Інформація по темі "" | Публікації по тегу
14.03.22
15455 8
Друкувати
Обране

Закупівлі в умовах воєнного стану

Вікторія Матвєєва
Вікторія Матвєєва експерт з фінансових питань журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Кабмін постановою № 169 спростив для всіх замовників проведення закупівель товарів, робіт та послуг в умовах воєнного стану. Також на доповнення до цього документу з’явились роз’яснення Казначейства та Мінекономіки. Як замовникам здійснювати закупівлі в таких надзвичайно складних умовах? Пояснимо далі.


Яких закупівель стосується постанова № 169? 

Фактично Кабмін своєю постановою № 169 на період війни в України спростив порядок проведення закупівель товарів, робіт і послуг, які замовники здійснювали на підставі Закону № 922. Таке послаблення стосується спрощених закупівель та процедур закупівель, власне, тих, на які поширювались вимоги Закону № 922. Наразі ж закупівлі, вартість яких стартує від 50 тис. грн, замовники можуть здійснювати за правилами, прописаними в постанові № 169, а не в Законі № 922.

 Звісно, не всі питання детально розкрито в постанові № 169. Тому Казначейство та Мінекономіки розтлумачили замовникам всі нюанси цього документу. Ви можетесамостійно ознайомитися із роз’ясненнями зазначених органів. Та ми вже зібрали для вас усі ключові моменти. 

Закупівлі понад 50 тис. грн: як проводити? 

Основні правила здійснення закупівель таких товарів, робіт та послуг виглядають так.

1. Кожен замовник самостійно визначає перелік та обсяг закупівель товарів, робіт і послуг, на які поширюються вимоги постанови № 169. При розробці таких переліків варто керуватись нагальною потребою щодо закупівлі в цей період тих чи інших товарів, робіт та послуг. Головне правило — включити до такого переліку товари, роботи та послуги, придбання яких вкрай необхідно замовнику наразі для виконання своїх функцій.  Таке рішення оформлюйте у вигляді розпорядчого документу керівника установи.

2. Закупівлі  таких товарів, робіт та послуг не включаєте до річного плану.

3. Укладаєте прямий договір.

4. За результатами укладеного договору оприлюднюєте в електронній системі закупівель (далі —  ЕСЗ) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ. Не забудьте оприлюднити і сам договір про закупівлю з усіма додатками до нього.

Зробити це замовник повинен  не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Звісно, якщо у вас є можливість раніше оприлюднити такі документи, не варто це відкладати на потім.

Увага! Вимога щодо оприлюднення не стосується договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом. 

Закупівлі до 50 тис. грн: як здійснювати? 

Постанова № 169 визначає особливі правила, за якими замовники здійснюють процедури закупівель та спрощені закупівлі. Тобто зазначений алгоритм стосується   закупівель, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн.

Це означає, що закупівлі товарів, робіт та послуг, вартість яких не перевищує 50 тис. грн здійснюємо за старими правилами, встановленими Законом № 922

Варіант 1. Укладаємо прямий договір 

Варіант 2. Застосовуємо електронний каталог Prozorro Market. 

Також не забуваємо:

1) додати таку закупівлю до річного плану;

2) оприлюдниьи в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. 

Хто відповідає за закупівлі понад 50 тис. грн? 

Всім добре відомо, що з 01.01.2022 року спрощеними закупівлями та процедурами закупівель займаються виключно уповноважені особи. Як бути зараз? Адже в постанові № 169 не зазначено, хто займається такими закупівлями під час воєнного стану. Чи обов’язково виконання таких повноважень покладати на уповноважену особу?

Свою позицію з цього приводу висловив Мінекономіки. Так, на думку фахівців міністерства, такими закупівлями може займатись будь-яка особа, визначена замовником. Тобто не обов’язково цими закупівлями повинна займатись уповноважена особа.

Наприклад, окремого працівника ви можете призначити у разі, якщо уповноважена особа наразі з різних причин не може виконувати свої обов’язки. Тож саме на такого працівника варто покласти виконання таких обов’язків як:

- оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;

- оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього. 

Як завершувати закупівлі, розпочаті до введення воєнного стану? 

Процедури закупівель та спрощені закупівлі, розпочаті до введення правового режиму воєнного стану в Україні, замовники повинні завершувати за правилами, визначеними Законом № 922. Мається на увазі й процедура розгляду пропозицій учасників, їх кваліфікація тощо.

Інша справа, якщо замовник розпочав процедури закупівель до введення воєнного стану, та наразі не має змоги завершити такі процедури закупівлі з незалежних від нього обставин. У такому разі у замовника є лише один шлях — визнати тендер таким, що не відбувся. Підстава для цього визначена нормою ч. 5 ст. 32 Закону № 922 — здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.



env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(8)
Марія
14.03.2022
Дякую
Лілія
14.03.2022
Електроенергія (сума більше 50тис.) підпадає під Постанову 169?
Можна укласти прямий договір? (Два рази торги не відбулися)
Вікторія Лілія
14.03.2022
Головна різниця між цими варіантами - термін оприлюднення звіту про укладений договір
Вікторія Лілія
14.03.2022
У Вас є 2 варіанти. 1 - укласти прямий договір на підставі ст.3 Закону № 922. 2 - внести електроенергію до свого переліку та укласти прямий договір на підставі постанови № 169. Такий перелік ви формуєте самі, виходячи з тих нагальних потреб на сьогодні
Володимир
14.03.2022
На веб-сайті Кабміну є Постанова від 05.03.2022 № 201, яко вносить зміни у Постанову № 169 (а саме в частині "переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями замовників / державних замовників, що здійснюють такі закупівлі"). А на порталі zakon.rada.gov.ua текст Постанови № 169 наведено без урахування цих змін, а під № 201 викладено зовсім іншу постанову та навіть з іншою датою. Як Ви вважаєте, чи можна керуватись Постановою № 201 до того моменту як вона офиційно з'явиться на веб-порталі Верховної ради?
Вікторія Володимир
15.03.2022
Звичайно, постановою № 201 Ви можете керуватись. Адже вона була надрукована в Урядовому кур'єрі, від 06.03.2022 N 49. З цього ж дня вона набрала чинності. Напевне на порталі zakon.rada.gov.ua не встигли оновити тест постанови № 169
Анна
15.03.2022
Закладом до введення воєнного стану було розпочато процедуру закупівель Відкриті торги з публікацією англійською мовою 55510000-8 Послуги їдалень. До процедури надійшла скарга. Розгляд скарги було призначено на 28.02.2022 року. Нами було отримано відповідь:Відповідно до Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" та Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Антимонопольний комітет України прийняв рішення до припинення воєнного стану зупинити:Розгляд скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поданих до Комітету, як органу оскарження, та рішення по яких не були прийняті станом на 25 лютого 2022 року. Договір Послуг їдалень закінчується 06.05.2022 року. Як нам далі годувати підопічних?
Вікторія Анна
15.03.2022
У вас є два варіанти.
Варіант № 1. Відмінити закупівлю на підставі п. 1 ч. 5 ст. 32 Закону № 922, а саме: замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся, якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.
Варіант № 2. Зараз нічого не робити, а потім відмінити тендер у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути (п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону № 922).
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.