Інформація по темі "" | Публікації по тегу
19.04.21
2549 0
Друкувати
Обране

КЕКВ: про актуальне

Чинне законодавство не завжди дає чітку відповідь щодо порядку застосування КЕКВ у кожній конкретній ситуації. На щастя, фахівці Держказначейської служби час від часу надають офіційні роз'яснення, які допомагають у вирішенні цих питань. Тож тримайте добірку «свіжих» та актуальних підказок про КЕКВ.

Який КЕКВ застосовувати при придбанні продуктів харчування на приготування страв власними силами в підвідомчих закладах МВС?

Відповідь на це запитання надала Держказначейська служба у листі від 21.01.2021 р. № 16-06-06/1712.

Звісно, в усіх питаннях щодо застосування КЕКВ фахівці Казначейства перш за все спираються на норми Інструкції № 3331.

1 Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333.

З огляду на роз’яснення «казначеїв», КЕКВ для придбання продуктів харчування залежить від призначення цих продуктів. Тобто потрібно розуміти, для чого та в яких цілях будуть використані продукти. Так, якщо їх закуповують для:

• навчального процесу, то застосовуємо КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар»;

• приготування їжі в ЛПЗ2, будинках-інтернатах, закладах освіти та інших установах і організаціях — КЕКВ 2230 «Продукти харчування».

2 ЛПЗ – лікувально-профілактичний заклад.

Про це свідчать пп. 2.2.1 та 2.2.3 Інструкції № 333.

Тож придбання продуктів харчування для виготовлення страв власними силами в підвідомчих закладах МВС необхідно здійснювати за КЕКВ 2230.

За яким КЕКВ слід проводити придбання невмонтованого медичного обладнання, включеного до вартості зведеного кошторису на реконструкцію приміщень?

На це запитання фахівці Держказначейства відповіли у листі від 29.01.2021 р. № 16-06-06/2463.

Так, вмонтоване і невмонтоване обладнання слід придбавати за різними КЕКВ.

Видатки на закупівлю обладнання, яке підлягає встановленню під час реконструкції, необхідно планувати за КЕКВ 3142 «Реконструкція та реставрація інших об’єктів» (п.п. 3.1.4.2 п.3.1 Інструкції № 333). Саме за цим кодом здійснюють видатки на придбання обладнання та меблів, що потребують монтажу та існує лише вмонтованими.

Натомість придбання невмонтованого обладнання слід проводити за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» (п.п. 3.1.1 п. 3.1 Інструкції № 333). До речі, таке обладнання може бути включено до вартості зведеного кошторису на капітальне будівництво та реконструкцію будов і об’єктів.

Отже, видатки на придбання невмонтованого медичного обладнання, включеного до вартості зведеного кошторису на реконструкцію приміщення, слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3110.

За яким КЕКВ проводити видатки на послуги з технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна?

Прояснити ситуацію взялися фахівці Держказначейської служби у листі від 22.01.2021 р. № 16-11-11/1857.

Як зазначило Казначейство у листі, за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» слід проводити видатки на (п.п. 2.2.4 Інструкції № 333):

• оплату послуг з розробки нормативів, паспортів та надання дозволів на водокористування;

• надання дозволів на відведення земельних ділянок;

• виготовлення технічної документації на земельні ділянки, технічних умов, експертних висновків, рекомендацій тощо;

• оплата послуг із розробки проєктно-кошторисної документації для поточного ремонту, монтажу обладнання та устаткування;

• містобудівне обґрунтування та інші передпроєктні роботи на проведення капремонту (будівництва, реконструкції), якщо такі роботи не включені до проєктно-кошторисної документації.

Тож плануйте видатки на оплату послуг із технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорта на об’єкт нерухомості за КЕКВ 2240.

За яким КЕКВ проводити видатки на вмонтоване під час капремонту обладнання?

На це запитання надало відповідь Казначейство у листі від 22.01.2021 р. № 16-11-11/185.

Перш за все фахівці Держказначейства нагадали про відповідальність розпорядника бюджетних коштів за правильність віднесення видатків до поточного чи капітального ремонту. Роз’яснення щодо віднесення ремонтних робіт до капітального чи поточного ремонту свого часу надав Держкомбудархітектури у листі від 30.04.2003 р. № 7/7-401.

Нагадаємо: капітальний ремонт будівлі передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель у зв’язку з їх фізичною зношеністю. Метою проведення таких робіт також може бути поліпшення експлуатаційних показників будівлі, покращення її планування та благоустрій території. Головне – жодних змін будівельних габаритів об’єкта.

У свою чергу, поточний ремонт передбачає підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і обладнання.

Визначити, до якого виду ремонту належать ті або інші роботи, вам допоможе Перелік № 1503.

3 Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Держжитлокомунгоспу від 10.08.2004 р. № 150.

У кожному конкретному випадку необхідно ретельно проаналізувати перелік запланованих робіт на предмет того, до якого виду ремонту вони належать. І тільки після цього можна зробити висновок щодо віднесення всього комплексу робіт до капітального чи поточного ремонту.

Тепер стосовно КЕКВ при придбанні обладнання, котре підлягає монтажу (інсталяції) під час капремонту. Звісно, тут все залежить від виду робіт, які здійснюються з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил та відповідно до розробленої та затвердженої в установленому законодавством порядку проєктної документації. Також застосування КЕКВ залежить від подальшого відображення в бухгалтерському обліку.

Якщо йдеться про придбання обладнання в рамках проведення робіт із капремонту будівлі, то видатки на його закупівлю здійснюємо за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів».

Наприклад, якщо під час капітального ремонту будівлі будуть придбані та встановлені вікна, двері, опалювальні радіатори, різноманітна «сантехніка» тощо, то видатки на їх придбання проводимо за КЕКВ 3132.

Надалі ці будівельні конструкції списуємо на видатки звітного періоду. Зараховувати їх до складу необоротних активів як окремі об’єкти обліку в жодному разі не потрібно.

Станкус Тетяна

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2021/№ 15

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі