Нашi сайти:
19.11.18

Складаємо правильно: Положення про порядок ведення договірної роботи

Шановні юристи, в цій статті ми обговоримо Положення про порядок ведення договірної роботи1 в ОМС, оскільки проаналізувавши різні положення міських, селищних та сільських рад, можемо з упевненістю сказати, що всі вони підлягають додатковому доопрацюванню. Тому в цьому матеріалі ми запропонуємо вам узагальнене примірне Положення, яке б ви змогли використовувати у своїй діяльності.


1 Далі за текстом – Положення.

Коротко про головне

Якщо загалом розглядати Положення про договірну роботу, то спочатку слід звернутись до чинного законодавства. Перш за все, звернемось до ЦК України, де у ч. 2 ст. 2 зазначається, що крім фізичних та юридичних осіб, учасниками цивільних правовідносин може бути держава, АРК, територіальні громади, іноземні держави та інші суб’єкти публічного права.

Відповідно до ст. 172 ЦК України територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов’язки через ОМС у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Таким чином, згідно із зазначеними вище нормами ОМС є суб’єктом договірних відносин. Наведемо декілька прикладів. Так, територіальна громада є активним учасником речових правовідносин. Участь громад у речових правовідносинах полягає в тому, що вони, зокрема, наділені правом комунальної власності (ст. 327 ЦК України), яке від їх імені реалізують відповідні ОМС, набувають права власності на безхазяйну річ (ч. 2 ст. 335 ЦК України), знахідку (ч. 2 ст. 338 ЦК України) тощо. 

Територіальні громади можуть брати активну участь також і в зобов’язальних правовідносинах. Найбільш поширеними видами участі ОМС у зобов’язальних правовідносинах є договори оренди, купівлі-продажу, поставки, підряду тощо.

Більше того, територіальні громади можуть брати участь і в інших цивільних правовідносинах, наприклад, набувати окремі права інтелектуальної власності, бути спадкоємцем за заповітом тощо.

Таким чином, ми підвели до того, що договірні відносини в ОМС займають особливе становище і задовольняють різні його потреби та інтереси. Далі складемо відповідний проект Положення.

Увага! Хочемо зазначити, що за основу відповідного Положення ми взяли ту структуру ради, яка зустрічається найчастіше. У зв’язку з цим назви департаментів, відділів та підрозділів у цьому Положенні можуть різнитися з тими, які є у структурі вашої ради.

Наш сайт корисний для вас?

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

 
Газета «Місцеве самоврядування»


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це

Коментарі (1)
Анна
19.11.2018
Чим передбачена необхідність такого положення?
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі