Інформація по темі "" | Публікації по тегу
03.06.21
6534 0
Друкувати
Обране

Електронні трудові книжки: «низький старт»

Лічені дні — і перехід на електронні трудові книжки відбудеться. Відразу або з перехідним періодом? Що потрібно буде робити роботодавцям і працівникам? Усі подробиці — у нашій статті.


Ви, напевно, вже здогадалися, про що йдеться. З 10.06.2021 р. набирає чинності Закон № 12171, який передбачає перехід на електронний облік трудової діяльності. Попереднє знайомство в нас із ним уже відбулося2. Тепер, що називається, «ближче до справи» з прив’язкою до дат. Оскільки дуже важливо не випередити події. Адже «трудові» штрафи кусаються.

1 Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р. № 1217-IX.

2 Статті: «Закон «щодо трудових книжок»: підписаний і опублікований» (журнал «Бухгалтер 911», 2021, № 11), «Діджиталізацією по трудових книжках: Закон прийнято» (журнал «Бухгалтер 911», 2021, № 9).

До 09.06.2021 р. включно

До дати набрання чинності Законом № 1217 діють «старі» правила обліку трудової діяльності, зокрема:

  • при прийнятті на основне місце роботи працівник зобов’язаний надати трудову книжку (крім тих, хто працевлаштовується вперше й ще не має трудової книжки);
  • роботодавець повинен внести до трудової книжки записи про прийняття на роботу, про переведення на іншу постійну роботу, про заохочення та винагороди;
  • при звільненні працівнику видають трудову книжку із записом про звільнення.

Тобто щодо всіх таких фактів (прийняття, звільнення тощо), які відбулися до 09.06.2021 р. включно, оформлення має бути саме таким.

Наприклад, ви прийняли на роботу працівника 09.06.2021 р. Він надав вам свою трудову книжку. А згідно з Інструкцією № 583 запис про прийняття до трудової книжки ви повинні внести не пізніше за тижневий строк. Але з 10.06.2021 р. уже запрацює норма КЗпП, згідно з якою облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі, а заводити і вносити записи до трудової книжки потрібно лише на вимогу працівника. Запитання: так вносити запис чи вже не потрібно, якщо працівник цього не вимагає? Відповідь: так, вносити обов’язково. Ви повинні все «доробити» (в частині заповнення трудової книжки) ще за старими правилами.

3 Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці від 29.07.93 р. № 58.

Потім буде передача скан-копій цієї трудової книжки ПФУ. Потім цю трудову книжку ми видамо працівнику на руки. Але про це ми говоритимемо вже в наступному розділі.

Також до 09.06.2021 р. включно роботодавці не зобов’язані передавати до ПФУ скан-копії трудових книжок (або оцифровані відомості). Це можна зробити добровільно відповідно до Порядку № 10844 і пояснень на порталі ПФУ (portal.pfu.gov.ua/).

4 Порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затверджений постановою КМУ від 27.11.2019 р. № 1084.

Важливо! Роботодавці, які вже передали до ПФУ скан-копії трудових книжок працівників, продовжують зберігати такі трудові книжки в себе і на руки працівникам їх не видають (з питання видачі таких книжок працівникам після 09.06.2021 р. чекаємо офіційних роз’яснень).

Виняток: трудові книжки працівників ФОП — вони зберігаються безпосередньо в працівників.

У разі переведення працівника на іншу постійну роботу або звільнення працівника після того, як дані його трудової книжки були передані до ПФУ відповідно до Порядку № 1084, але до 10.06.2021 р., усі записи про переведення/звільнення обов’язково вносяться до паперової трудової книжки.

В останній день звільнення роботодавець зобов’язаний внести відповідний запис про звільнення до трудової книжки і видати її на руки працівнику. Не забудьте також провести в день звільнення остаточний розрахунок із працівником. Копію наказу про звільнення роботодавець видає працівнику, якщо звільнення відбувається за ініціативою роботодавця. В інших випадках копія наказу видається на вимогу працівника.

З 10.06.2021 р.

Із дати набрання чинності Законом № 1217 здійснюється перехід на так звані електронні трудові книжки. Але поспішати з переходом не варто.

Для включення відомостей про трудову діяльність до Реєстру застрахованих осіб відведено 5 років — до 10.06.2026 р.

Як же вестиметься облік трудової діяльності після дати «Х» — з 10.06.2021 р.?

Працівники, які станом на 10.06.2021 р. працюють у роботодавця. Трудові книжки таких працівників роботодавець сканує і передає до ПФУ (чи передавати повторно, якщо скан-копії вже передали раніше, поки невідомо).

Очевидно, цим займатиметься саме роботодавець, оскільки трудові книжки зберігаються в нього. Але не в усіх випадках. Роботодавець-ФОП не зберігає в себе трудових книжок працівників5. Тому скануванням і передачею до ПФУ трудових книжок працівників ФОП, як уявляється, займатимуться самі працівники ФОП.

5 Див. статтю «У кого зберігаються трудові книжки працівників ФОП?» (журнал «Бухгалтер 911», 2019, № 15).

Порядок/строки/черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок повинен визначити ПФУ за погодженням з Мінсоцполітики (п. 5 ч. 4 ст. 20 Закону про ЄСВ у редакції з 10.06.2021 р.).

На сайті СПО об’єднання профспілок можна знайти проєкт постанови правління ПФУ про затвердження Порядку подання відомостей про трудову діяльність в електронній формі.

spo.fpsu.org.ua/na-obgovorenni-v-spo/7268-proekt-postanovi-pravlinnya-pfu-pro-zatverdzhennya-poryadku-podannya-vidomostej-pro-trudovu-diyalnist-pratsivnika-fop-fizichnoji-osobi-yaka-zabezpechue-sebe-robotoyu-samostijno-v-elektronnij-formi

Цей проєкт розроблений ще на виконання «старої» постанови КМУ від 27.11.2019 р. № 1084, а не оновленого п. 5 ч. 4 ст. 20 Закону про ЄСВ. І формально для нашого випадку не підходить.

Але чи буде ПФУ «винаходити велосипед»?

Як уявляється, цей проєкт просто «перепрошиють» під останні законодавчі зміни. І на виході ми отримаємо приблизно те ж саме.

У зв’язку з цим зауважимо, що нічого нового цей проєкт не несе. Він лише формалізує існуючі роз’яснення ПФУ. Зокрема, в ньому передбачено два способи подання відомостей про трудову діяльність через вебпортал електронних послуг (portal.pfu.gov.ua/): (1) у вигляді копій сканованих документів; (2) в оцифрованому вигляді — шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи, до якого додані скан-копії документів, на підставі яких створено цей запис.

Згідно із зазначеним проєктом скановані копії трудової книжки і документів про стаж повинні:

— бути виготовлені в кольоровому форматі з оригіналів документів;

— містити всі сторінки трудової книжки в хронологічному порядку та поля відповідних документів;

— бути придатними для сприйняття їх змісту, зокрема мати читабельні дані про серію та номер бланків документів.

Розділова здатність при скануванні — 300 dpi. Формат зображення — jpg або pdf. Розмір кожного файлу — не більше 1 Мб.

Передати скан-копії (оцифровані відомості) документів про трудовий стаж може як роботодавець, так і працівник (обов’язкова наявність електронного підпису).

Вам можуть бути цікаві роз’яснення фахівців ПФУ про підтвердження трудового стажу (www.pfu.gov.ua/od/294552-yak-pidtverdyty-trudovyj-stazh/).

Зазначені рекомендації актуальні на етапі первісної передачі відомостей про трудову діяльність працівника до ПФУ і дозволяють сформувати початкову «трудову» базу даних.

Після завершення робіт з «електронізації» відомостей про трудову діяльність роботодавець видає наявні трудові книжки працівникам під підпис. Далі всі відомості про трудову діяльність працівників «стікатимуться» до так званої електронної трудової книжки.

А як бути з працівниками, які прийняті до і звільняються після набрання чинності Законом № 1217, проте відомості з трудової книжки ще не передані до ПФУ?

Звільняємо, як того вимагає закон, і видаємо їм у день звільнення належним чином оформлену трудову книжку та копію наказу про звільнення. Річ у тому, що після набрання чинності Законом № 1217 надання копії такого наказу працівникам, які звільняються, стане обов’язком роботодавця.

Маючи трудову книжку на руках, працівник може сам передати відомості про свою трудову діяльність до ПФУ.

Якщо працівник звільняється після завершення зазначеної процедури (трудову книжку відсканували і передали до ПФУ, а оригінал повернули працівнику), то роботодавець вносить відповідний запис про звільнення до паперової трудової книжки, що зберігається в працівника, на вимогу самого працівника (ч. 1 ст. 47 КЗпП у редакції з 10.06.2021 р.). Тобто якщо сам працівник заявить відповідну вимогу.

Не забудьте також видати такому працівнику в день звільнення копію наказу (розпорядження) про звільнення.

Працівники, які будуть прийняті на роботу з 10.06.2021 р. При прийнятті на роботу працівник повинен буде надати трудову книжку (за її наявності) або відомості про трудову діяльність з Реєстру застрахованих осіб. Яким чином можна буде отримати ці відомості і хто їх отримуватиме — працівник чи роботодавець, поки незрозуміло. Ці моменти повинні визначити нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону № 1217.

Якщо особа надає трудову книжку, роботодавець ознайомлюється з нею, а потім повертає трудову книжку працівнику. Це випливає з логіки змін, передбачених Законом № 1217.

Записи про прийняття на роботу, переведення, заохочення та нагородження за успіхи в роботі до паперової трудової книжки роботодавець вносить тільки на вимогу працівника (ст. 48 КЗпП у редакції з 10.06.2021 р.).

Тут, знову-таки, працює принцип: «узяв, вписав, віддав».

Громадянин, який приймається на роботу вперше, матиме право вимагати оформити йому паперову трудову книжку. І роботодавець зобов’язаний буде це зробити не пізніше 5 днів після прийняття на роботу.

У день звільнення роботодавець зобов’язаний видати працівнику копію наказу (розпорядження) про звільнення і провести з ним остаточний розрахунок. До паперової трудової книжки запис про звільнення роботодавець зобов’язаний вносити знову-таки тільки на вимогу працівника (ст. 47 КЗпП у редакції з 10.06.2021 р.).

Тобто з 10.06.2021 р. почнеться відхід від використання паперових трудових книжок. При цьому актуальні відомості про трудову діяльність (про прийняття на роботу, присвоєння, зміну, позбавлення розряду, рангу, класу, звання, категорії, проходження стажування, переведення на іншу роботу, підстави звільнення) потраплятимуть безпосередньо до Реєстру застрахованих осіб (до тієї частини персональної електронної облікової картки, яка відображає трудову діяльність особи, — до електронної трудової книжки).

Основне місце

З 10.06.2021 р. основним місцем роботи вважатиметься місце, де працівник працює на підставі трудового договору і яке визначене ним як основне згідно з поданою заявою (до відкликання) та відомостями, що обліковуються в реєстрі застрахованих осіб (п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону про ЄСВ).

Вважаємо, що йдеться про заяву про прийняття на роботу (хоча, можливо, вигадають якусь спеціальну заяву). Відповідно з 10 червня в заяві про прийняття на роботу працівник повинен прямо зазначати, на яке місце роботи (основне чи за сумісництвом) він просить його прийняти. А від підходу, що діє зараз, «якщо в заяві не сказано, що за сумісництвом, отже — за основним» краще утриматися.

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Бухгалтер 911



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн