Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.02.21
153 0
Друкувати
Обране

Закупівлі у лютому: шукаємо відповіді разом

Закупівельний процес набирає своїх обертів. Адже закупівельними процедурами цілком і повністю займаються замовники. Розглянемо, які запитання виникали у ваших колег у лютому, та поділимось з вами практичними порадами.


Коли призначати уповноважену особу

У річному плані на 2021 рік не заплановано закупівель, які перевищують 50 тис. грн. Чи необхідно у такому разі призначати уповноважену особу? Чи може такими закупівлями займатися тендерний комітет?

Сумніви читача з цього приводу зрозумілі. Адже в ст. 11 Закону у № 9221 чітко визначено: відповідальною за організацію та проведення процедури спрощеної закупівлі є уповноважена особа. Тож якщо у цьому році не заплановано спрощених закупівель, то призначати уповноважену особу не обов’язково. Принаймні, поки що.

1 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII.

Зазвичай такими закупівлями займається тендерний комітет або відповідальна особа.

Нагадаємо: такі комітети та особи будуть працювати лише до 1 січня 2022 року. Потім усіма закупівлями (у тому числі й спрощеними) будуть займатись тільки уповноважені особи.

Отже, запам’ятайте: уповноважені особи мають перебувати із замовником у трудових відносинах. Відповідно, не можна укласти договір про надання послуг із проведення спрощених закупівель зі сторонньою особою — не працівником установи.

З огляду на це, радимо уже цьогоріч перекласти обов’язки та повноваження діючого тендерного комітету на уповноважену особу. Де шукати таку особу? Здебільшого її призначають з числа членів тендерного комітету.

Окрім того, щоб уповноважена особа могла повноцінно займатись закупівельними справами, необхідно вирішити такі організаційні питання:

1) затвердити наказ про призначення уповноваженої особи;

2) розробити та затвердити положення про уповноважену особу. У цьому документі слід визначити її повноваження, права та обов’язки;

3) отримати КЕП на уповноважену особу.

І наостанок наголосимо: не зволікайте з призначенням уповноваженої особи. Адже знайти працівника для такої відповідальної справи нелегко.

Переможець відмовився укладати договір

Переможець спрощеної закупівлі відмовився укладати договір про закупівлю. Якими мають бути наступні дії установи-замовника?

Зазвичай, після того як замовник спрощеної закупівлі визначив переможця, на черзі наступний етап — укладання договору про закупівлю.

Зазначимо: переможцем спрощеної процедури закупівлі визнають учасника, пропозиція якого відповідає всім умовам оголошення про спрощену закупівлю, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною. Причому замовник повинен обов’язково повідомити такого учасника про намір укласти з ним договір. На підтвердження визначення переможця замовник розміщує повідомлення про свій намір в електронній системі.

Здається, начебто залишилась зовсім дрібниця — укласти договір між замовником та переможцем закупівлі. Але не все так сталось, як гадалось. І несподівано для замовника переможець закупівлі відмовляється укладати договір про закупівлю.

Тому саме час пояснити, яким чином діяти далі замовнику. У цій ситуації у замовника тільки один варіант — відхилити пропозицію переможця спрощеної закупівлі. Вчинити саме так йому дозволяє п. 13 ст. 14 Закону № 922.

А ось як діяти замовнику далі, питання відкрите. Пропонуємо такий алгоритм дій:

1) прийняти рішення про відхилення пропозиції.

У нашій ситуації причиною для відхилення пропозиції переможця є відмова такого переможця укладати договір про закупівлю. Зазначимо, що в Законі № 922 немає жодної згадки про те, у якій формі переможець повинен повідомити замовника про прийняте рішення. На нашу думку, непогано було б отримати від переможця письмове звернення про відмову укладати договір;

2) оформити протокол про відхилення пропозиції учасника.

Рішення про відхилення уповноважена особа оформлює відповідним протоколом;

3) оприлюднити протокол про відхилення пропозиції учасника в електронній системі Prozorro. Для цього законодавством відведено лише один день з дня ухвалення рішення про таке відхилення.

В інформації про відхилення слід зазначити підставу для відхилення тендерної пропозиції (зокрема, посилання на відповідні норми Закону № 922);

4) спрощена закупівля повертається до етапу розгляду пропозицій.

Тобто замовник розглядає пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію. Такі дії замовника обумовлені вимогами ч. 12 ст. 14 Закону № 922. При цьому найбільш економічно вигідну пропозицію визначає електронна система автоматично, а не замовник.

Як бачимо, з будь-якої ситуації є вихід. Тож сподіваємось, наші підказки допоможуть вам у подібній ситуації.

Закупівля за тимчасовим кошторисом: на яку суму укласти договір

Заклад освіти здійснив закупівлю продуктів харчування за ДК 021:2015 03210000-6 — Зернові культури та картопля. Закупівлю проведено на очікувану річну вартість — 129500 грн. На момент укладання договору установі затверджено бюджетні асигнування за тимчасовим кошторисом — 21580 грн. За умовами договору оплату залишку предмета закупівлі установа здійснює виключно за наявності коштів згідно з кошторисом. Але Казначейство відмовило у реєстрації такого договору. Чи правомірні їх дії? Якщо така відмова неправомірна, як нам довести свою правоту?

Відразу зазначимо, що дії Казначейства у вашій ситуації правомірні. Пояснимо.

Дійсно, замовник може розмістити через Prozorro інформацію про заплановану закупівлю (зокрема, оприлюднити річний план та оголошення про спрощену закупівлю). Адже Закон № 922 не містить обмежень щодо проведення закупівель до затвердження кошторису бюджетної установи.

З огляду на це, розпорядник може здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до тимчасового кошторису. До речі, про таку можливість замовників-бюджетників Мінекономрозвитку нагадувало у листі від 03.09.2020 р. № 3304-04/54160-06.

Також за наявності тимчасового кошторису замовник може здійснювати закупівлю виходячи з планової потреби у товарах, роботах і послугах на рік. При цьому у проєкті договору та договорі про закупівлю такий замовник може визначити умову взяття зобов’язань щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми в тимчасовому кошторисі. Також він має право передбачити оплату залишку суми договору виключно за наявності коштів згідно з постійним кошторисом (планом використання бюджетних коштів).

Увага!

Закон № 922 не забороняє замовникам проводити закупівлі до затвердження кошторису.

І здається, подібні роз’яснення Мінекономрозвитку повинні «працювати» тільки на користь замовників. Але! Казначейство не погоджується з такими порадами уповноваженого органу у закупівельній сфері. Чому? Річ у тім, що зазначені фахівці насамперед керуються вимогами бюджетного законодавства

Так, для замовника — розпорядника бюджетних коштів при реєстрації зобов’язань за укладеними договорами ключовий момент — це наявність затверджених бюджетних асигнувань на момент такої реєстрації. З огляду на це, за відсутності у розпорядника відповідних бюджетних асигнувань, установлених кошторисом, органи Казначейства не зареєструють зобов’язання за укладеним договором. І це не примхи окремих фахівців. Такі вимоги до реєстрації зобов’язань передбачено Порядком № 3092.

2 Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309.

До речі, у таких випадках органи Казначейства можуть не лише відмовити у реєстрації зобов’язань, а й застосовувати заходи впливу за порушення бюджетного законодавства.

Отже, у цій ситуації замовник може здійснювати закупівлю товарів, робіт та послуг виходячи з річної очікуваної вартості.

Але будьте уважними: укладати договір варто лише в межах затверджених бюджетних асигнувань.

Чи є закупівлею корекційно-розвиткові послуги?

Замовник планує укласти договір на проведення корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими потребами. Чи є такі послуги закупівлею для Закону № 922?

Для відповіді на це запитання насамперед пояснимо, що відносять до корекційно-розвиткових послуг.

Так, питання надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами визначено в Положенні № 5453. У свою чергу механізм отримання коштів на оплату таких послуг врегульовано в Порядку № 884.

3 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затверджене постановою КМУ від 12.07.2017 р. № 545.

4 Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджені постановою КМУ від 14.02.2017 р. № 88.

Тож під корекційно-розвитковими послугами відповідно до Положення № 545 слід розуміти комплексну систему заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Як передбачено Порядком № 88, корекційно-розвиткові заняття (послуги) проводять (надають) фахівці (із числа працівників закладу освіти) та у разі потреби — додатково залучені фахівці. При цьому з такими фахівцями заклад освіти або відповідний орган управління освітою укладає цивільно-правові договори.

Також нагадаємо: закупівлею в розумінні Закону № 922 є придбання робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

Разом з тим існує цілий перелік випадків, на які не поширюється дія Закону № 922. Ці «виняткові» товари, роботи та послуги наведено в ч. 5 ст. 3 Закону № 922.

Однак серед них немає пов’язаних із наданням корекційно-розвиткових послуг.

Важливо!

Видатки на корекційно-розвиткові послуги передбачають укладання договору.

Тож маємо ситуацію, коли замовник фактично закуповує корекційно-розвиткові послуги. Оскільки для цього він витрачає бюджетні кошти на придбання таких послуг у додатково залучених фахівців.

З огляду на це, є всі підстави вважати закупівлю корекційно-розвиткових послуг у додатково залучених фахівців саме закупівлею в розумінні Закону № 922. А це означає, що залежно від очікуваної вартості таких послуг замовник застосовує спрощену закупівлю або здійснює закупівлю без використання електронної системи Prozorro (з обов’язковим оприлюдненням звіту5).

5 Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Річний план закупівель і кошторис: чи повинні збігатися суми

У кошторисі установи на 2021 рік передбачено видатки на придбання бензину на суму 50575 грн. Видатки на такі потреби заплановано з урахуванням підвищення цін на бензин протягом року. Яку суму зазначати в річному плані закупівель? Чи повинна ця сума дорівнювати сумі, зазначеній в кошторисі? Чи обов’язково відразу проводити спрощену закупівлю?

Звичайно, мало кому із замовників вдається на початку року безпомилково до копійки визначити річну потребу в тих чи інших товарах, роботах та послугах. Авжеж, планування закупівель — це динамічний та безперервний процес, який здійснюють замовники протягом усього року.

З огляду на зазначене, Закон № 922 не зобов’язує замовників складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису). На цьому неодноразово наголошувало Мінекономрозвитку. Наприклад, у своєму листі «Щодо планування закупівель» від 03.09.2020 р. № 3304-04/54160-06.

Разом з тим чимало замовників заплановані закупівлі все ж таки включають до річного плану саме на підставі кошторисів. Звичайно, ніякого порушення у цьому немає. Здебільшого так замовники чинять для власної підстраховки.

Адже при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику необхідно обов’язково враховувати вимоги ч. 1 ст. 23 БКУ та ч. 4 ст. 48 БКУ (ср. USER_SHOW_ID). Саме зазначені норми БКУ забороняють брати розпорядникам (одержувачам) бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі без відповідних бюджетних асигнувань. У свою чергу, останні надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.

Нагадаємо: вносити зазначену інформації про кожну заплановану закупівлю до річного плану замовники повинні перед проведенням відповідної закупівлі. При цьому, якщо протягом року запланована сума закупівлі змінилась, жодних корегувань до річного плану вносити не потрібно. Наприклад, якщо така закупівля була відмінена, або її визнано такою, що не відбулась відповідно до вимог Закону № 922, та/або за результатами її проведення не було укладено договір про закупівлю.

І останній момент. Враховуючи, що в цьому прикладі очікувана вартість предмета закупівлі перевищує 50 тис. грн, замовник наразі повинен розпочинати спрощену закупівлю з урахуванням вимог ст. 14 Закону № 922.

Але якщо протягом року очікувана вартість предмету закупівлі (після відповідних змін до річного плану) буде змінена, то й закупівлю слід проводити виходячи з оновленої вартості.

Матвєєва Вікторія

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2021/№ 8

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.