Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.02.19
6357 1
Друкувати
Обране

Особливості організації військового обліку в ОМС

Незважаючи на те, що минув певний час від затвердження постановою КМУ від 07.12.2016 р. № 921 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних1, дотепер в ОМС виникають запитання щодо організації і ведення військового обліку. Нещодавно до редакції журналу надійшло запитання з приводу того, на кого саме з працівників ОМС повинні бути покладені обов’язки із ведення персонального військового обліку військовозобов’язаних працівників відповідної ради за наявності в штаті і завідувача військово-облікового бюро, і спеціаліста з юридичних питань. Пропоную розібрати ситуацію детально.

1 Далі за текстом — Порядок № 921.

Почнемо спочатку

Відповідно до ч. 7 ст. 1 Закону України від 25.03.92 р. № 2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу»2 виконання військового обов’язку громадянами України забезпечують державні органи, ОМС, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об’єднані районні), міські (об’єднані міські) військові комісаріати (далі — районні (міські) військові комісаріати), військові комісаріати Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, а також територіальні центри (в Автономній Республіці Крим, областях, місті Києві) та філіали (в районах та містах) комплектування військовослужбовцями за контрактом.

2 Далі за текстом — Закон № 2232.

Пунктом 23 Порядку № 921 передбачено, що у сільській місцевості, а також у містах і селищах, де відсутні районні (міські) військові комісаріати, персонально-первинний облік призовників і військовозобов’язаних, крім військовозобов’язаних СБУ, Служби зовнішньої розвідки, за місцем їх проживання ведеться виконавчими комітетами сільських, селищних та міських рад.

За ст. 33, 34 Закону № 2232 військовий облік призовників і військовозобов’язаних ведеться за місцем їх проживання і відповідно до обсягу та деталізації поділяється на персонально-якісний, персонально-первинний та персональний.

Вид військового обліку

У чому полягає

Хто веде

Персонально-якісний облік

Облік відомостей (біографічні дані, стан здоров’я, результати співбесід тощо) щодо призовників і військовозобов’язаних, які узагальнюються в особових справах призовників або в облікових картках військовозобов’язаних та реєструються в Єдиному державному реєстрі військовозобов’язаних

Районні (міські) військові комісаріати,

облікові органи Служби безпеки України

Персонально-первинний облік

Облік відомостей щодо призовників та військовозобов’язаних за місцем їх проживання

Районні (міські) військові комісаріати

у сільській місцевості, а також у містах і селищах, де відсутні військові комісаріати, облік ведеться ОМС

Персональний облік

Облік відомостей щодо призовників і військовозобов’язаних за місцем їх роботи або навчання

Керівники підприємств, установ, організацій і навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форм власності

Зі змісту наведених нормативно-правових актів розуміємо, що ОМС, у разі відсутності у населеному пункті військових комісаріатів, веде облік призовників і військовозобов’язаних, які проживають на цій території.

І одночасно ОМС як роботодавець здійснює персонально-первинний облік власних працівників, які є призовниками і військовозобов’язаними.

Ведення персонального обліку на підприємстві, в установі, організації відносно власних працівників відповідно до закону покладається на керівника, але зазвичай виконання таких обов’язків доручається комусь із посадових осіб ОМС.

Питання тільки в тому, хто ж саме повинен виконувати роботу з ведення персонального обліку і чи доцільно та правильно покладати обов’язки із ведення обліку працівників на завідувача військово-облікового бюро.

Звернемось до пп. 11. 12 Порядку № 921, якими передбачено наступне.

Загальна кількість осіб, відповідальних за ведення військового обліку на підприємствах, в установах та організаціях, визначається виходячи з кількості призовників і військовозобов’язаних, які станом на 1 січня поточного року перебували на військовому обліку, із застосуванням таких норм:

від 500 до 2000 призовників і військовозобов’язаних — одна особа;

від 2000 до 4000 — дві особи;

від 4000 до 7000 — три особи, а на кожні наступні 3000 призовників і військовозобов’язаних — по одній особі додатково.

Зазначені особи утримуються за рахунок коштів державного та відповідних місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ і організацій.

За наявності на військовому обліку менше ніж 500 призовників і військовозобов’язаних обов’язки щодо ведення військового обліку покладаються на посадову особу кадрового підрозділу або служби управління персоналом, якій установлюється доплата в розмірі до 50 відсотків посадового окладу, крім державних службовців.

Із цього випливає, що обов’язки з ведення військового (персонального) обліку в державних органах, на підприємствах, в установах та організаціях покладаються на посадову особу кадрового підрозділу або служби управління персоналом.

Крім того, Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуск I, «Професії працівників, загальні для всіх видів економічної діяльності», затверджений наказом Мінсоцполітики від 29.12.2004 р. № 336, містить таку назву посади, як «інспектор з кадрів», до завдань і обов’язків якого входить ведення обліку особового складу підприємства, його підрозділів згідно з уніфікованими формами первинної облікової документації.

Що стосується такої назви посади, як «завідувач військово-облікового бюро», то Класифікатор професій її взагалі не містить, а відтак на сьогодні не визначено, які обов’язки і завдання повинен виконувати завідувач.

Назву посади «завідувач військово-облікового бюро» передбачає постанова КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268, відповідно до якої завідувач військово-облікового бюро не належить до посадових осіб ОМС, а є службовцем.

Висновок! Безпосередню відповідальність за правильність ведення персонального військового обліку працівників ОМС, які мають статус призовників і військовозобов’язаних, покладено на керівника ОМС.

У разі прийняття рішення про виконання таких обов’язків в ОМС іншою особою, покладатись вони можуть тільки на посадову особу кадрового підрозділу або служби управління персоналом, для якої ведення особових карток працівників і так є щоденною справою.

На завідувача військово-облікового бюро, який не є посадовою особою ОМС, покладення обов’язків із ведення персонального військового обліку працівників ОМС є неправильним з точки зору вимог трудового законодавства.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Газета «Місцеве самоврядування»



Коментарі
1
Павел
18.02.2019
Ну и бред изложен в данной статье.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі