Інформація по темі "" | Публікації по тегу
03.05.21
1254 0
Друкувати
Обране

УЕП це не КЕП: позиція Мінцифри

Ще з минулого року розпорядники бюджетних коштів при здійсненні закупівель зобов'язані використовувати КЕП1. Аналогічні вимоги замовники прописують у тендерній документації для учасників. Утім, далеко не всі з них поспішають виконати такі вимоги. То як замовнику перевірити КЕП учасників торгів? Та як відрізнити КЕП від УЕП2? На три ключових запитання з цього приводу відповіло Мінцифри у своєму листі від 16.02.2021 р. № 1/06-3-1587.


1 КЕП — кваліфікований електронний підпис.

2 УЕП — удосконалений електронний підпис.

1. Чим відрізняється УЕП від КЕП?

Основні вимоги до КЕП та УЕП визначено в Законі № 21553.

3 Закон України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155-VIII.

Так, КЕП вважається удосконалений електронний підпис, створений із використанням засобу кваліфікованого електронного підпису. Причому базується такий електронний підпис на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

КЕП обов’язково повинен містити відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП сертифіката електронного підпису. Про це чітко зазначено в п. 12 ч. 2 ст. 23 Закону № 2155.

З огляду на це, Мінцифри акцентує увагу: особистий ключ КЕП може зберігатися виключно в засобі КЕП та має бути пов’язаним із кваліфікованим сертифікатом електронного підпису. А тому й зберігатися він повинен виключно на захищених носіях.

Що являє собою такий носій? Захищений носій особистих ключів — це засіб КЕП, призначений для зберігання особистого ключа. Такий носій має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу (у тому числі від ознайомлення та копіювання).

Натомість кваліфікований сертифікат відкритого ключа, сформований для УЕП, не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП. Детальніше умови використання УЕП прописано в постанові № 1934. Такий електронний підпис зберігають на звичайних флешках або на файлових носіях.

4 Постанова КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 р. № 193.

Відповідно під час перевірки УЕП за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження, що такий ключ не зберігається в засобі КЕП.

Таким чином, головна відмінність КЕП від УЕП полягає в різних рівнях захисту. КЕП зберігають на захищеному носії, а УЕП — на незахищеному носії.

УВАГА!

Органи державної влади, ОМС, державні установи та організації для реалізації своїх повноважень повинні застосовувати виключно КЕП

2. Яка інформація має бути відображена на сайті ЦЗО5 за результатами перевірки електронного підпису для підтвердження наявності саме КЕП (тип носія, алгоритм, тип підпису, сертифікат тощо)?

5 ЦЗО — Центральний засвідчувальний орган.

Перевірити, який саме електронний підпис накладено, та отримати інформацію щодо його дійсності/недійсності може будь-хто.

Таку інформацію можна знайти самостійно на сайті ЦЗО (czo.gov.ua).

До речі, жодні конкретні вимоги до форми та змісту результатів перевірки електронних підписів у чинних нормативних актах не визначено. На цей момент звернув увагу Мінцифри у своєму листі.

То як замовнику зрозуміти, з яким видом електронного підпису учасника закупівлі він має справу? Для цього необхідно знати ключові відмінності між КЕП та УЕП.

Покажемо їх у таблиці.

КЕП

УЕП

Тип носія особистого ключа — захищений

Тип носія особистого ключа — незахищений

Тип підпису — кваліфікований

Тип підпису — удосконалений

Сертифікат — кваліфікований

Сертифікат — кваліфікований

3. При перевірці ЕЦП6 на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія — незахищений, тип підпису — удосконалений. Чи може такий підпис вважатися КЕП?

6 ЕЦП — електронний цифровий підпис.

Ось що на це відповів Мінцифри: якщо за результатом перевірки ЕЦП засіб КЕП надає інформацію, що тип підпису — удосконалений, то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.

Таким чином, якщо при перевірці ЕЦП на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису — удосконалений, то цей підпис 100-відсотково не є КЕП. Ураховуючи висновки Мінцифри, дамо кілька порад замовникам та учасникам закупівель:

1) хочете з’ясувати, який вид ЕЦП використовує учасник торгів? Цю інформацію легко перевірити на сайті Мінціфри czo.gov.ua;

2) під час формування тендерної документації слід чітко прописати, як постачальники мають підписувати свої пропозиції — за допомогою КЕП чи УЕП;

3) учасники процедур закупівлі мають право використовувати УЕП до 05.03.2022 р.

Нещодавно7 термін реалізації експериментального проєкту було продовжено. Раніше його було встановлено до 31.12.2021 р.;

7Зміни до постанови № 193 унесено постановою КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 749 і від 3 березня 2020 р. № 193» від 17.03.2021 р. № 227.

4) під час підготовки пропозицій учасникам слід уважно читати умови тендерної документації та підписувати таку пропозицію відповідним ключем.

Якщо тендерною документацією передбачено використання для підпису КЕП — застосовуйте саме його.

Що загрожує учасниками, котрі ігнорують умови тендерної документації? За таких умов замовник має всі підстави відхилити пропозиції цих учасників. Водночас якщо умовами тендерної документації не передбачено обов’язкове використання КЕП — учасник повне право підписувати тендерну пропозицію за допомогою як КЕП, так і УЕП. Виходить, що за таких умов він може без вагань користуватися тим електронним ключем, який у нього є.

Матвєєва Вікторія

Бюджетна бухгалтерія, травень, 2021/№ 17-18

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.