Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.04.21
1176 0
Друкувати
Обране

Як адаптуватися в новому колективі

За статистичними даними, люди, які звільняються з компанії через пів року — рік роботи, прийняли це рішення в перші два тижні роботи. Це вагомий аргумент для того, щоб роботодавець звернув увагу на процес адаптації нових співробітників. Кожна людина, починаючи працювати на новому місці, розуміє, що їй потрібен час, щоб «влитися» в колектив, стати в ньому прийнятою, своєю.

Адаптація

Під адаптацією в широкому сенсі розуміють процес пристосування організму до нових, мінливих умов довкілля. Адаптація персоналу — це процес ознайомлення, пристосування співробітників до змісту та умов роботи, а також до соціального середовища в організації. Тобто ми бачимо, що для успішної адаптації до нової роботи людині потрібно пристосуватися до нових завдань, які вона буде виконувати, до нових побутових умов, навчитися взаємодіяти з новими людьми згідно з корпоративною культурою підприємства.

Адаптація — це не тільки трикомпонентний процес, а ще й двосторонній: між новим співробітником і роботодавцем.

Роботодавці розуміють, що для успішного виконання посадових обов’язків та розкриття потенціалу нового співробітника йому потрібно спочатку допомогти. Підготувати комфортне робоче місце для новачка, познайомити його з колективом, скласти план роботи на строк випробування, регулярно надавати зворотний зв’язок щодо якості роботи. Але й сам новачок може допомогти собі адаптуватися швидше.

5 кроків, які допоможуть швидко та легко адаптуватися

Підготуйтеся. Уявімо, що завтра ваш перший день на новому місці роботи. Сьогодні подбайте про побутові дрібниці: підготуйте одяг для роботи, вивчіть маршрути від дому до офісу та оберіть найзручніший, добре виспіться.

Продумайте план дій на день: можливо, HR-менеджер уже сказав, що на вас чекає в перший день (знайомство з керівником, ознайомлення зі структурою компанії та видами її діяльності). Якщо ні, то варто продумати самостійно, яку інформацію ви хотіли б отримати в перший день. Це, до речі, додасть бал до вашої проактивності та зацікавленості.

Загляньте страху в очі. У середньому для успішної адаптації до нової роботи людині потрібно три місяці. І часто цей період збігається зі строком випробування. Строк випробування — це не привід для додаткового стресу, а період, коли роботодавець і працівник шукатимуть способи продуктивної взаємодії. Тому важливо зробити необхідне зі свого боку: вивчіть, як працює компанія, які використовує інструменти бізнесу.

Існує безліч технічних рішень, якими користуються компанії. Якщо раніше ви не працювали з якимось програмним забезпеченням, а на новій роботі доведеться з ним працювати, то приділіть час, щоб попрактикуватися і навчитися здійснювати необхідні для роботи операції. Якщо доручили завдання, яке раніше ви не робили та маєте про нього теоретичне уявлення…

Чудово! Зробіть його вперше так, як ви можете, доклавши максимум зусиль.

Грамотний керівник роз’яснить після, що можна було зробити краще і як. Але ви придбаєте безцінний досвід. Якщо щось здається незрозумілим і ви вважаєте, що інформація потрібна для кращого результату роботи, поставте запитання.

Зміна роботи — це вихід із зони комфорту і він пов’язаний з переживаннями та емоційним напруженням. Але ж саме рух уперед допомагає розвиватися.

Пам’ятайте про зворотний зв’язок. Зрозуміти, що строк випробування йде успішно, можна за допомогою зворотного зв’язку. Це коментарі вашого керівника щодо якості виконаної роботи, швидкості, навантаження, з яким ви справляєтеся, про очікування від вас як від співробітника.

Загалом це те, за допомогою чого ви розумієте, які завдання ви виконуєте добре, що робити по-іншому або краще. Тому якщо недостатньо зворотного зв’язку і ви не цілком розумієте, що все йде добре, дайте знати про це керівнику.

Проявіть доброзичливість. Люди, з якими доведеться працювати, знають один одного і працюють разом вже якийсь час. Вам же належить познайомитися з усіма.

З одного боку, це вимагає подолання внутрішнього бар’єра: відкриватися перед незнайомими людьми.

З іншого — збудувавши спочатку відкриті стосунки з колегами, ви відкриваєте перед собою нові можливості.

Щонайменше це допоможе комфортно себе почувати на роботі, щонайбільше ви розширюєте мережу знайомств і зв’язків.

Для цього є навіть окреме поняття — нетворкінг. Це створене вами унікальне коло корисних і приємних знайомих, які допомагають у роботі або в загальних життєвих питаннях.

Відкрийте завісу таємниці. На етапі, коли люди знайомляться, вони ще не знають, де особисті кордони кожного. І в процесі пізнання ці межі встановлюються. Якщо ви знаєте, що не хотіли б обговорювати якісь конкретні деталі свого життя, розкажіть самі те, чим ви готові поділитися.

Інтерес до особистості — нормально, це показник того, що люди цікавляться вами. Тому варто розповісти про себе, наприклад, що є діти, скільки їм років, в якому районі ви живете. Це дасть новим колегам інформацію, але й не змусить відкриватися більше, ніж ви хочете.

Що робити, якщо ви потрапили в нездоровий колектив

На співбесіді досить складно оцінити, чи буде комфортно працювати в колективі. Загалом зустріч може бути етичною, але все ж зверніть увагу на деталі: як HR-менеджер спілкується з керівником, якою здається атмосфера на перший погляд. Якщо через тиждень або місяць ви бачите, що в компанії неприйнятні відносини між людьми, слід задуматися.

Складні слова про ненормальні способи взаємодії не вигадані просто так. На жаль, іноді люди справді стикаються з булінгом (агресивним переслідуванням, цькуванням одного з членів колективу), газлайтингом (знецінюючим ставленням), сексизмом (дискримінацією за статтю).

Якщо ви почали помічати, що щось із цього норма в колективі, будьте готові, що змінити це навряд чи вдасться. Тому що це стало нормою для цієї групи людей за час роботи.

Можна спробувати не допустити такого ставлення до себе. Це вимагає зусиль, стресостійкості, знання своїх прав та свобод, обмеження спроб так діяти стосовно вас тощо. Тому в такому випадку обдумайте, чи готові ви витрачати свій час та ресурси на боротьбу з такими явищами.

Як ми бачимо, успішна адаптація до нової роботи багато в чому залежить від зусиль самого новачка. Тому важливо зробити те, що залежить від вас, щоб продовжувати успішно працювати в новій компанії.

Іноді щось не виходить, і це нормально. Навіть якщо ви не змогли адаптуватися або не пройшли строк випробування на новій роботі, це не обов’язково показник поразки. Натомість це показник того, що ви намагаєтеся щось робити, що ви дієте і рухаєтеся назустріч чомусь кращому!

Уклеїна Світлана

Оплата праці, квітень, 2021/№ 8/1 спецвипуск

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×