Норми витрат ПММ: де шукати та як застосовувати?
Норми витрат ПММ: чим керуватися?
Донедавна бюджетні установи під час планування потреб у ПММ та контролю за їх витратами керувалися Нормами № 43*.
Вочевидь цей документ мав певні недоліки. Насамперед це відсутність норм списання ПММ для сучасних моделей транспортних засобів, а також для інструментів та устаткування, яке працює на пальному.
З огляду на це, Мінінфраструктури прийняв наказ № 1011*, згідно з яким Норми № 43 було визнано такими, що втратили чинність. Про цю новину ми розповідали в матеріалі «Норми витрат палива скасовано: як діяти?» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 43).
Згодом Мінінфраструктури разом із ДП «ДержавтотрансНДІпроект» з метою забезпечення єдиного методичного підходу до нормування витрат ПММ розробили два окремі документи:
1) Методрекомендації*;
2) Базові норми витрат. Цей документ розроблено як доповнення до Методрекомендацій. Наразі до цього документа включено постійні норми витрат, запозичені з останньої редакції Норм № 43, а також додано нові норми витрат для 169 моделей (модифікацій) автомобілів, які пройшли апробацію.
Зазначені документи розглянуто та ухвалено науково-технічною радою ДП «ДержавтотрансНДІпроект» протоколом від 17.11.2023 та розміщено на сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроект» у розділі «Норми витрат палива».
УВАГА! Методрекомендації є чинними з 17.11.2023
Зауважте: Методрекомендації розроблені замість Норм № 43 та на базі цього документа. Про це чітко зазначено безпосередньо в Методрекомендаціях. А отже, не сумнівайтеся: наразі бюджетні установи можуть керуватися Методрекомендаціями та Базовими нормами витрат під час планування потреб у ПММ і контролю за їх витратами. Головне — не забудьте зазначити про це у розпорядчому документі про організацію бухгалтерського обліку.
-
Платне користування сайту передбачає:
- доступ до новин, статтей, довідників
- безлімітні завантаження всіх бланків
- відсутність реклами
місяць