Інформація по темі "" | Публікації по тегу
23.07.20
36582 29
Друкувати
Обране

Уповноважена особа зі спрощених закупівель: покладаємо функції та встановлюємо доплату

На головного бухгалтера в ОМС покладено функції уповноваженої особи для проведення спрощених закупівель (окремої посади в штаті немає). Чи потрібна на це згода працівника? Чи обов’язково встановлювати за це доплату?
Долга Ірина, експерт з питань оплати праці
ОПЛАТА ПРАЦІ ЛИПЕНЬ, 2020/№ 14
 
Відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі є уповноважена особа (п. 1 ст. 1 Закону № 922*). З 19 квітня 2020 року спрощені закупівлі мають проводитися тільки уповноваженою особою. До 1 січня 2022 року має відбутися повний перехід у проведенні закупівель на формат роботи через уповноважених осіб. Тендерні комітети мусять припинити свою діяльність до зазначеної дати.Наразі поряд із уповноваженою особою (спрощені закупівлі) може діяти й тендерний комітет (закупівлі) за умови, що кожен з них буде відповідальним за організацію та проведення конкретних процедур закупівель (п. 4 розд. X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922).

* Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII.

Згідно з п.п. 35 п.1 ст. 1 Закону № 922:

Цитата

Уповноважена особа (особи) — службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі / спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

На відміну від роботи членів тендерних комітетів із закупівель, зазвичай на безоплатній основі, уповноваженій особі законодавством визначена оплата за таку роботу.

І це добре, бо вона виправдовує ризики, є мотиваційним фактором та впливає на ефективність роботи. Наведене питання зачіпає організацію та встановлення оплати уповноваженій особі в ОМС.

У п. 1 ст. 11 Закону № 922 зазначено три способи визначення або призначення уповноваженої особи, які зображені на рисунку.

Способи визначення/призначення уповноваженої особи в ОМС

Національний класифікатор професій України ДК 003:2010, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 р. № 327.

** Постанова КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Доцільності обрання певного способу визначення уповноваженої особи роз’яснили фахівці Мінекономіки у своєму листі від 10.04.2020 р. № 3304-04/24218-06 (далі — лист № 3304).

Ви бачите лише частину матеріалу
Доступ до повного тексту можливий лише для зарєестрованих користувачів.
Авторизуватися Зареєструватися
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Оплата праці»



Коментарі
29
Ніна
23.07.2020
Буду вдячна за роз'яснення стосовно встановлення доплати яка є обов’язковою вимогою в разі покладання на працівника обов’язків щодо виконання функцій уповноваженої особи для держслужби, а саме після закінчення строку дії стимулюючих надбавок для держслужбовців (31.12.2021)
Діана
23.07.2020
Це стосується лише працівників ОМС чи інших організацій також?
Бухгалтер
23.07.2020
А що робити, коли уповноважена особа призначена, функції покладені, а доплата не проводиться?...Думаю, таких більшість.
Дмитро !!! Бухгалтер
23.07.2020
Це означає, що особа призначена не у відповідності до Закону.
Дея
23.07.2020
У дитячих закладах найбільшими є закупівлі продуктів харчування, більшість з яких підпадає під спрощену закупівля. Та й ті, що до 50000,00 будуть вимагати великих затрат часу, тому що потрібно викладати річні плани і звіти про укладені договори від 0,01 грн. Тобто потрібно вводити штатну одиницю на повну ставку. Про те, що навряд чи знайдеться людина, яка б дала згоду працювати на такій відповідальній посаді за мінімальну зарплату, я взагалі мовчу. Так навіть на це немає коштів і окремої штатної одиниці не виділяється. У головного бухгалтера бюджетної установи навідь з надбавкою за складність та напруженість в роботі заробітна плата невисока. Так ще й задарма навішають ще один величезний шмат роботи!!!! Закони можуть лише вимагати щось, а заплатити за роботу не можуть. Лише штрафами лякать майстри!!!... Крик душі...
Вадим Дея
23.07.2020
Крім того, якщо переглянути судові справи то у більшості випадків судять за порушення строків ,невірне визначення предмету закупівлі, неоприлюднення якихось додатків та дод. угод, тобто за суто технічні помилки. З врахуванням заплутаності ,бюрократизму процедури та технічною недосконалістю закупівельних майданчиків уникнути помилок майже неможливо. На даний час майже всі судові справи щодо порушень у сфері закупівель закриваються у зв"язку із закінченням терміну притягнення до відповідальності, але по чуткам готується законопроект про його збільшення до 6 міс. з моменту виявлення порушення.
Енгрібьорд
23.07.2020
По 3 пункту не зрозуміло. де конкретно про "цю" надбавку написано - пункт, стаття, закон. Чи це така замаскована "за високі досягнення"?
Ярослава
23.07.2020
смешно читать
Бух
23.07.2020
Щось великі не стиковки по Закону. як бухгалтер ОМС, я посадова особа, далі треба дивитися Закон України Про путлічні закупівлі, статтю 11, пункт 7, абзац другий, то там взагалі написано, що посадові особи не можуть бути уповноваженими особами, ось текст "Не можуть визначатися або призначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради."Т, що виходить, покладати на нас, бухгалтерів ОМС можна, а уповноваженими бути ні. А з інщої сторони ІНФОБОКС ПРОЗОРРО дає визначення - Уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). То де ж тоді правду шукати? Посадова чи не посадова?
Татьяна Бух
24.07.2020
Немножко промахнулась в написании, ответ мой ниже.
Яна Бух
24.07.2020
Дуже гарне запитання. Це прям гаряча дескусія!!!! Дуже б хотілося почути якісь розьяснення.бо з цим стиклулися дуже багато організацій.
Бух
24.07.2020
Якщо редакція видання хоч трішки дивится наші комменти та побажання, були б дуже вдячні, якби вони, якось прокоментували, визначення ЗУ Про публічні закупівлі, в статті 1, п. 1, пп. 35, а саме: 35) уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту) та статтю 11, пункт 7, абзац другий, то там взагалі написано, що посадові особи не можуть бути уповноваженими особами, ось текст "Не можуть визначатися або призначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради.Пому що, ці статті виходить, суперечать між собою, я як гол. бухгалтер, хотіла б закрити це питання для себе, оскільки являюсь посадовою особою.
Енгрібьорд
24.07.2020
"посадові особи та представники учасників, члени їх сімей" - тобто особа що відповідає з за конкретну закупівлю в організації не може бути одночасно бути посадовою особою чи представником організації-учасника(ну наприклад за сумісництвом там працювати). Маються на увазі, так би мовити,"повязані особи" Якось так. Просто речення в законі трохи по-дурнуватому написане
Бух Енгрібьорд
24.07.2020
ні, там не тільки мова йде за учасників, там далі йде перелік осіб, таких як депутати різних рівнів. Я, особисто, не бачу конкретної привязки учасників до посадових осіб. Я бачу його як перелік виключення, хто не може призначений
Татьяна
24.07.2020
"...посадові особи та представники УЧАСНИКІВ"- привязка к слову "учасники".
Бух Татьяна
24.07.2020
як на мене це два різні визначення, по такій логіці, воно повинно було б звучати як посадові особи, які є представниками учасника, хіба не так?
Татьяна Бух
24.07.2020
Это для нас, заказчиков, четко оговорено, что должностное лицо должно быть штатным, "родным", а для участника - как штатным, так и вне его, т.е. "представником". Могли бы в законе написать просто о должностном лице участника, но посчитали нужным расширить возможности участников и внештатными специалистами, почему нет?
Бух
24.07.2020
дуже цікавий вебінар https://www.youtube.com/watch?v=LOY6_2ZV4iM&fbclid=IwAR0diTTLWcFcU6rdYoYCOMJbvZL-6f_iKp6_N1fHkzVJH712YYPYlh3b6Wc моментами дуже цікаво, а саме з 43 хв, з 48хв та 1:10 год, виходить, це корупційні ризики. Раджу подивитись.
NeProzorro
27.07.2020
То в УО має бути тарифний розряд не нижче 25- ого?
NeProzorro
27.07.2020
До нічого ці всі процедури. Тільки морока. Купа різних майданчиків, семінари, тренінги, навчання. А щоб було дійсно ефективно-мають процедури бути зрозумілі і не занадто складні.Чому б Prozorro самому не перевіряти учасника ("діджіталізація" все-таки)? По коду нехай би система сама перевіряла в усіх реєстрах і видавала для замовника свій висновок.
NeProzorro
27.07.2020
Всі ліцензії, статути, інші важливі документи учасників повинні бути у відкритих реєстрах, а не надаватися як сканокопії.
Вадим NeProzorro
27.07.2020
Ні, в нього повинна бути цінна нерухомість або здорові нирки, щоб було що продати, якщо десь помилиться або невчасно щось оприлюднить.transparent_pxl.png
NeProzorro
27.07.2020
Треба або максимально спростити процедури (і тоді залишити їх проведення безпосередньо на замовниках) або забрати ці функції від бюджетників-замовників та передати роботу по закупівлях на держ.органи (Казначейство, мін.фін, управління ОДА і т п.).Бюджетна організація тільки подає заявку на потрібний їй товар,послугу, роботу, а куратор від держ.органу(а не УО чи ТК) САМ проводить процедуру закупівлі. От тоді буде дієвий контроль.
Вадим NeProzorro
27.07.2020
Я взагалі не розумію, навіщо всі ці протоколи, специфікації, проекти, терміни і повідомлення ? Чому не можна просто написати на сайті заявку, що саме нам потрібно, а система "позоро" і її спеціалісти нехай самі перевіряють продавців і обирають найвигіднішу пропозицію. Колись творець позоро Нефьодов говорив, що створена ним система дозволить купувати кількома кліками, а по факту це вершина бюрократизму та кришування курупції. Вправні чиновники з допомогою позоро кпадуть мільярди, а до відповідальності притягують клерків за порушення термінів оприлюднень.
Ніна Вадим
29.07.2020
Все вірно. Багато говорять про "діджіталізацію", а по закупівлях треба купу паперових документів оформляти (плани, протоколи, рішення та інші). Для чого?
NeProzorro Вадим
29.07.2020
Повністю погоджуюся. Якщо у бюджетних установ є вищестоящі органи, то нехай ті вищестоящі органи і займаються закупівлями для своїх підлеглих установ, ти більше що у них є штат юристів (на основі заявки замовника розробляють документи, вибирають і перевіряють постачальника, аналізують ринок та ціни, проводять торги, погоджують все, затверджують)
Олег NeProzorro
29.07.2020
100%. Замість того щоб перевіряти (вже після проведення закупівлі), то нехай самі проводять закупівлі (і перевіряють до її проведення і під час її проведення). От і буде ефективність.
NeProzorro Олег
29.07.2020
Та хоча б суть і важливі питання перевіряли. Те що стосується схем, розкрадання (потребу в закупівлі, вибір постачальника, як використовується куплений товар).А то ж перевіряють різні дурниці (наприклад, терміни оприлюднення).Ніби від оприлюднення на день пізніше станеться шкода для бюджету.
Лілія NeProzorro
27.07.2020
Так. Для справжньої прозорості закупівлями повинні займати не працівники замовника (УО або ТК), а незалежна стороння особа, бажано з держ.органів.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×