Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.07.22
1255 0
Друкувати
Обране

Поточний ремонт та обслуговування криниць: як провести закупівлі?

Нерідко на балансі ОМС перебувають криниці, призначені для загального користування та споживання води населенням. Вочевидь, такі об’єкти потрібно постійно підтримувати в належному стані. А тому доводиться здійснювати їх поточний ремонт та обслуговування (очищення, дезінфекцію тощо). Як правильно закупити такі послуги в умовах воєнного стану? Розглянемо найцікавіші питання та запропонуємо варіанти їх розв’язання.

Поточний ремонт криниці: як здійснити закупівлю?

ОМС планує провести поточний ремонт двох криниць загального користування. Чи можемо ми керуватися Законом № 922* чи ліпше орієнтуватися на норми постанови № 169**?

* Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

** Постанова КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169.

Керуватися Законом № 922 не тільки можна, а й правильно. Ми вже неодноразово підкреслювали: введення воєнного стану жодним чином не обмежило сферу дії Закону № 922.

Потреба в закупівлі поточного ремонту криниць не пов’язана з воєнним часом. Вочевидь, вона була запланована ОМС як щорічний захід з обслуговування такого об’єкта водопостачання. А тому потреба в цій закупівлі для замовника аж ніяк не є нагальною (терміновою).

З огляду на це, закупівлю поточного ремонту криниць варто проводити з урахуванням вимог саме Закону № 922. Тож при виборі закупівельних процедур замовнику слід орієнтуватися на вартісні межі, визначені цим Законом.

Поточний ремонт декількох криниць: яку закупівлю обрати?

ОМС необхідно провести поточний ремонт двох криниць загального користування на загальну суму 90 тис. грн. Як визначити предмет закупівлі? Скільки необхідно укладати договорів?

У цій ситуації при визначенні предмета закупівлі та, власне, виборі процедури закупівлі ОМС як замовнику варто звернути увагу на декілька важливих моментів.

По-перше, поточний ремонт будь-якого об’єкта (нерухомого або рухомого майна) є різновидом послуг із позиції Закону № 922, тоді як капітальний ремонт — це вже роботи.

А це означає, якщо вартість предмета закупівлі послуг дорівнює або перевищує 200 тис. грн, замовник має застосувати до такої закупівлі або відкриті торги, або переговорну закупівлю (за наявності підстав для цього). Яку саме закупівлю слід здійснити ОМС в описаній ситуації, ми пояснимо трохи згодом.

По-друге, при закупівлі послуг із поточного ремонту предмет закупівлі визначаємо з урахуванням особливостей, передбачених Порядком № 708***. Так, предмет закупівлі послуг із поточного ремонту визначають за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014****.

*** Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

**** ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджені наказом Мінрегіонрозвитку, будівництва та ЖКГ від 04.06.2014 № 163.

До речі, Порядок № 708 містить лише посилання на такі об’єкти будівництва, як будинок, будівля, споруда, лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури. А ось визначення кожного із зазначених об’єктів будівництва замовнику слід шукати саме в ДБН А.2.2-3:2014.

У нашій ситуації об’єкт, який підлягає поточному ремонту, є лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури. А це згідно з ДБН А.2.2-3:2014 наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.

З огляду на це, закупівлю послуг із поточного ремонту, в т. ч. і ремонт криниць, слід визначати за кожним об’єктом (наприклад, криницею). Відповідно, поточний ремонт кожної криниці — це окремий предмет закупівлі.

По-третє, Порядком № 708 не передбачено, за якою конкретно цифрою ДК 021:2015***** замовник має визначати предмет закупівлі послуг із поточного ремонту. Порядок містить лише згадку про те, що предмет закупівлі зазначають за кожним окремим об’єктом з урахуванням ДБН А.2.2-3:2014. Тому замовник обирає той код ДК 021:2015, який найбільше підходить тому чи іншому предмету закупівлі послуг.

***** Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

І, по-четверте, загальна очікувана вартість поточного ремонту двох криниць становить 90 тис. грн, тобто очікувана вартість поточного ремонту кожного об’єкта (криниці) — 45 тис. грн. Це означає, що замовник може укласти два прямих договори без застосування електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ).

При цьому замовнику необхідно:

— додати закупівлю до річного плану. Таку інформацію оприлюднюємо протягом п’яти робочих днів із дня затвердження змін до річного плану;

— оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ. Строк оприлюднення — три робочі дні з дня укладання договору. А ось сам договір оприлюднювати не обов’язково.

Послуги з обслуговування 15 криниць: скільки договорів укладати?

Для обслуговування 15 криниць ОМС планує закупити послуги з очищення на суму 130 тис. грн і послуги з дезінфекції на 120 грн. Як визначити предмет закупівлі, якщо всі криниці розташовані за різними адресами, та скільки договорів необхідно укладати?

Для відповіді на це запитання пояснимо, як визначити предмет закупівлі послуг.

Тож послуги — це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проєктної документації. Як бачимо, з позиції Закону № 922 до послуг слід відносити як звичайні види послуг, так і поточний ремонт різних об’єктів.

При цьому замовник визначає предмет закупівлі послуг так само, як і для товарів, за показником четвертої цифри ДК 021:2015. Водночас замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої — восьмої цифр ДК 021:2015, обсягом, номенклатурою надання послуг.

Таким чином, предмет закупівлі послуг з обслуговування (очищення, дезінфекції тощо) тих чи інших об’єктів жодним чином не залежить від того, розташовані вони (у нашому випадку — криниці) за однією адресою чи ні.

Ба більше, при визначенні предмета закупівлі послуг не має значення, на яких об’єктах такі послуги виконуватимуться та скільки таких об’єктів перебуває на балансі в замовника.

Отже, в цій ситуації замовник проводить закупівлю:

1) послуг з очищення на суму 130 тис. грн. Це буде один предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 90510000-5 (Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям), тобто укладають один договір.

Оскільки очікувана вартість послуг з очищення становить 130 тис. грн, то замовнику варто провести спрощену закупівлю з урахуванням вимог ст. 14 Закону № 922;

2) послуг з дезінфекції на суму 120 грн. І це також буде один предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 90730000-3 (Відстеження, моніторинг забруднень і відновлення), тобто укладають ще один договір.

Та з огляду на те, що очікувана вартість таких послуг становить 120 грн, ОМС достатньо укласти один прямий договори без застосування ЕСЗ.

Ну і, звісно, не забудьте додати інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднити відповідні документи в ЕСЗ.

Бюджетна бухгалтерія, липень, 2022/№ 27

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі