1858 0

Обліковуємо нагрудні знаки депутатів місцевих рад

15.03.16
Районна рада придбала за рахунок коштів місцевого бюджету нагрудні знаки депутатів. Як обліковувати такі знаки?

Автор: Крот Юлія, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

Правовий статус депутатів сільських, селищних, міських, районних у містах, районних та обласних рад (далі — місцева рада) як представників інтересів територіальних громад, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначаєЗакон України «Про статус депутатів місцевих рад» від 11.07.2002 р. № 93-IV. Зокрема, відповідно до ч. 1 ст. 9 цього Закону після набуття депутатом місцевої ради повноважень він отримує посвідчення і нагрудний знак.

Порядок видачі таких нагрудних знаків депутатам місцевих рад, а також вимоги до їх використання визначено окремим нормативним документом — Положенням про нагрудні знаки депутатів місцевих Рад народних депутатів Української РСР, затвердженим постановою Президії ВР УРСР від 20.11.89 р. № 8387-XI (далі — Положення № 8387). Звісно, це Положення, м’яко кажучи, дещо застаріле. Попри це згаданий нормативний документ і досі залишається чинним. Тож у питаннях видачі та використання нагрудних знаків депутатів місцевих рад слід керуватися вимогами саме цього нормативно-правового акта.

Отже, після визнання повноважень депутата місцевої ради голова або заступник голови відповідної ради вручає депутату нагрудний знак разом із посвідченням депутата (пп. 1 і 2 Положення № 8387).

Із закінченням строку повноважень або при достроковому припиненні повноважень депутат втрачає право носити відповідний нагрудний знак. Причому після завершення строку повноважень депутата нагрудний знак залишається в нього. Тоді як у разі дострокового складання повноважень депутат повинен повернути нагрудний знак до відповідної ради. Цього вимагає п. 4 Положення № 8387.

Повертаючись до питання бухгалтерського обліку нагрудних знаків депутатів, зазначимо, що порядок їх обліку чітко не регламентований ані Положенням № 8387, ані іншими нормативними документами з питань бухгалтерського обліку. Тож давайте розмірковувати логічно. Дострокове припинення повноважень депутатів трапляється вкрай рідко. Тому переважна більшість нагрудних знаків після видачі не повернеться назад до відповідної ради, а залишиться в осіб, що їх отримали. Звісно, такі знаки можна обліковувати у складі необоротних активів на субрахунку 114 «Білизна, постільні речі, одяг та взуття» разом з предметами одягу протягом п’яти років. До речі, саме такий строк повноважень депутатів місцевих рад, обраних на чергових виборах, установлено ст. 141 Конституції України від 28.06.96 р. № 254к/96-ВР. А після спливу цього строку нагрудні знаки доведеться списати з балансу ради. Однак погодьтеся, що закінчення строку повноважень депутатів — недостатня підстава для списання матеріальних цінностей. Адже в такому разі нагрудні знаки таких депутатів фактично є в наявності, фізично та морально не зношені.

З огляду на вищезазначене, вважаємо за доцільне вести облік нагрудних знаків депутатів на субрахунку 221 «Малоцінні та швидкозношувані предмети». Причому після вручення депутатам знаки слід відразу списати з балансу на витрати звітного періоду. А у випадку повернення нагрудних знаків у зв’язку з достроковим складанням повноважень окремих депутатів вам ніщо не заважає знову оприбуткувати ці знаки.

Зверніть увагу: вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, переданих в експлуатацію, виключають зі складу активів (списують з балансу) з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів. Цього вимагає п. 37 розд. ІІ Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. № 11 (ср. 031233400). Звідси випливає, що після вручення нагрудних знаків депутатам необхідно вести їх кількісний облік до закінчення строку повноважень депутатів відповідної місцевої ради.

Нагадаємо також, що видатки на придбання нагрудних знаків депутатів місцевих рад слід планувати та проводити за КЕКВ 2210«Предмети, матеріали, обладнання та інвентар». На це вказує п. 2 п.п. 2.2.1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333.

Як відобразити операції з придбання та видачі нагрудних знаків депутатів у бухгалтерському обліку, покажемо на умовному прикладі.

Приклад. Районна рада придбала за рахунок коштів місцевого бюджету нагрудні знаки депутатів районної ради у кількості 22 шт. Вартість одного нагрудного знака депутата становить 54 грн. (у тому числі ПДВ — 9 грн.). Загальна сума витрат на придбання — 1188 грн. (у тому числі ПДВ — 198 грн.). Після вручення депутатам нагрудних знаків їх було списано з балансу на підставі відомості видачі.

У бухгалтерському обліку ці операції слід відобразити так:

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн.

дебет

кредит

1

Оприбутковано придбані нагрудні знаки депутатів (сума з ПДВ)

221

675

1188

2

Водночас проведено другий запис (сума з ПДВ)

802

411

1188

3

Перераховано кошти постачальнику за придбані нагрудні знаки депутатів

675

321

1188

4

Списано нагрудні знаки у зв’язку з їх видачею депутатам

411

221

1188



Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
загрузка...
Коментарі (0)