Інформація по темі "" | Публікації по тегу
10.10.22
1889 0
Друкувати
Обране

Поліцейський офіцер громади: хто і як фінансує?

У нашій громаді почав працювати поліцейський офіцер громади. Було прийнято місцеву програму «Безпечна громада», за якою ми повинні зі свого бюджету платити за бензин, канцтовари тощо. За яким КПКВК здійснювати ці видатки?

Поліцейський офіцер громади — хто такий?

Спочатку з’ясуємо, хто взагалі такий поліцейський офіцер громади.

Проєкт «Поліцейський офіцер громади» направлений на впровадження нового формату роботи дільничних офіцерів поліції, головною метою якого є поліцейська діяльність, орієнтована на громаду.

Метою проєкту є забезпечення кожної громади офіцером, який працюватиме на території громади, житиме, знатиме проблеми громади та спільно їх вирішуватиме.

Завданнями цього проєкту є:

— створення безпечного середовища;

— постійна поліцейська присутність;

— надання якісних поліцейських послуг;

— впровадження спільних проєктів;

— створення механізмів безпеки громадян;

— попередження правопорушення;

— підзвітність громаді.

Головне завдання безпосередньо поліцейського офіцера громади — орієнтування на потреби місцевого населення, підтримання постійного контакту з мешканцями, щоденне забезпечення порядку на своїй території, своєчасне реагування на проблеми громади та запобігання вчиненню правопорушень.

Поліцейським офіцером громади може стати поліцейський зі щонайменше півторарічним стажем роботи, вищою освітою та водійським посвідченням.

Фінансування діяльності поліцейського громади

Передусім пропоную звернутися до норм Закону № 580*.

* Закон України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580-VIII.

Фінансування і матеріально-технічне забезпечення поліції здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, а також інших джерел, не заборонених законом. Це передбачено ч. 1 ст. 105 Закону № 580.

При цьому, як зазначено в ч. 5 ст. 105 Закону № 580, виконкоми сільських, селищних, міських рад безоплатно надають органам і підрозділам поліції службові приміщення, обладнані меблями і засобами зв’язку, транспорт та інші матеріально-технічні засоби.

Тож здійснення таких видатків з місцевих бюджетів чітко передбачено чинним законодавством.

У рамках виконання проєкту «Поліцейський офіцер громади» було прийнято місцеві програми, як це відбулося і у випадку, описаному у запитанні.

Право приймати органами місцевого самоврядування місцевих програм надано Законом № 280*.

* Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280/97-ВР.

Так, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішують, зокрема, питання затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування (п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону № 280).

А з огляду на те, що діяльність поліції фінансується з держбюджету, найприйнятнішим варіантом буде надання субвенції з місцевого бюджету до державного бюджету в рамках виконання місцевих програм.

Зазвичай субвенції з місцевих бюджетів до державного надаються на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів. На це свого часу звертало увагу Держказначейство у листі від 18.04.2005 № 07-04/735-3326 (ср. USER_SHOW_ID).

Також Держказначейство зазначало, що саме розпорядник коштів держбюджету визначається виконавцем програми.

До речі, проаналізувавши вже прийняті місцеві програми «Безпечна громада», які вже фактично працюють, стає цілком очевидно, що більшість громад підтверджують нашу думку. Адже в розділах «Фінансування програми» здебільшого можна зустріти таке формулювання:

Цитата

«…фінансування заходів Програми здійснюється в межах фінансових можливостей місцевого бюджету та інших передбачених законодавством джерел. Кошти надаються як субвенція з місцевого бюджету державному бюджету Головному управлінню національної поліції області»*.

* Як правило, зазначається конкретний місцевий бюджет та конкретна область.

Після отримання зазначених надходжень (міжбюджетних трансфертів на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів) розпорядник коштів держбюджету має внести зміни до спецфонду кошторису в частині доходів та відповідних видатків за процедурою, визначеною для внесення змін за власними надходженнями.

В обліку виконання державного бюджету зазначені операції мають знайти своє відображення як доходи за кодом бюджетної класифікації доходів 41010600 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів». Відповідно видатки, проведені розпорядниками коштів державного бюджету, показують у розрізі КЕКВ залежно від їх економічної суті.

Застосування КПКВК

При виборі КПКВК, як завжди, користуємося наказом № 793*.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» від 20.09.2017 № 793.

У випадку нашого читача слід застосовувати КПКВК 9800 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів».

УВАГА!

Паспорт бюджетної програми за такою субвенцією складати не потрібно

Це обумовлено нормою п. 1.2 розд. І Правил № 836*. Так, паспорти бюджетних програм не складаються за бюджетними програмами:

* Правила складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, затверджені наказом Мінфіну від 26.08.2014 № 836.

— які створюються протягом року за рахунок коштів резервного фонду бюджету;

— з повернення кредитів до бюджету;

— з відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, їх посадових і службових осіб;

— з перерахування міжбюджетних трансфертів.

Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2022/№ 38

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі