Інформація по темі "" | Публікації по тегу
24.10.19
43372 29
Друкувати
Обране

Перезавантаження влади: що зміниться в оплаті праці держслужбовців

Закон про перезавантаження влади* викликав чимале хвилювання серед бухгалтерів держорганів. Адже його норми дуже витіюваті, та ще й набирають чинності в різний час.
Руда Тетяна, головний редактор, t.rudaya@id.factor.ua
 
 
Пропонуємо до вашої уваги експрес-аналіз: що ж нового в оплаті праці держслужбовців діє вже зараз, а до чого нам потрібно готуватися з нового року.

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» від 19.09.2019 р. № 117-IX.

Закон про перезавантаження влади набрав чинності 25.09.2019 р. Але! Чимало його норм, що, зокрема, стосуються впровадження держслужби за контрактом, набирають чинності з 01.01.2020 р. Зміни в порядку визначення розмірів посадових окладів держслужбовців так само розпочнуть діяти на початку наступного року.

Поки не забігатимемо вперед. Давайте спочатку розберемося: чи відбулися зміни в оплаті праці держслужбовців саме зараз, а вірніше, з 25.09.2019 р.?

Оплата праці держслужбовців з 25.09.2019 р.

Законом про перезавантаження влади внесені зміни до ст. 50 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон № 889). Ці зміни саме й наробили багато галасу в бухгалтерському середовищі. Що ж сталося?

Зміни відбулися в редакції ч. 2 ст. 50 Закону № 889. У ній встановлено складові зарплати держслужбовця. А що зараз? Дивимося на рисунок.

Як бачимо, Законом про перезавантаження влади з переліку складових зарплати держслужбовця, зазначених у ст. 50 Закону № 889, були виключені виплата за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього держслужбовця та виплата за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків за вакантною посадою (пп. 4 і 5 ч. 2 ст. 50 Закону № 889). Чи означає це, що тепер не можна проводити такі виплати?

Зовсім ні! Давайте зазирнемо до ст. 52 «Надбавки, доплати, премії та компенсації» Закону № 889. У ч. 3 цієї статті, як і раніше, зазначено, що виплата за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього держслужбовця встановлюється керівником державної служби державному службовцеві за поданням його безпосереднього керівника в розмірі 50 % посадового окладу тимчасово відсутнього держслужбовця.

У свою чергу, у ч. 4 ст. 52 Закону № 889 зазначена така виплата, як виплата за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків за вакантною посадою, що встановлюється керівником держслужби за поданням безпосереднього керівника держслужбовцям, серед яких здійснено розподіл обов’язків за вакантною посадою, пропорційно додатковому навантаженню за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою.

Важливо!

Виплати за виконання обов’язків тимчасово відсутнього держслужбовця та за виконання обов’язків за вакантною посадою для держслужбовців збережено!

Водночас зміни щодо права на отримання, зокрема, виплати за виконання обов’язків за вакантною посадою все-таки відбулися. Так, у ч. 8 ст. 31 Закону № 889 зазначено, що строк виконання обов’язків за вакантною посадою держслужби не може перевищувати три місяці. Врахуйте це при її встановленні!

Усі інші складові оплати праці держслужбовців, як-от посадові оклади, надбавка за ранг, за вислугу років, премії, залишилися поки без змін.

Ще один момент. Зверніть увагу, що в ч. 5 ст. 52 Закону № 889 серед надбавок, доплат і премій, з’явилася компенсація за роботу, що передбачає доступ до держтаємниці. Водночас і до цих змін компенсація за роботу, що передбачає доступ до держтаємниці, виплачувалася на підставі ст. 30 Закону України «Про державну таємницю» від 21.01.94 р. № 3855-XII та Положення про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв’язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці, затвердженогопостановою КМУ від 15.06.1994 р. № 414 (див. також лист Мінсоцполітики від 03.06.2016 р. № 8072/0/14-16/13). Тепер таку компенсацію прописали й у самому Законі № 889.

Перейдемо до прийдешніх оплатних новин, які чекають на нас з 01.01.2020 року.

До чого готуватися з 1 січня 2020 року

1. Держслужбовці, які працюють за контрактом. З 1 січня 2020 року розпочнуть діяти положення ст. 311Закону № 889. У ній зазначено, що з особою, яка призначається на посаду держслужби, може бути укладено контракт на проходження держслужби в порядку, який буде затверджено КМУ. Рішення про віднесення посади держслужби до посад, призначення на які відбувається з укладенням контракту, приймає суб’єкт призначення або керівник держслужби з проведення конкурсу.

Відразу зауважимо, що схеми посадових окладів на посадах держслужби та умови оплати праці держслужбовців, з якими укладається контракт на проходження держслужби, будуть визначені КМУ за поданням Національного агентства України з питань державної служби.

До речі, для держслужбовців, які будуть працювати за контрактом, з 01.01.2020 р. у п. 3 ч. 3 ст. 50 Закону № 889 закріплено право на отримання додаткової місячної і квартальної премій за належне виконання умов контракту на проходження держслужби.

2. Градація посадових окладів держслужбовців. Зміниться порядок установлення розмірів посадових окладів і нинішніх держслужбовців. Так, буде змінено редакцію ст. 51 Закону № 889.

Як установлюють посадові оклади держслужбовцям зараз? Для встановлення розмірів посадових окладів посади держслужби поділено на дев’ять груп оплати праці. Крім того, з метою встановлення розмірів посадових окладів держоргани поділено за юрисдикцією:

1) на всю територію України;

2) на територію однієї або декількох областей, міст Києва та Севастополя;

3) на територію одного або декількох районів, міст обласного значення.

З 1 січня 2020 року з метою встановлення розмірів посадових окладів держоргани будуть поділені на 5 рівнів:

1) Апарат Верховної Ради України, Секретаріат КМУ, постійно діючий допоміжний орган, створений Президентом України, апарати (секретаріати) Ради національної безпеки і оборони України, Рахункова палата, Конституційний Суд України, Верховний Суд, Офіс генерального прокурора;

2) міністерства, центральні органи виконавчої влади із спеціальним статусом, який установлений законом, апарати (секретаріати) вищих спеціалізованих судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;

3) інші органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

4) держоргани, юрисдикція яких поширюється на територію АР Крим, однієї або декількох областей, міст Києва та Севастополя;

5) держоргани, юрисдикція яких поширюється на територію одного або декількох районів, районів у містах, містах обласного значення.

3. Мінімальний розмір посадового окладу. Зараз у ст. 51 Закону № 889 встановлений мінімальний розмір посадового окладу групи 9 у держоргані, юрисдикція яких поширюється на територію одного або декількох районів, міст обласного значення. Він не може бути менше двох ПМПО, розмір якого встановлений на 1 січня календарного року. Водночас, як ми пам’ятаємо, у п. 8 Прикінцевих положень Закону про Держбюджет на 2019 рік було передбачено, що у 2019 році для визначення посадових окладів, зарплати, грошового забезпечення працівників державних органів як розрахункова величина застосовується ПМПО, встановлений на 01.01.2018 р., тобто 1762 грн. Отже, мінімальний посадовий оклад держслужбовців з 01.01.2019 р. становить 3524 грн. (1762 x 2).

Також зараз законодавчо встановлено співвідношення між посадовим окладом керівника держоргану, юрисдикція якого поширюється на всю Україну, та мінімальним посадовим окладом держслужбовця. Таке співвідношення не може бути більше 7.

Який же буде мінімальний розмір посадового окладу держслужбовця з 01.01.2020 р.? У новій редакції ст. 51 Закону № 889, яка розпочне діяти з 01.01.2020 р., визначено, що мінімальний розмір посадового окладу держслужбовця не може бути менше двох розмірів ПМПО, встановленого законом. Зверніть увагу, що з нового року не буде прив’язки мінімального розміру посадового окладу держслужбовця до ПМПО на 1 січня календарного року. Таким чином, якщо в Прикінцевих положеннях Закону про Держбюджет на 2020 рік не буде встановлено додаткового обмеження мінімального розміру посадового окладу, то такий оклад повинен бути не нижчий двох ПМПО на поточний рік.

До речі, вимоги про виконання співвідношення між посадовим окладом керівника держоргану та мінімальним розміром посадового окладу держслужбовця з 01.01.2020 р. не встановлено.

4. Додаткові коефіцієнти. Нове! КМУ з 1 січня 2020 року зможе встановлювати додаткові коригуючі коефіцієнти оплати праці для різних держорганів з урахуванням соціально-економічних, демографічних, кліматичних, екологічних та інших особливостей адміністративно-територіальних одиниць, на територію яких поширюється юрисдикція таких органів.

І наостанок хотілося б поділитися приємною новиною. На два роки (2020 — 2021 роки) продовжена можливість установлення стимулюючих виплат, таких як: надбавка за інтенсивність праці та надбавка за виконання особливо важливого завдання.

Отже, підсумуємо! До кінця 2019 року змін в оплаті праці держслужбовців немає. З 1 січня 2020 року будуть затверджені нові посадові оклади держслужбовців та впроваджена практика укладення контрактів на роботу в держслужбі.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Оплата праці»



Коментарі
29
Світлана
24.10.2019
Краще б написали куди йти працювати після скорочення (вже 50 років, 15 стаж державної служби, районний центр але роботи нема навіть для молоді)ЩО РОБИТИ?????
варвара Світлана
24.10.2019
Можна прибиральницею,вони завжди потрібні.якщо скоротили,то ,мабуть ,не зовсім цінний працівник
Татьяна варвара
29.10.2019
Ну вы и дура!!!
Світлана варвара
24.10.2019
на місце прибиральниць у нас давно черга з державних службовців (набагато менше відповідальності, однакова зарплата, помила і в 12,00 дня вже дома), а скорочують з ного року всіх працівників всіх районних державних адміністрацій (а в обласних штат добавляють)
Олена варвара
24.10.2019
Бред зачем несете.От сокращений и реорганизаций никто не застрахован.
Аня Світлана
24.10.2019
Як раз шукаємо зам головного бухгалтера. Ніхто поки що не біжить. Тому що бюджетна організація і зарплата для Києва дуже скромна, а роботи кучаtransparent_pxl.png
11111 Аня
24.10.2019
хоча завжди і , мабуть, усюди кажуть; та на ваше місце тьма бажаючих
бухгалтер Аня
24.10.2019
нажаль,бухгалтерів завантажили,так завантажили,ніякого життя.Може десь все автоматизовано,але в нас від цих програм( СДО, е-дата) одні проблеми.Мало того,що роботи куча,а ти сидиш в цьому сдо ,як турок і тикаєш одне й теж по 30 разів,та й ще програма глюче,а роздруковка платіжних доручень теж займає багато часу.Якщо є оператор чи працівник,який буде цим займатися,то можна і подовбатись(!!!),але якщо один в одній особі.....капець.Бухгалтери непотрібні, коли встановлюють розміри окладів, а щодо роботи...тут інша справа)))- хоч повиздихуйте от роботи, нікому не цікаво,що вже сил немає працювати -всі від тебе вимагають багато,а дають тільки смішні зарплати та головний біль,болячки від нервів,напруженої нашої праці.
варвара
24.10.2019
Якщо так важко сидіти й працювати за столом(хоча може й важко ,коли знань не вистачає),то йдіть на ринок,там ,повірте в рази важче
др варвара
24.10.2019
Видать на ринку вам нормально, якщо маєте час читати сайт для бюджетних установtransparent_pxl.png
Світлана варвара
24.10.2019
Я хоч словом десь в тексті промовилась що ВАЖКО????
Карл варвара
24.10.2019
Якщо так важко працювати на ринку, та ідіть за стіл, чи розуму на таку просту роботу не витстачає ?
Валентина
24.10.2019
Хто не працював в бухгалтерії, а працює на ринку, той бухгалтерів не може зрозуміти. Логіка. На ринку й без освіти можна працювати. А в бухгалтерії потрібні знання.
Анна
24.10.2019
Не сваріться, добре там, де нас нема
марі
24.10.2019
У поправках до ЗУ про держбюджет на 2020 р. щодо надбавки за інтенсивність (чомусь тільки 2020 рік прописаний) пропозиця - відхилити і вони враховані. Так що про надбавку за інтенсивність можна і не мріяти (у кого вона була)
марі
24.10.2019
в проекті ДБ надбавка тільки 2020, а не 2020-2021 (таке було раніше, поки не підкоригували)
Тетяна марі
24.10.2019
У остаточно прийнятому ЗУ про держбюджет на 2020 может бути ще багато інших "цікавинок". Побачимо.
Ольга
24.10.2019
Коли розберуться з Є звітністю. Хто ж такі гроші відмив, що навіть елементарні залишки не тягне.Така гидота.Спочатку робиш звіт вМедку потім ще раз.До речі хочу подякувати хлопцям які її робили.Медок робили професіонали а гроші згребли неуки
Анонімус Ольга
25.10.2019
Вся суть у моделі розповсюдження. За "медок" плате кінцевий користувач, і якщо програма не буде працювати то іі ніхто купувати не буде ,саме звідси і функціонал, і оновлення, і працюючий колцентр. За Е-звітність, вочевидь, заплатили централізовано люди, які у цій праграмі самі не працюють.
***
25.10.2019
Ніяких доплат за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників вже не нараховують і не виплачують декілька років!
Олена
25.10.2019
Так надбавка за інтенсивність на 2020 рік буде?
Тетяна
25.10.2019
В прикінцевих положеннях Закону № 889 зараз встановлено, що набавка за інтенсивність праці та надбавка за виконання особливо важливого завдання может бути встановлена ще у 2020-2021 році. У проекті Закону про держбюджет на 2020 прописано, що норми Закону № 889 про ці надбавки застостовуються до 31 грудня 2020 року. Скоріш за все на 2020 рік ці надбавки залишаться. Будемо сподіватися, що остаточний вариант прийнятого Закону про держбюджет на 2020 рік у цьому питанні залишиться без змін. надбавка за інтенсивність праці та надбавка за виконання особливо важливого завдання. Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/trudovi-vidnosini/perezavantazhennya-vladi-shcho-zminitsya-v-oplati-pratsi/надбавка за інтенсивність праці та надбавка за виконання особливо важливого завдання. Подробиці: https://buhgalter.com.ua/articles/trudovi-vidnosini/perezavantazhennya-vladi-shcho-zminitsya-v-oplati-pratsi/
Оксана
25.10.2019
Працювати взагалі важко, легше нічого не робити:) то я з сарказмом пишу, бо сама бухгалтер в бюджеті.
Наталя
25.10.2019
Ви краще б переживали де після скорочення адміністрацій працювати будемо,а не за надбавки в 2021 році
Людмила
31.10.2019
А для чого за адміністрацію переживати?!! Вони себе ніколи не ображали відносно своїх зарплат. Там ніхто цілий рік за 3524,00 грн не працював. Дивишся їхні декларації аж стршно!!! Доходи нівроку!
Наталья
14.11.2019
Оклади с 3625 до целых 4050 увеличили! ((да боюсь на работу идти без мешка
Ганна
16.11.2019
А ви краще скажіть чи Вам ті надбавки платять. а ще особливо дві!
Ганна
16.11.2019
Зарплати в адміністраціях у керівного складу а в структурних підрозділах надбавки нема цілий рік. ще і заборгованності по зарплаті є
Держслужбовець
18.11.2019
Без надбавок за інтенсивність та на "голих" окладах люди просто перестануть нормально виконувати свої функціональні обов'язки.Врахуйте той факт, що з 01.01.2020 скорочують 18449 штатних одиниць, а це означає, що мінімум останні три місяці в 2019 році всі РДА будуть на "голих" окладах. І, прогнозую, що й 2020 рік буде з "голими" окладами, так як всі вакансії будуть зайняті і економії фонду оплати праці (за рахунок якої й виплачували надбавку за інтенсивність) не буде. Звісно, якщо ті, хочеться вірити, розумні й розсудливі працівники КМУ та НДСУ не збільшать фонди оплати праці для відповідних виплат за інтенсивність.P.S.: А чи не поділяться часом КМУ, НДСУ, інші Міністерства та центральні органи виконавчої влади фондами оплати праці?P.S.2: в Інстаграмі останнє запитання можна написати в особисті повідомлення і Дубілету, і Гончаруку, та іншим причетним до формування цієї політики.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі