Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.09.16
41529 11
Друкувати
Обране

Помилки та проблеми при електронних закупівлях

Ось уже більше місяця, як уся держзакупівельна спільнота перейшла на електронні рейки. Чи є нині проблеми в застосуванні е-торгів? Які помилки замовників та учасників трапляються частіше? Що варто зробити для удосконалення механізму реалізації електронних закупівель у певних випадках? На ці та інші запитання даємо відповіді сьогодні.


Автор: Дуброва Ярослава, консультант з публічних закупівель

ВИКОРИСТАНІ ДОКУМЕНТИ

Закон № 922 — Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2016 р. № 922.

Наказ № 490 — наказ Мінекономрозвитку «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» від 22.03.2016 р. № 490.

ВИКОРИСТАНІ СКОРОЧЕННЯ

ЕЦП — електронний цифровий підпис.

Напевно, ніхто не буде сперечатися, що електронні закупівлі збільшили в рази відкритість та прозорість закупівель держави. І це великий плюс реформи. Та, на жаль, не всі замовники, та й учасники теж, прагнуть такої відкритості та прозорості. І щоб ці особи долучилися до системи «Прозорро», їх треба хіба що за шию туди затягувати й показувати переваги електронних закупівель над паперовими. Може, вони бояться всього нового, а не тільки «Прозорро»? Та, як кажуть, насправді люди бояться не нового, вони бояться втратити добре відоме їм старе!

Тож однією з проблем застосування е-торгів в Україні поки що залишається недовіра окремих суб’єктів ринку закупівель до електронних новацій. Проте практика показує, що чим далі, тим більше учасників реєструються в системі «Прозорро», беруть участь в торгах, а замовники все частіше проводять електронні допорогові закупівлі у «Прозорро». Тож маємо надію, що проблема недовіри скоро вичерпає себе.

Неузгодженість у реалізації

Слід зазначити, що найбільше питань виникає щодо реалізації на практиці в електронній системі закупівель положень законодавства про публічні закупівлі. На жаль, не завжди в системі реалізація норм та вимог можлива так, як це прописано в законодавчому акті. Розглянемо деякі позиції.

1. Оприлюднення звіту про укладені договори

Розпочнемо з допорогових закупівель.

Нагадаємо, що в силу положень Закону № 922 застосування електронної системи закупівель «Прозорро» при допорогових закупівлях не є обов’язковим. Але якщо замовник укладає прямий договір поза системою, то він має оприлюднити в системі звіт про укладені договори, форму якого затверджено наказом № 490. Зауважте, на такий звіт передбачено накладення ЕЦП. Здавалося б, що складного в тому, щоб заповнити певні графи в системі, створивши один документ, та накласти на нього ЕЦП?

Виявляється, не все так просто та швидко! Для того, щоб ваш допороговий звіт по укладеному договору система оприлюднила, необхідно спочатку заповнити на електронному майданчику (на якому зареєстрований замовник) сам звіт, накласти на нього ЕЦП. Потім заповнити інформацію про так званого «переможця» торгів (напевно, мається на увазі контрагент за договором), після чого накласти ЕЦП. Далі прикріпити файли зі звітом та з договором. При цьому система знову вимагає від замовника накладати ЕЦП.

Отже, замість вчинення двох дій: створення одного документа і накладення на нього один раз ЕЦП, замовнику потрібно вчиняти декілька дій, створюючи та прикріплюючи в системі документи, та на кожен з яких накладати ЕЦП. А якщо таких звітів у замовника сотня чи тисяча?

Зауважте, що на рівні Закону № 922 та наказу № 490 не передбачено в обов’язках замовника такого алгоритму дій. Тож така реалізація в системі оприлюднення звіту про укладені договори, звичайно, потребує змін з метою, дійсно, полегшення роботи в електронних закупівлях, про що постійно заявляють реформатори. Особливо якщо зважати, що додаткове навантаження у вигляді організації допорогових закупівель працівникам замовників, напевно ж, не оплачують.

2. Оприлюднення річного плану закупівель та додатка до нього, змін до них

Нагадуємо, що форма річного плану закупівель затверджена наказом № 490. При цьому згідно з цим же наказом додаток до річного плану закупівель складають за формою річного плану.

Зауважте, що в системі ви не знайдете назви «додаток до річного плану закупівель», оскільки він в системі називається так, як і річний план: «форма річного плану закупівель». По факту оприлюднюються як річні плани, так і додатки до них без поділу на два різних сегменти, тобто всі підряд. І лише за очікуваною вартістю можна зрозуміти, де річний план, а де додаток до нього. Але ж не забуваємо про замовників, для яких є інші пороги щодо застосування Закону № 922, тож вартість предмета закупівлі в додатку до річного плану може бути вищою ніж 200 тис. грн.

Деякі замовники є вигадливими й у пункті 9 (Примітки) форми річного плану закупівель зазначають: «додаток до річного плану». Наприклад: Управління державної охорони України, закупівля № UA-P-2016-08-25-001025-b.

Інші ж замовники у пункті 7 (Процедура закупівлі) форми річного плану закупівель зазначають «Допорогові закупівлі». Наприклад: Служба автомобільних доріг у Київській області: Закупівля № UA-P-2016-08-12-000331-b. Та ми б не радили такого робити, оскільки перелік процедур публічних закупівель визначений у ст. 12 Закону № 922. Водночас у законодавстві про публічні закупівлі відсутній такий вид процедури закупівлі, як «допорогова закупівля».

Також у системі немає розмежування на первинний річний план (чи додаток до нього) і зміни до річного плану (додатка). Тож можна впункті 9 (Примітки) форми річного плану закупівель зазначити: «Зміни».

Цікаво, що в разі перевірки контролерами вчасності оприлюднення замовником змін до річного плану і додатка їм доведеться «перелопачувати» великий масив інформації в системі «Прозорро», оскільки саме на веб-порталі Уповноваженого органу мають бути оприлюднені зазначені документи. Вважаємо, що належним доказом оприлюднення є наявність документів на www.prozorro.gov.ua. Тож замовникам та учасникам радимо слідкувати, чи в повному обсязі та чи взагалі «підтягується» з електронних майданчиків уся інформація в систему «Прозорро», в тому числі й файл з ЕЦП (оскільки на практиці траплялися випадки, коли замовник накладав ЕЦП, але в системі «Прозорро» «висвічувалося»: Електронний цифровий підпис не накладено. Також траплялися випадки, коли учасники підкріплювали з майданчика документи, але в системі «Прозорро» їх не було видно.

3. Оприлюднення тендерної документації, змін до неї

На практиці як у замовників, так і в учасників виникають запитання щодо оприлюднення тендерної документації та змін до неї. Так, замовники по-різному розуміють, як необхідно відобразити в системі закреслені дані тендерної документації. А учасники ставлять собі запитання: то якою ж тендерною документацією необхідно керуватися, яка є в остаточній редакції зі змінами?

ДОВІДКА

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 23 Закону № 922 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації.

Зауважте: в разі внесення змін до тендерної документації у системі має бути видно такі три документи:

1

нова тендерна документація, викладена в новій редакції

2

документ з переліком змін до тендерної документації

3

документ, у якому зазначена попередня редакція положень, які змінюються, — у вигляді закреслених даних

При цьому учасники можуть керуватися як оновленим варіантом тендерної документації, так і файлом з переліком змін до документації, — зважаючи на те, як зручніше.

Далі на слайді (с. 4) видно реалізацію зазначеного у системі.

А от на наступному слайді (с. 4) видно, що замовник не оприлюднив у системі документ з переліком змін до тендерної документації, що може призвести до запитань від контролерів у майбутньому.

4. Помилки на етапі подання тендерних пропозицій

За Законом № 922 учасники можуть звернутися до замовника на етапі подання пропозицій із запитанням та з вимогою про усунення порушень. Також на цьому етапі учасник може оскаржити закупівлю до органу оскарження.
На практиці трапляється, коли або учасники при заповненні відповідних полів плутають в системі вимогу зі скаргою, або ж система сама через технічні збої, наприклад, присвоює вимозі статус скарги. Як наслідок, орган оскарження, по-перше, має витратити час на прийняття рішення про відмову в розгляді такої псевдоскарги, а по-друге, учасник може втратити час як для подання повторної вимоги замовнику, так і подання нової справжньої скарги до органу оскарження. Зверніть на це увагу.

Враховуйте, що замовник надає відповіді на запитання через електронний майданчик, з якого він оголосив відповідні торги.

 

 

Слід зважати: якщо на момент закінчення періоду подання тендерних пропозицій залишиться запитання без відповіді замовника, система автоматично заблокує проведення закупівлі й аукціон не буде проведено до розблокування. Тож для розблокування закупівлі замовник має відповісти на запитання (або вимогу про усунення порушень). При цьому кінцевий строк періоду подання тендерних пропозицій продовжиться не менше ніж на 7 календарних днів згідно з абз. 3 ч. 2 ст. 23 Закону № 922.

Трапляються також випадки, коли учасник не встигає подати вчасно тендерну пропозицію, оскільки відкладає таке подання на крайній строк, не враховуючи можливості виникнення таких нюансів, як:

1

відключення або поганий інтернет-зв’язок

2

відключення електроенергії

3

необхідність тривалого часу для завантаження даних у систему через їх великий розмір

4

банальне «зависання» комп’ютера тощо

Тож на зазначене варто зважати. Не зайвим буде взяти до уваги наведені ризики й замовникам при оприлюдненні того чи іншого документа: не відкладайте це на останню годину останнього дня строку!

5. Участь в аукціоні

Аукціон система визначає автоматично. Відбувається він у робочий день та робочий час. Замовник на цьому етапі буде просто спостерігачем за перебігом аукціону, а от учасникам варто зважати на таке.

Так, учасникам бажано уточнити та не проґавити час початку аукціону; зважати на наявність стабільного інтернет-зв’язку. Аукціон триває від 30 хвилин до 1 години, тож не варто відволікатися на щось інше, аби не проґавити перемогу.

Слід мати на увазі, що першим знижує ціну своєї пропозиції під час кожного з раундів аукціону той учасник, пропозиція якого найдорожча, на суму, не меншу за крок аукціону, відносно своєї попередньої ціни (ставки). Мінімальний крок аукціону замовник зазначає в оголошенні про проведення закупівлі.

До врахування: учасник може й не знижуватися, а залишити ціну незмінною взагалі або ж у певному раунді аукціону.

Учасники мають уважно стежити за часом ходу в аукціоні. Так, коли прийде час такого ходу, внизу екрана відкривається активна форма для введення ціни пропозиції. Для ходу система надає 2 хвилини, тож думати та рахувати необхідно швидко (а знаючи крок аукціону з оголошення, можна наперед прорахувати свої можливі ходи під час аукціону на пониження). Після чергового ходу учасник має впевнитись, що система надіслала йому повідомлення «Ваша пропозиція прийнята».

Зауважте, що при закупівлі з поділом на лоти система проводить аукціон по кожному з лотів окремо. При цьому система розкриє інформацію про учасників лише після завершення останнього аукціону по певному лоту в торгах.

Важливо! У кожному з раундів останній хід робить той учасник, який подав пропозицію з найнижчою ціною. Тож для збільшення шансів на перемогу учаснику варто подати цінову пропозицію, нижчу за очікувану вартість, на скільки це можливо.

6. Перевірка тендерних пропозицій

Як і раніше, у паперових торгах замовнику головне не допустити помилки при прийнятті рішення, що тендерна пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та немає підстав для її відхилення.

Увага! Тендерні пропозиції бачать усі, а неправильне рішення замовника може дуже швидко відгукнутись для нього оскарженням.

Також не забуваймо, що незважаючи на електронізацію закупівель, рішення тендерного комітету замовника приймається на його засіданнях та оформлюється у вигляді протоколу. Тож паперова робота в «тендеристів» нікуди не зникає.

Зауважте, що, наприклад, протокол розгляду тендерних пропозицій, який секретар тендерного комітету заповнює в системі при міжнародних торгах, — це не є протокольне рішення тендерного комітету. Натомість це форма, яка має бути оприлюднена за результатами прийняття відповідного рішення комітетом на своєму засіданні. Тож як рішення про розгляд пропозицій по міжнародних торгах, так і рішення про розгляд пропозиції переможця при українських торгах мають бути оформлені протокольно секретарем комітету за правилами ч. 4 ст. 11 Закону № 922.

Наостанок…

Цікаву інфографіку щодо питання застосування на практиці нецінових критеріїв можна побачити за посиланням: https://prozorro.gov.ua/ua/category/faq/technical/. Наприклад, щодо підстав застосування нецінових критеріїв та щодо того, як це виглядає на практиці; розібратися з тим, що таке «приведена ціна» і за якою формулою вона розраховується; що таке коефіцієнт корекції та яка формула його розрахунку тощо. Відповіді на такі запитання замовник знайде в мережі Інтернет за адресою: http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/600?q=#p7.

А якщо ви не досить добре розібралися в алгоритмі проведення відкритих торгів або ж якщо замовник проводить таку процедуру закупівлі вперше, а учасник вперше хоче взяти участь у торгах, то їм у нагоді стане рубрика «Доступно про публічні закупівлі» на інфобоксі «Прозорро» в мережі Інтернет за адресою: http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/636?q=#p5.

 

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



коментарі
(11)
Валентина
26.09.2016
Це не прозоро цілий позор для України!!! Часто й густо в таких аукціонах беруть участь підставні фірми які звісно "підсувають" неякісний товар і получається що ми купуємо "кота в мішку" Чому немає якоїсь електронної бази де можна перевірити переможця аукціону про його наявність і можливість з ними укладати договір т.д. І взагалі з цим "прозоро" хочеться "обняти" і плакать.........
Алекс Валентина
26.09.2016
https://usr.minjust.gov.ua/ http://court.gov.ua/ https://youcontrol.com.ua/ http://www.007.org.ua/ http://spending.gov.ua/ http://sfs.gov.ua/businesspartner если этих баз вам покажется мало, пишите... что нибудь придумаем.
Інна
26.09.2016
Роби безкоштовно,а штраф від 11000 до 17000 грн........якому телепню пришло таке в голову))))
Хххз
26.09.2016
Який це ідіотизм... коли немає коштів на закупівлю, мізер, а щоб прилюднити йде 3-дні Карл! Мовчу про так звані класифікатори! Пуля в лоб! Отакоі! "Дурний дюбить роботу, а робота його"..
милка
27.09.2016
Идиотская программа - кто её придумал посадить и пусть сделает закупку. Подаст 100 документов и заплатит деньги за участие, а потом окажется что больница закупает у своего поставщика у которого цена больше всех.
Галина
29.09.2016
Зчого починаємо працювати в прозорро
Пітекантроп
29.09.2016
Чотко! З цим бл**ским Прозоро немає часу робити основну роботу.
Надежда
02.11.2016
Да уж ,это точно ненужная головная боль,а куда деваться?
Аліса
04.01.2017
як і майже все в цій країні не розраховано на майбутне. По терпіти роки2-3,далі шось "ліпше" запорядкують,кожна программа якогось "генія" має заробити певний гонорар,а коли база даних буде занадто великою, тоді все красиво...зависне. Амінь.
Олег
26.01.2017
А який дебіл розробив ці довбані класифікатори товарів, це людина хвора на голову.
Diana
17.11.2020
Підкажіть будь ласка чи можна внести замовнику зміни в оприлюднену тендерну документацію? Якщо так то як це зробити?
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн