Робота на двох посадах: як заповнити табель?
Кому та для чого потрібен табель?
Роботодавець зобов’язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку. Такий обов’язок для нього встановлено у ст. 30 Закону про оплату праці.
Ведення табельного обліку в установах і організаціях регламентується наказом № 4891. Роботодавцю Табель обліку використання робочого часу (далі — Табель) необхідний для:
1 Наказ Держкомстату «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» від 05.12.2008 № 489.
1) обліку кількості відпрацьованого робочого часу всіх категорій працюючих;
2) контролю за дотриманням працюючими встановленого режиму робочого часу;
3) отримання даних про відпрацьований час, необхідний для розрахунку виплат працівникам (наприклад, для розрахунку оплати днів хвороби, відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, щорічних та інших видів відпусток, днів відряджень тощо);
4) складання статистичної звітності з праці.
Один працівник — дві посади
При заповненні Табеля слід розрізняти такі варіанти оформлення трудових відносин із працівником, як внутрішнє сумісництво і суміщення професій (посад).
Про суміщення професій (посад) можна говорити, якщо:
• окремий трудовий договір не укладався, але видано наказ керівника установи про покладання на працівника додаткових обов’язків за іншою посадою;
• встановлена доплата за суміщення посад.
При такому варіанті оформлення трудових відносин працівник виконує додаткові обов’язки за іншою професією (посадою) в межах робочого часу за основним місцем роботи. Тому облік робочого часу ведуть тільки за основною посадою (професією). Відповідно в Табелі на такого працівника заповнюють тільки один рядок.
У випадку, описаному у запитанні, судячи з усього, йдеться про внутрішнє сумісництво, коли:
• з працівником укладають окремий трудовий договір і видають наказ про прийняття працівника на роботу за сумісництвом;
• працівник виконує роботу за сумісництвом у вільний від основної роботи час;
• робота за сумісництвом оплачується окремо від основної роботи пропорційно відпрацьованому часу.
Облік робочого часу за основним місцем роботи і за сумісництвом потрібно вести окремо. Відповідно в Табелі на працівника — внутрішнього сумісника заповнюють два рядки: в одному обліковують час роботи за основним місцем роботи, а в іншому — за сумісництвом. Аналогічні роз’яснення з цього приводу надали фахівці Держпраці (kr.dsp.gov.ua → Головна → Про особливості ведення табеля використання робочого часу працівників-сумісників).
Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2022/№ 8