Інформація по темі "" | Публікації по тегу
03.12.21
10427 2
Друкувати
Обране

Уповноважена особа замість тендерного комітету

Вікторія Матвєєва
Вікторія Матвєєва експерт з фінансових питань журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Уже з 1 січня 2022 року закупівельною діяльністю вашої установи повинна буде займатись уповноважена особа. Яку підготовчу роботу вже зараз необхідно провести в кожній установі? Хто буде завершувати закупівлі, розпочаті у 2021 році, та планувати закупівлі на 2022 рік? Про це — у нашому матеріалі.


Перехідний період — до кінця 2021 року

Наразі закупівельну діяльність в установі може здійснювати одночасно як тендерний комітет (далі — ТК), так і уповноважена особа (далі — УО). При цьому кожен виконує свою роботу. ТК займається організацією та проведенням процедур закупівель замовників. А ось проведення спрощених закупівель — виключно на УО.

Безумовно, такий «симбіоз» можливий лише за умови, що кожен із них відповідає за організацію та проведення конкретних закупівель. Але одночасне існування ТК та УО триватиме лише до кінця 2021 року. Оскільки вже з нового року закупівельними питаннями в установах керуватимуть виключно УО. Таку кінцеву дату діяльності ТК прописано в п. 4 розд. X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922.

Щоб остаточно розібратися, хто має опікуватися закупівельними питаннями до кінця цього року, а хто має це робити з наступного року, пропонуємо вам таблицю-підказку.

Хто здійснює закупівельну діяльність

До 01.01.2022

Після 01.01.2022

Тендерний комітет

Уповноважена особа

Тендерний комітет + уповноважена особа

Уповноважена особа

З огляду на це, до кінця 2021 року в установі абсолютно на законних підставах можуть продовжують працювати ТК. І саме до кінця цього року комітет має передати всі свої закупівельні справи УО.

Насамперед для цього необхідно визначити, хто виконуватиме функції УО з 01.01.2022 конкретно у вашій установі. Також цю особу необхідно ознайомити зі станом усіх справ та надати їй усю необхідну інформацію про закупівлі. Як це зробити правильно та які документи слід оформити? Пояснимо це далі.

Підготовчий етап

Аби не проґавити ключові моменти та головне — не ускладнити ситуацію із закупівлями наприкінці 2021 та початку 2022 років, пропонуємо такий алгоритм дій.

img 1Ліквідуємо ТК

Для цього оформлюємо наказ (розпорядження) керівника про ліквідацію ТК. Цей документ оформлюємо з урахуванням вимог, передбачених у Типовій інструкції № 551 та зазначаємо інформацію, зокрема, про:

1 Типова інструкція з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затверджена постановою КМУ від 17.01.2018 № 55.

• припинення діяльності ТК;

• втрату чинності наказу про створення ТК;

• втрату чинності положення про ТК;

• визначення особи, які відповідатиме за завершення закупівель, розпочатих ТК у 2021 році, але незавершених. Кого доцільно призначити, читайте далі;

• передачу даних про закупівлі, які були розпочаті ТК. Для цього радимо скласти перелік закупівель, які були розпочаті у 2021році, але не завершені до 31.12.2021;

• скасування доступу членів ТК до електронного кабінету замовника в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) тощо.

Власне, цей наказ стосується виключно припинення діяльності ТК та передачі його повноважень УО. Натомість у цьому документі не потрібно змішувати інші питання, які теж стосуються організації закупівельної діяльності установи. Наприклад, немає потреби окремим пунктом призначати УО. Чому? Тому що призначення такої особи слід прописати в окремому розпорядчому документі.

img 2Призначення УО

На цьому етапі може бути декілька варіантів розвитку ситуацій.

Почнемо із ситуації, коли в установі не було призначено УО і всю закупівельну діяльність було покладено на ТК. Безумовно, це не найкращий варіант. Але зараз, як не крути, призначити УО все ж таки доведеться. І зробити це необхідно якомога швидше. На нашу думку, найкраща кандидатура — це секретар ТК.

Інша річ, якщо в установі одночасно працювали і ТК, й УО. У такому разі клопоту буде трохи менше, але розпорядчу документацію на таку УО все одно слід оновити.

І майже ідеальний варіант стосується тих установ, де закупівельною діяльністю весь час займалась виключно УО.

Таким установам доведеться лише визначитись: чи буде така УО виконувати ці повноваження й надалі — після 01.01.2022.

Окрім вищезазначених питань, замовник має:

1) визначити, скільки УО потрібно для організації та проведенням закупівель у конкретній установі.

Знайте, що Закон № 922 не обмежує кількість УО, які працюватимуть в установі. А тому керівник установи має право призначити декілька УО, за умови, що кожна з таких осіб буде відповідальною за організацію та проведення окремих процедур закупівель.

Така можливість чітко передбачена в ч. 3 ст. 11 Закону № 922. Отже, ви можете визначити достатню кількість УО з урахуванням потреби та обсягів закупівель вашої установи.

До речі, для визначення орієнтовної кількості УО ви можете скористатись онлайн-калькулятором2. Орієнтовний розрахунок проводиться на підставі інформації про публічні закупівлі конкретного замовника.

2 Див. за посиланням: cep.kse.ua.

При цьому варто врахувати, що Закон № 922 покладає на УО чималу кількість функції та обов’язків. Наведемо їх у таблиці.

Основні завдання (функції) УО

Завдання

Основні функції

Планує

• закупівлі та формує річний план закупівель в ЕСЗ;

• обирає процедури закупівель.

Усі рішення УО оформлює протоколом із зазначенням дати та підпису

Організовує та проводить

• процедури закупівель та спрощених закупівель;

• може бути відповідальною за організацію та проведення закупівель,

вартість яких не перевищує 50 тис. грн;

• визначення переможців процедур закупівель та спрощених закупівель;

• попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку

Оприлюднює

• в ЕСЗ інформацію, передбачену Законом № 922

Інші завдання

• надсилає до органу оскарження інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедур закупівель у разі отримання запиту від органу оскарження;

• взаємодіє з органами, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель під час виконання ними своїх функцій відповідно до законодавства;

• зберігає відповідні документи з питань публічних закупівель, визначені Законом № 922;

• здійснює інші дії, передбачені Законом № 922, трудовим договором (контрактом) або розпорядчим рішенням замовника

2) оформити або поновити організаційно-розпорядчу документацію щодо призначення та повноважень УО.

Для цього необхідно:

по-перше, оформити наказ про призначення УО (або декількох УО);

по-друге, затвердити положення про УО. Якщо прийнято рішення про призначення кількох УО, у цьому документі варто розподілити обов’язки між ними. Також доцільно відразу прописати порядок заміни УО на час її відсутності.

При розробленні свого положення про УО керуйтеся вимогами ст. 11 Закону № 922 та Примірним положенням3.

3 Примірне положення про уповноважену особу, затверджене наказом Мінекономи від 08.06.2021 № 40.

На затвердження зазначених документів часу у вас зовсім обмаль. Оскільки УО необхідно не тільки прийняти справи від ТК, але й пройти обов’язкове тестування.

img 3Тестування УО

Ексклюзивний матеріал для передплатників сайту
    Платне користування сайту передбачає:
  • доступ до новин, статтей, довідників
  • безлімітні завантаження всіх бланків
  • відсутність реклами
30
грн/
місяць
Вже сплатили? Увійти
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплати праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



коментарі
(2)
Світлана
03.12.2021
Начальник фінансового відділу сільської ради (окрема юридична особа) може бути уповноваженою особою?
Марія
03.12.2021
Звіт про виконання договору потрібно на всі договори?
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.