст. 1032 БКУ та п. 3 Порядку № 6).

Тоді як оновлення матеріально-технічної бази можна провести за рахунок цих коштів лише у другу чергу. При цьому під матеріально-технічною базою закладу освіти слід розуміти все його майно.

Першочергові напрями використання

Першочергові напрями використання залишків освітньої субвенції визначено п. 3 Порядку № 6. До речі, вони періодично оновлюються.

До них належать видатки на:

— придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти (далі — ЗЗСО), які будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані;

— оснаще ння закладів освіти персональними комп’ютерами та мультимедійним обладнанням, засобами навчання та обладнанням для навчальних кабінетів початкової школи, фізики, хімії, біології, географії, математики, інформатики;

— придбання підручників і посібників (у т. ч. електронних) для закладів освіти;

— оновлення навчальної та матеріально-технічної бази ЗЗСО, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозитися учні ЗЗСО;

— здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням пожежної безпеки;

— ремонт і придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) ЗЗСО;

— підключення закладів освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;

— будівництво нових туалетних приміщень і реконструкцію, капітальний та поточний ремонт туалетних приміщень ЗЗСО, в яких початкову освіту здобувають не менше 20 осіб, їх облаштування санітарно-гігієнічним обладнанням та розроблення відповідної проєктної документації;

— заходи територіальної оборони;

— задоволення продовольчих потреб цивільного населення;

— евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця, зокрема на оплату транспортних послуг, пально-мастильних матеріалів, облаштування місць розміщення громадян, які у зв’язку з бойовими діями залишили місце проживання/перебування, оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану.

УВАГА!

Перелік напрямів спрямування залишків освітньої субвенції, наведений у п. 3 Порядку № 6, не є вичерпним

Цю думку підтверджує МОН у листі від 30.06.2020 № 1/11-4420 (ср. USER_SHOW_ID).

Таким чином, за рахунок коштів залишку освітньої субвенції можна здійснювати будь-які видатки, пов’язані з оновленням та поліпшенням матеріально-технічної бази закладів освіти. Водночас слід розуміти, що у п. 3 Порядку № 6 наведено перелік пріоритетних видатків.

КОРИСНА ПОРАДА!

При плануванні видатків на оновлення матеріально-технічної бази обов’язково враховуйте черговість здійснення видатків в умовах воєнного стану, визначену Порядком № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Заборона щодо витрачання

Заборонено витрачати залишки освітньої субвенції на (п. 6 Порядку № 6):

— закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з оплатою видатків, зазначених у п. 3 Порядку № 6;

— оплату посередницьких послуг;

— здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

Вважаємо, що це повною мірою стосується і витрачання залишків освітньої субвенції.

Плата за оренду приміщення під соціальний хаб для внутрішньо переміщених осіб аж ніяк не належить до видатків на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти або будь-яких інших видатків, передбачених п. 3 Порядку № 6.

Отже, спрямувати кошти залишків освітньої субвенції на такі цілі не можна.

Бюджетна бухгалтерія, листопад, 2022/№ 41

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі