Інформація по темі "" | Публікації по тегу
10.08.23
1907 0
Друкувати
Обране

Кошти на закупівлю парт і стільців: як показати в паспорті бюджетної програми?

Ми — відділ освіти. Рішенням сесії місцевої ради нам виділили кошти залишку освітньої субвенції на закупівлю парт та стільців. Як відобразити ці кошти у паспорті бюджетної програми з урахуванням норм Порядку № 590* та постанови № 6**?

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

** Постанова КМУ «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» від 14.01.2015 № 6.

Використання залишку освітньої субвенції

Питанню використання залишків освітньої субвенції ми приділили увагу в матеріалі «Залишки освітньої субвенції: на що можна використати?» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 36. Тож не будемо повторюватися, а лише пригадаємо найосновніше.

Залишки освітньої субвенції можна використати з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази відповідних закладів освіти.

Причому в першу чергу залишки освітньої субвенції слід використовувати на оплату праці з нарахуваннями педпрацівників. І лише у другу чергу — на оновлення матеріально-технічної бази.

За рахунок коштів залишку освітньої субвенції можна здійснювати будь-які видатки, пов’язані з оновленням та поліпшенням матеріально-технічної бази.

Першочергові напрями використання залишків освітньої субвенції, після витрат на оплату праці з нарахуваннями, визначено п. 3 Порядку № 6.

Отже, якщо першочергові видатки забезпечено, кошти залишку освітньої субвенції цілком можна витратити на закупівлю парт і стільців, як на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти.

Закупівля парт і стільців під час воєнного стану

А чи можна взагалі проводити видатки на придбання парт і стільців у період дії воєнного стану? Відповідь на це запитання нам дає п. 19 Порядку № 590.

Нагадаємо: в першу чергу здійснюються видатки на національну безпеку і оборону.

Тоді як переважну більшість дозволених для здійснення видатків можна проводити у другу чергу.

Проте, на жаль, придбання парт, стільців або інших шкільних меблів у другу чергу за рахунок коштів як загального, так і спеціального фондів п. 19 Порядку № 590 не передбачено.

Тож видатки на придбання парт та стільців для закладу освіти наразі можна провести лише у третю чергу.

Внесення змін до паспорта бюджетної програми

Якщо ж дійде до здійснення видатків третьої черги, то слід розуміти, як відобразити такі видатки у паспорті бюджетної програми. Що й до чого, зараз пояснимо.

І передусім нагадаємо: паспорт бюджетної програми — це документ, який визначає мету, завдання, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми місцевого бюджету відповідно до бюджетного призначення, встановленого рішенням про місцевий бюджет, та цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, реалізацію якої забезпечує головний розпорядник.

Під час складання паспортів бюджетних програм та внесення до них змін слід керуватися Правилами № 836*.

* Правила складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, затверджені наказом Мінфіну від 26.08.2014 № 836.

Так, зміни до паспортів бюджетних програм вносять у разі (п. 1.10 Правил № 836):

— прийняття змін до рішення про місцевий бюджет, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— передачі бюджетних призначень від одного головного розпорядника до іншого;

— передачі нерозподілених бюджетних призначень на визначену в рішенні про місцевий бюджет мету між головними розпорядниками;

— перерозподілу видатків за бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику;

— прийняття відповідних рішень щодо внесення змін до чинних порядків використання бюджетних коштів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— прийняття нормативно-правових актів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— внесення змін до розпису місцевого бюджету, які призводять до зміни результативних показників бюджетної програми;

— внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ, які призводять до виникнення нових напрямів використання бюджетних коштів.

У вашому випадку є відповідне рішення сесії місцевої ради, яке призводить до зміни інформації та показників, затверджених у паспорті бюджетної програми.

ВАЖЛИВО! Потрібно внести зміни до паспорта бюджетної програми

За загальним правилом зміни до паспортів бюджетних програм вносять протягом бюджетного періоду шляхом затвердження їх у новій редакції у порядку, встановленому для складання паспортів бюджетних програм. Це передбачено п. 1.10 Правил № 836.

Отже, вам необхідно затвердити паспорт бюджетної програми в новій редакції та врахувати в ньому видатки на закупівлю парт і стільців для школярів за загальним фондом кошторису.

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2022/№ 36

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі