Рішення про надання міжбюджетних трансфертів погоджує Мінфін
Ми докладно розглядали особливості здійснення бюджетного процесу в умовах воєнного стану у матеріалі «Бюджетний процес під час війни» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 13.
Та нещодавно Кабмін вирішив підкоригувати постанову № 252. Підставою для внесення змін стала постанова № 1083*. Зміни стосуються передачі коштів між місцевими бюджетами. Тобто йдеться про міжбюджетні трансферти.
Нагадаємо: міжбюджетними трансфертами вважаються кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого.
Верховна Рада АР Крим та місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах такі види міжбюджетних трансфертів, як:
— субвенції на утримання об’єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об’єктів спільного користування;
— субвенції на виконання інвестиційних проєктів, у тому числі на будівництво або реконструкцію об’єктів спільного користування;
— дотації та інші субвенції.
При цьому умови надання субвенцій визначаються відповідним договором сторін, якщо інше не встановлено БКУ*.
* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.
Це загальне правило надання міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами, передбачене ст. 101 БКУ.
Втім, на період дії воєнного стану запроваджено послаблення щодо цього правила. Так, п.п. 2 п. 1 постанови № 252 передбачав, що виконкоми відповідних місцевих рад, місцеві держадміністрації, військово-цивільні (військові) адміністрації приймають рішення (кожна із сторін) про передачу коштів між місцевими бюджетами без укладення договорів.
Проте після внесених постановою № 1083 змін цього недостатньо.
УВАГА!
Рішення про передачу коштів між місцевими бюджетами підлягає обов’язковому погодженню Мінфіном
Бюджетна бухгалтерія, жовтень, 2022/№ 37