Інформація по темі "" | Публікації по тегу
05.09.22
2111 0
Друкувати
Обране

Ремонтні роботи виконує ФОП: КЕКВ + закупівля

Установа планує провести невеликий ремонт будівлі та прилеглої території (відремонтувати паркан, пофарбувати фасад тощо) на суму до 30 тис. грн. Чи можливо для виконання зазначених робіт укласти договір цивільно-правового характеру з ФОП? За яким КЕКВ проводити такі видатки? Чи необхідно такий договір з ФОП оприлюднювати в системі Prozorro?

Плануємо ремонтні роботи

Насамперед визначаємось із переліком ремонтних робіт, які установа планує провести в будівлі та на прилеглій території, а також характером таких робіт.

Традиційно цими питаннями займається комісія установи. Для цього члени комісії проводять огляд об’єкта, який потребує ремонту, а також визначають майбутні обсяги виконуваних робіт та перелік робіт, які для цього необхідно виконати.

За результатами такого огляду складаємо спеціальний документ — дефектний акт. Нещодавно ми пояснювали, навіщо складати цей документ та яку інформацію в ньому зазначати. З нашими рекомендаціями можете ознайомитись в матеріалі «Плануємо дрібний ремонт: чи потрібен дефектний акт?» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 28).

Після цього саме час перейти до найвідповідальнішого моменту: правильно визначити характер або різновид ремонтних робіт. Це може бути поточний або капітальний ремонт. У цьому питанні бюджетні установи застосовують Перелік № 150*. Так, у цьому Переліку наведено роботи щодо утримання будинків, споруд та прибудинкових територій і щодо проведення їх поточного або капітального ремонту.

* Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150.

Зокрема, до поточного ремонту, пов’язаного із ремонтом фасадів будівель, належать такі роботи, як просте фарбування (п.п. 1.2.3.4 Переліку № 150). Водночас до капітального ремонту належить відновлення зовнішньої штукатурки з подальшим фарбуванням фасадів будівель (п.п. 2.3.1 Переліку № 150), суцільне фарбування фасаду будівлі стійкими фарбами (п.п. 2.3.5 Переліку № 150).

Тож фарбування фасаду може бути віднесено як до поточного, так і до капітального ремонту. А тому на етапі планування таких робіт варто визнати, який вид фарбування ви як замовник робіт будете вимагати від виконавця.

Декілька слів щодо характеру ремонтних робіт на прилеглій території. У Переліку № 150 серед різних робіт, які відносять до поточного ремонту, зазначено, зокрема такі, як ремонт або відновлення парканів та підпірних стінок (п.п. 1.2.17.12). А тому виходить, що будь-який ремонт паркана є різновидом робіт з поточного ремонту.

Але пам’ятайте: остаточне рішення щодо характеру та обсягу запланованих робіт прийматиме не бухгалтер, а керівник вашої установи. У будь-якому разі саме він має остаточно визначити вид запланованих робіт.

Обираємо КЕКВ та оформлюємо документи

Залежно від того, який вид ремонтних робіт (поточний чи капітальний ремонт) установа планує провести в будівлі та на прилеглій території, обираємо правильний КЕКВ. Як це зробити правильно залежно від виду робіт, покажемо в таблиці нижче.

Вимоги

Вид робіт

Поточний ремонт

Капітальний ремонт

Застосування КЕКВ

Варіант 1.

Якщо установа придбала будівельні матеріали та передає їх підряднику для виконання ремонтних робіт, такі проводимо за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». При цьому роботи оплачуємо за КЕКВ 2240, але окремим платежем.

Варіант 2.

Якщо підрядник виконує ремонт із використанням власних будівельних матеріалів і їх вартість включено до загальної вартості робіт, тоді оплату слід здійснювати за КЕКВ 2240 однією сумою

За КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів» проводимо видатки на:

— придбання будматеріалів та обладнання, що підлягає встановленню, а саме: готові до встановлення будівельні конструкції і деталі;

— капремонт окремих вузлів та систем, які є складовою частиною будівлі;

— виготовлення проєктно-кошторисної документації на капремонт та виконання супровідних робіт, які є складовою частиною загальної вартості таких робіт

Документальне

оформлення

Складаємо такі документи:

1) дефектний акт. Його форму наведено в додатку 29 до Настанови*. Водночас ви можете взяти цю форму за основу, доповнивши її на свій розсуд необхідними реквізитами. За таких умов форму цього документа доцільно затвердити та навести у своєму розпорядчому документі про організацію бухобліку установи;

2) кошторис на виконання робіт з поточного ремонту;

3) договір на виконання робіт;

4) Акт приймання виконаних робіт (форма № КБ-2в) та Довідка про вартість виконаних підрядних робіт і витрат (форма № КБ-3)

Складаємо такі документи:

1) дефектний акт;

2) проєктно-кошторисна документація (розробляють відповідно до Настанови);

3) договір на виконання робіт;

4) Акт приймання виконаних робіт (форма № КБ-2в) та Довідка про вартість виконаних підрядних робіт і витрат (форма № КБ-3)

Передачу будматеріалів підряднику оформляємо Актом приймання-передачі. Списання будматеріалів, використаних підрядником, здійснюємо на підставі таких документів, як:

1) Звіт про використання будівельних матеріалів замовника;

2) Акт приймання-передачі залишку невикористаних матеріалів (за наявності)

* Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.

Укладаємо договір на виконання ремонтних робіт

Чинне законодавство не забороняє бюджетним установам укладати договір цивільно-правового характеру з ФОП для виконання ремонтних робіт. Тож який вид договору може укласти установа та на яких умовах?

Власне, це звичайний договір підряду. За умовами такого договору одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти і оплатити виконану роботу. Укладають його відповідно до вимог ст. 837 ЦКУ.

Натомість у нашій ситуації правильно буде укласти один із різновидів такого договору, а саме договір будівельного підряду. Чому? Тому що саме такий договір укладають на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта. Основні вимоги до укладання такого договору визначено ст. 875 ЦКУ.

Зазначимо, що такий договір установа може укласти з будь-яким суб’єктом господарювання: як з юрособою, так і з ФОП. Жодних обмежень щодо цього в нормативно-правових актах не передбачено.

Поготів, з форми Примірного договору* випливає, що в цьому документі сторони зазначають, зокрема, таку інформацію про підрядника, як найменування юрособи, ім’я ФОП. Але при укладанні договору з таким ФОП обов’язково перевірте, чи зазначено серед видів його діяльності виконання таких робіт. Якщо з цим усе гаразд, тоді немає жодних перешкод для укладання договору на виконання робіт з цим ФОП.

* Примірний договір підряду в капітальному будівництві, затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 27.10.2005 № 3.

Яку інформацію оприлюднювати в системі Prozorro?

Інформацію про всі закупівлі, які здійснюють замовники, слід оприлюднювати в системі Prozorro. Нагадаємо: закупівлею в розумінні Закону № 922* є придбання робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

* Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.

Разом з тим існує цілий перелік випадків, на які не поширюється дія Закону № 922. Ці «виняткові» товари, роботи та послуги наведено в ч. 5 ст. 3 Закону № 922. В інших випадках замовник здійснює закупівлю в один із способів, керуючись вартісними межами, що встановлені Законом № 922.

Отже, у разі, якщо замовником у розумінні Закону № 922 передбачено придбання робіт і послуг за договорами ЦПХ, таку закупівлю здійснюють відповідно до вимог цього Закону. А це означає, що залежно від очікуваної вартості таких робіт замовник застосовує спрощену закупівлю або здійснює закупівлю без використання електронної системи Prozorro.

Оскільки у нашому випадку вартість такого договору не перевищує 50 тис. грн, замовнику необхідно:

1) додати закупівлю таких робіт до річного плану. Таку інформацію оприлюднюємо протягом п’яти робочих днів із дня затвердження змін до річного плану;

2) оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системі закупівель (далі — ЕСЗ). Строк оприлюднення — три робочі дні з дня укладання договору. А ось сам договір ЦПХ оприлюднювати не обов’язково.

Також за певних обставин замовник може скористатись іншим варіантом — закупити роботи з ремонту приміщення відповідно до вимог постанови № 169*. Та зробити це варто лише у випадку, якщо такий ремонт напряму пов’язаний з потребами воєнного стану.

* Постанова КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169.

За таких умов замовнику при укладанні договору до 50 тис. грн слід дотримуватися таких умов:

1) внести такі роботи та їх обсяг до переліку закупівель, які проводимо за постановою № 169;

2) таку закупівлю НЕ включають до річного плану закупівель;

3) укласти договір про закупівлю відповідно до норм ЦКУ та ГКУ;

4) за результатами укладеного договору НЕ оприлюднюємо в ЕСЗ ані договір, ані звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ.

Бюджетна бухгалтерія, вересень, 2022/№ 33

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі