Інформація по темі "" | Публікації по тегу
buhgalter.com.ua
29.08.18
22545 7
Друкувати
Обране

Як здійснити додаткову закупівлю за рахунок економії коштів

Після проведення тендеру на закупівлю природного газу виникла економія коштів в сумі 139268 грн. 10 коп. На даний час є потреба в додатковій закупівлі природного газу. Чи потрібно проводити нову процедуру закупівлі газу, якщо вартість предмету закупівлі не перевищує 200 тис. грн.? Чи можна укласти прямий договір на закупівлю?


У цій ситуації необхідно керуватися загальними нормами, передбаченими Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі — Закон № 922).

Як зазначено в абз. 2 ч. 1 ст. 2, цей Закон застосовується до замовників (до яких належать і бюджетні установи) за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт — 1,5 млн грн.

Нагадаємо, що предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі замовник визначає у порядку, встановленому Уповноваженим органом (п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону № 922). При цьому основним документом з цього питання є Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 р. № 454.

Відповідно до абз. 2 п. 1 розд. І зазначеного Порядку замовник визначає предмет закупівлі товарів і послуг згідно з пп. 17 і 32 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 та на основі Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 р. № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

Додамо, що товарами є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Водночас згідно з ч. 1 ст. 4 Закону № 922 замовники здійснюють закупівлі відповідно до річного плану. У свою чергу тендерний комітет або уповноважена особа (особи) замовника планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі та проводить такі процедури закупівель.

При цьому майте на увазі: відповідно до ч. 7 ст. 2 Закону № 922 замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.

Таким чином, якщо в замовника існує потреба в додатковій закупівлі товару й очікувана вартість такого предмета закупівлі для забезпечення необхідної потреби не дорівнює і не перевищує вартісний поріг для застосування Закону № 922, то замовник може не проводити відкриті торги.

У нашому випадку потреба в закупівлі газу не перевищує 200 тис. грн. (вартісний поріг для товарів), а саме, складає 139268 грн. 10 коп., яка була «зекономлена» за попередньо проведеними відкритими торгами. Тож замовник може або укласти «прямий» договір, або закупити газ через Prozorro шляхом електронних допорогових торгів.

При цьому не забуваймо: таку закупівлю необхідно спланувати в додатку до річного плану закупівель та оприлюднити через електронну систему Prozorro зміни до додатку. Такі вимоги передбачено ч. 1 ст. 4 Закону № 922.

Нагадаємо, що строк для оприлюднення таких змін становить 5 календарних днів з дня затвердження змін. Крім того, при укладенні «прямого» договору не забудьте потім ще оприлюднити звіт про укладені договори (ч. 1 ст. 10 Закону № 922). Що стосується звіту, то для нього строк оприлюднення — 1 календарний день з дня укладення договору.

БЮДЖЕТНА БУХГАЛТЕРІЯ
Серпень , 2018/№ 32

env_icon Наш сайт корисний для вас?

Отримуйте першими актуальні новини! env_icon

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Газета «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
(7)
Інша думка
29.08.2018
не згодна. Перша закупівля проводилася через відкриті торги і це свідчить про те, що вже на початку року замовником була запланована сума на закупівлю газу понад 200 тис. грн. В результаті проведення торгів виникла економія і це прекрасно, адже на те електронні торги і створені, щоб економити кошти. Але, запланована річна сума закупівлі за кодом як була понад 200 тис.грн., так і залишилася. Додаткових коштів на придбання не надходило і в кошторисі організації сума на закупівлю природного газу залишиться незмінною (понад 200 тис.грн.). Тому в річний план (за яким проводилася перша закупівля) вносимо зміни і проводимо нову закупівлю газу шляхом оголошення відкритих торгів.
Ikar Інша думка
29.08.2018
не згоден .. в статті вказано що процедура проводиться при закупівлі більше 200 тисяч .. цим часто і користуються щоб уникати тендеру
Інша думка Ikar
30.08.2018
Якщо перша процедура була відкриті торги, то чому на зекономлені від процедури ті самі кошти (не додаткове фінансування, не нові надходження) планується прямий договір? Тільки тому що сума економії складає менше 200 тис.грн? А як щодо річного плану, в якому зазначається річна потреба підприємства і вже на цьому етапі треба визначитися з процедурою закупівлі?
За вашою логікою, якщо в мене є річна потреба в товарі на суму в 300 тис грн, то я щомісяця можу проводити допорогові закупівлі (а то і укладати прямий договір) на суму 25 тис. грн.
Ikar Інша думка
31.08.2018
допустимо....а як бути коли розмір закупівлі планується на 200 тис., а по кошторису дають меньше? з Вашою логікою все одно треба проводити тендер так як по річному плану це планувалось
валера Інша думка
20.06.2019
торги на 300 тыс., договор подписан на 285 тыс. А на 15 тыс. я должен проводить открытые торги и терять месяц? Не смешите мои тапочки, тогда это не прозорро, а опять бюрократический совок
Роман Інша думка
29.03.2019
Ви не праві, Закон вимагає планувати закупівлі по конкретному предмету закупівель, у даному випадку природний газ, але може бути будь, що. Отож замовник дотримався норми Закону і провів відкриті торги на даний предмет закупівлі (в даному випадку природний газ. а саме його обсяг, наприклад 100тис.кубів). У подальшому виникла потреба у докупці додаткового обсягу газу(як правило наприкінці бюджетного року) вартістю менше порогової. Тут Замовник відповідно до Закону планує закупівлю НОВОГО!!! предмету закупівлі. І хоча назва і код співпадає все ж це зовсім нова, відмінна від вже проведеної закупівлі. Звичайно ту потрібно буде доводити що вона виникла раптом і непередбачувано але це довести можливо!!!
Шановний, якби було так як Ви висловили свою думку то всі тендерні комітети, уповноважені особи, головні бухгалтера, керівники підприємств систематично 1 раз на рік притягувалися б до відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
josh_ua
29.08.2018
Моя думка чому така склалася ситуація. Замовником було проведено відкриті торги де один учасник на аукціонів занизив суму що б виграти торги. Потім почав сипати додатковими угодами на збільшення ціни не більше 10% що б підігнати реальну вартість газу. При тому обсяг газу зменшується за договором, а вартість договору не змінюється. І в кінці виходить так, що оплата за договором пройшла, а потреба газу залишилась. І ті самі "зекономлені кошти" знову потрібно тратити на той самий газ.
Залишити коментар:
Ваше ім`я
Коментарі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд