Інформація по темі "" | Публікації по тегу
19.06.25
789 2
Друкувати
Обране

Ноут з + Windows від благодійника: як показати в обліку?

Ситуація: бюджетна установа отримала від благодійника ноутбук зі встановленою операційною системою Windows (на правах користування). У документах, наданих благодійником, вартість комп’ютерної техніки та ОС зазначено окремо. А саме, згідно з Актом приймання-передачі вартість ноутбука становить 23700 грн, ОС — 7500 грн.

Згідно з наказом про облікову політику вартісний критерій для ОЗ встановлено на рівні 20 тис. грн.

Чи потрібно додавати вартість такого програмного забезпечення до первісної вартості ноутбука? Як правильно відобразити таку операцію в бухобліку? 

Відповідь ви знайдете у таблиці: 

з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,

грн

м/о

дебет

кредит

1

Оприбутковано безоплатно отриманий ноутбук

1014

2117

23700

4

Водночас відображено:

— дохід від безоплатно отриманої комп’ютерної техніки

2313

7511*

23700

3

— збільшення внесеного капіталу на суму безоплатно отриманої комп’ютерної техніки

7511

5111

23700

14

— касові видатки

2117

2313

23700

3, 4

2

Відображено безоплатно отримане ОС Windows на правах користування

8013

2117

7500

4

Водночас відображено:

— дохід від безоплатно отриманої ОС

2313

7511*

7500

3, 14

— касові видатки

2117

2313

7500

3, 4

3

Відображено отримання прав на користування ОС Windows у позабалансовому обліку

013

7500

16

Не пізніше останнього робочого дня звітного місяця на суму отриманої благодійної допомоги необхідно подати до Держказначейської служби Довідку про надходження в натуральній формі.

Увага! Довідку оформляємо на загальну суму — 31200 грн, у т. ч.: 23700 грн зазначаємо за КЕКВ 3110 і 7500 грн — за КЕКВ 2240.

Але це спрощена відповідь – лише бухгалтерські проводки. Без пояснень чому робити слід саме так. Та перш за все бухгалтер повинен знати та розуміти бухгалтерську нормативку, щоб краще орієнтуватися у бухоблікових задачах та з легкістю знаходити рішення. Саме з цією метою ми підготували для вас курс підвищення кваліфікації для бухгалтерів бюджетних установ «Облік матеріальних цінностей у бюджетних установах»

Ми розробили програму для бухгалтерів на основі реальних практичних кейсів і актуальних змін у законодавстві.

Це програма з видачею  сертифіката від Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого та трьома кредитами ЄКТС.

Наш курс містить максимально корисну інформацію з легкою та зрозумілою подачею та багато практичних прикладів «як у житті».

Програма курсу складається з чотирьох модулів:

  • перший – «Облік основних засобів»,
  • другий – «Облік запасів»,
  • третій – «Надходження в натуральній формі»,
  • четвертий – «Ревізія в установі: що потрібно знати бухгалтеру».

У кожному модулі по кілька тематичних занять, після вивчення яких ви зможете з легкістю:

  • відображати в обліку та оформлювати операції з надходження, списання та передачі основних засобів;
  • нараховувати амортизацію;
  • відрізняти поточні ремонти від капітальних та обліковувати їх;
  • проводити переоцінку основних засобів, встановлювати ліквідаційну вартість та відображати ці операції в бухобліку;
  • визначати умови визнання запасів активами та використовувати відповідні субрахунки;
  • документально оформлювати та відображати в бухобліку надходження та списання запасів;
  • використовувати методи оцінки вибуття запасів;
  • організовувати аналітичний облік запасів та контролювати їх рух;
  • вести облік матеріальних цінностей, отриманих як благодійна допомога або у процесі ліквідації активів;
  • готувати установу до ревізії фінансово-господарської діяльності;
  • виявляти, аналізувати та усувати порушення, встановлені під час ревізії.

І це лише частина знань, умінь та навичок, які ви отримаєте після навчання.

Тож записуйтесь на навчання — буде цікаво і для вас, і корисно для професії!

Реєстрація на навчання

 

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



Коментарі
2
Віка
19.06.2025
Чи має значення для отриманої благодійки (натуральної форми) у вигляді ОЗ та ІМНА момент "введення в експлуатацію" ?
І як діяти (які складати документи і які робити проводки), якщо така благодійка отримана, але ще не введена в експлуатацію ?
Віталій Віка
20.06.2025
Доброго дня! Нас таке пиатння теж цікавить. Гарного дня!
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
70
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×