Інформація по темі "" | Публікації по тегу
05.04.21
845 0
Друкувати
Обране

Залишок освітньої субвенції на ремонт їдальні: чи можливо?

Чи можна за рахунок залишку освітньої субвенції закуповувати електричні плити, комплекти меблів для шкільної їдальні та проводити ремонт харчоблоку? (запитання учасника групи «Спільнота бухгалтерів бюджетних установ»)

Так, можна. Але розглянемо усе по порядку.

Якщо вам пощастило і ви не витратили всю освітню субвенцію в минулому році, її залишки зберігаються на рахунках місцевих бюджетів.

УВАГА!

Кошти безпосередньо освітньої субвенції слід витрачати у поточному бюджетному році, а її залишки — виключно в наступному бюджетному періоді

Отже, залишки освітньої субвенції, дійсно, можна використати у наступному бюджетному періоді, але насамперед з урахуванням цільового призначення цієї субвенції. Тобто перш за все спрямовуйте ці кошти на оплату праці з нарахуваннями педпрацівників.

Окрім цільового призначення субвенції, ч. 4 ст. 1032 БКУ дозволяє використати залишки освітньої субвенції на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти.

2 Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджений постановою КМУ від 14.01.2015 р. № 6.

Що ж слід розуміти під цією «матеріально-технічною базою»? З’ясуємо далі разом.

Передусім пригадаємо, що саме вважається майном закладів освіти. Зокрема, до майна таких закладів належить (ст. 80 Закону про освіту1):

1 Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 р. № 2145-VIII.

• нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;

• майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;

• інші активи, передбачені законодавством.

Цілком логічно припустити, що матеріально-технічною базою закладу освіти є все його майно. Тож, на перший погляд, використовувати залишки освітньої субвенції можна на ремонт та оновлення будь-яких активів, які перебувають на балансі відповідного закладу освіти.

Однак не слід забувати про вимоги Порядку № 62. Так, п. 3 цього документа передбачено спрямовування залишків субвенції насамперед на такі видатки:

• придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів ЗСО3, які будуть оптимізовані/об’єднані/реорганізовані;

3 ЗСО — загальна середня освіта.

• оновлення навчальної та матеріально-технічної бази ЗСО, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозитися учні закладів ЗСО;

• придбання підручників і посібників (у тому числі електронних)для закладів освіти;

• оснащення закладів освіти засобами навчання з фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами з мультимедійними засобами навчання (інтерактивна дошка, інтерактивна панель із вмонтованим комп’ютером, мультимедійний проєктор, під’єднаний до комп’ютера вчителя, учнівське комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення, комутаційне обладнання тощо), навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи;

• здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням пожежної безпеки;

• підключення закладів освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;

• будівництво нових туалетних приміщень і реконструкцію, капітальний та поточний ремонт туалетних приміщень закладів ЗСО, в яких початкову освіту здобувають не менше 20 осіб, їх облаштування санітарно-гігієнічним обладнанням та розроблення відповідної проєктної документації;

• закупівлю засобів індивідуального захисту (захисних масок, одноразових рукавичок, захисних щитків), дезінфекційних засобів, пірометрів (інфрачервоних термометрів) та послуг із дезінфекції приміщень.

Останній пункт, звичайно, пов’язаний з поширенням коронавірусної інфекції. Ця норма відповідає ст. 25 Закону про держбюджет — 20214.

4 Закон України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від 15.12.2020 р. № 1082-IX.

Водночас МОН «підбадьорило» освітян у листі від 30.06.2020 р. № 1/11-4420 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 9, с. 5).

ВАЖЛИВО!

Перелік напрямів використання залишків освітньої субвенції, наведений у п. 3 Порядку № 6, не є вичерпним

На цьому наголосили фахівці Міністерства у вищезгаданому роз’ясненні. Тож видатки, передбачені Порядком № 6, є першочерговими щодо використання залишків освітньої субвенції на оновлення матеріально-технічної бази, але не виключними.

Відтак, якщо першочергові напрямки забезпечені, то залишки субвенції можна витратити на будь-які інші напрямки, пов’язані з оновленням матеріально-технічної бази.

Так, наприклад, минулого року МОН рекомендувало місцевим органам виконавчої влади зекономлені кошти в першу чергу використовувати на забезпечення дистанційного навчання (див. лист від 31.08.2020 р. № 1/9-496). Передусім це стосується «червоних» зон епідемічної небезпеки поширення COVID-19, де таке навчання обов’язкове. Зокрема, йдеться про оновлення матеріально-технічної бази та навчального обладнання, преміювання вчителів, встановлення їм надбавок за виконання особливо важливої роботи, за складність і напруженість у роботі тощо.

До речі, будьте уважні при закупівлі засобів та обладнання для навчальних цілей. Усі ці засоби та матеріали повинні повністю відповідати установленим вимогам, про які нагадало МОН у листі від 14.08.2020 р. № 1/9-441 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 9, с. 5).

Висновок: спрямовувати кошти залишку освітньої субвенції на проведення ремонту їдальні та харчоблоку закладу освіти можна. При цьому у закладі має бути відсутня заборгованість з оплати праці педпрацівників, а всі першочергові напрямки, визначені п. 3 Порядку № 6, — забезпечені.

І наостанок про заборону. Не допускається спрямовувати кошти субвенції на (п. 6 Порядку № 6):

• закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані з основним напрямком використання субвенції чи оновленням матеріально-технічної бази закладів освіти;

• оплату посередницьких послуг;

• здійснення заходів, метою яких є отримання прибутку.

Станкус Тетяна

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2021/№ 13

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі