Інформація по темі "" | Публікації по тегу
25.02.21
62 0
Друкувати
Обране

Трудова книжко: давай, до побачення?

Нам уже розповідали, що скоро, вже ось прямо від завтра скасують паперові трудові книжки! Та далі нічого не відбувалося. Тож не дивно, що багато хто вже просто перестав реагувати на новини про електронні трудові. Але це сталося! Сьогодні запрошуємо вас до розмови про долю паперових трудових книжок та облік трудової діяльності в електронній формі.


Що відбулося?

Верховна Рада 5 лютого 2021 року прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» на базі законопроєкту від 10.06.2020 р. рег. № 3623 (далі — Закон про еТК).

Норми Закону про еТК, які стосуються роботодавців, наберуть чинності через три місяці з дня опублікування закону.

Потім стартує перехідний п’ятирічний період.

Цей час відведено для включення Пенсійним фондом до реєстру застрахованих осіб Держреєстру відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників.

Надавати відсутні відомості Пенсійному фонду можуть як роботодавці, так і безпосередньо працівники.

Так-так! Закон про еТК не встановлює обов’язку саме роботодавця надсилати такі відомості. Вони можуть бути отримані Пенсійним фондом безпосередньо від застрахованої особи, тобто працівника.

Проте оскільки трудові книжки працівників підприємства зберігають у себе, то тягар надання таких відомостей, схоже, ляже на підприємства.

А ось із працівниками ФОП усе простіше. ФОП не зберігає у себе трудові книжки працівників. Тож останнім ніщо не заважає подати відомості до Пенсійного фонду самостійно, без участі підприємця.

Відомості про трудову діяльність надаватимемо через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua) у вигляді сканованих або (новинка) оцифрованих копій трудової книжки.

Увага!

Порядок та строки подання відомостей про трудову діяльність повинен установити Пенсійний фонд.

Наразі його немає. Пояснення на порталі Пенсійного фонду, як відсканувати та передати скан-копії трудової книжки, не є таким порядком. Це просто пояснення. Тож не поспішайте. Час ще є.

Що буде, коли запрацює?

Відомості про трудові діяльність працівників, зазначені в їх трудових книжках, потрібно буде передати Пенсійному фонду для наповнення реєстру застрахованих осіб відсутніми відомостями.

Після цього наявні на підприємстві трудові книжки видаємо працівникам на руки під підпис. Навіть якщо там тільки запис про прийняття на роботу.

Чекати закінчення п’ятирічного перехідного періоду, на наш погляд, не потрібно. Це узгоджується з нормами Закону про еТК.

А як бути з працівниками, які прийняті до та звільняються після набрання чинності Законом про еТК, проте відомості з трудової книжки ще не передані Пенсійному фонду? Що робити?

За ногу працівника не тримаємо. Звільняємо, як того вимагає закон, і видаємо йому в день звільнення належним чином оформлену трудову книжку та копію наказу про звільнення.

Річ у тім, що після набрання чинності Законом про еТК надання копії такого наказу працівникам, які звільняються, стане обов’язком роботодавця.

Маючи трудову на руках, працівник може сам передати відомості про свою трудову діяльність до Пенсійного фонду.

А як бути з працівниками-новачками, які прийняті на роботу після старту еТК-кампанії? Чи потрібно дані з їх трудових книжок також передавати через портал Пенсійного фонду?

Аналізуючи положення Закону про еТК, можна зробити висновок: щодо таких працівників заморочуватися з поданням відомостей з їх трудових книжок не потрібно. Але, звісно, за бажання можете це зробити, якщо попередній роботодавець чи сам працівник такі відомості не надав.

Пояснимо.

Після того, як запрацює Закон про еТК, при працевлаштуванні особа надаватиме роботодавцю або трудову книжку, або інформацію про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб.

І це зрозуміло. Адже поки підприємство (ФОП) не заявить про себе через звітність саме як про роботодавця відповідної особи, отримати на неї відомості з того ж порталу електронних послуг ПФУ таке підприємство (ФОП) не зможе.

Якщо особа надає трудову книжку, роботодавець має право ознайомитися з нею, а після повинен повернути трудову книжку працівнику. Це випливає зі змін, які будуть внесені Законом про еТК до ст. 48 КЗпП, де буде зазначено, що трудова книжка зберігається у працівника.

Ну а оскільки працівник має трудову на руках, то він сам за потреби зможе надати необхідні відомості про трудовий стаж Пенсійному фонду, а новий роботодавець (якщо буде на те добра воля) допомогти в цьому.

За таку допомогу роботодавець отримає плюсик у карму та можливість розрахунку страхового стажу для лікарняних лише за даними реєстру застрахованих осіб Держреєстру, у тому числі за наявними в ньому даними про трудову діяльність працівників. Такі зміни щодо обліку лікарняного страхового стажу будуть внесені Законом про еТК (після набрання ним чинності) до ч. 2 ст. 21 Закону України від 23.09.99 р. № 1105-XIV (ср. USER_SHOW_ID).

Зі старими відомостями з трудової книжки розібралися.

Як надалі наповнюватиметься реєстр застрахованих осіб відомостями про трудову діяльність? Чи буде окрема звітність?

Схоже, що ні.

Судячи зі змін, які вносяться до Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI, дані щодо трудової діяльності Пенсійний фонд черпатиме з нової об’єднаної звітності з ЄСВ та ПДФО.

Для цих цілей чудово підходять додатки 5 «Відомості про трудові відносини та період проходження військової служби» та 6 «Відомості про наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства» звітності.

Йдемо далі.

На черзі питання, яке, мабуть, турбує всіх власників трудових книжок.

Чи зникнуть трудові книжки?

Чи зникнуть трудові книжки після того, як усі необхідні відомості будуть передані Пенсійному фонду? Ні. По суті, зберігається діючий сьогодні порядок обліку трудової діяльності працівників.

На вимогу працівника роботодавець буде зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у такого працівника, записи про прийняття, переведення, звільнення з роботи.

Ба більше! Працівник може вимагати, щоб до його трудової книжки внесли також записи про заохочення та нагороди за успіхи в роботі (якщо такі, звісно, були).

Проте зберігати трудові книжки роботодавець не буде. Тобто взяв, вписав, віддав.

А якщо у працівника немає трудової книжки, проте він не довіряє технічному прогресу й хоче «бумагу»? Без проблем!

Працівник зможе звернутися до роботодавця з вимогою оформити її. Тож про остаточне прощання з трудовими книжками говорити зарано. А навички їх заповнення ще згодяться.

Ушакова Лілія

Оплата праці, лютий, 2021/№ 4/1 спецвипуск

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.