З огляду на це замовники, які є розпорядниками бюджетних коштів, для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році мали право наприкінці 2021 року розпочати закупівлі на 2022 рік. На таке право замовників свого часу звертало увагу Мінекономіки в листі від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06. Разом з тим у цій ситуації замовники фактично стають заручниками не лише закупівельних правил, але й вимог бюджетного законодавства.
Так, з одного боку, нині законодавство у сфері публічних закупівель не містить обов’язку для замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису). Тому й не дивно, що, отримавши зелене світло на здійснення таких дій від Мінекономіки, замовники планують закупівлі в річному плані та оголошують закупівлі на річну потребу в товарах, роботах і послугах. Але як не крути, а під час оголошення закупівель у попередньому році на наступний замовники не знають, який обсяг кошторисних призначень буде їм затверджено.
З іншого боку, бюджетне законодавство вимагає від розпорядників брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами. Ця норма передбачена в ч. 1 ст. 48 БКУ.
ВАЖЛИВО!
Розпорядникам заборонено брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі без відповідних бюджетних призначень
-
Платне користування сайту передбачає:
- доступ до новин, статтей, довідників
- безлімітні завантаження всіх бланків
- відсутність реклами
місяць