Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.07.21
859 0
Друкувати
Обране

Назва посади в трудовій книжці: приводимо у відповідність до Класифікатора

При підготовці скан-копій трудових книжок для передачі до ПФУ виявлено, що найменування деяких посад не відповідають Класифікатору професій*. Яким чином привести найменування посад у відповідність до Класифікатора? Чи завжди це вважається зміною істотних умов праці? Відповідаємо.


* Національний класифікатор України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затверджений наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327.

Загальні положення

Прийняття на роботу (переведення на іншу роботу) працівників здійснюється на посади, зазначені роботодавцем у штатному розписі підприємства, установи, організації, шляхом видання наказу (розпорядження) про прийняття на роботу (переведення на іншу роботу).

Далі на підставі такого наказу (розпорядження) вноситься запис до трудової книжки працівника. У свою чергу, запис у трудовій книжці про найменування роботи, професію або посаду працівника повинен відповідати:

• оригіналу наказу (розпорядження) керівника про прийняття на роботу (переведення на іншу роботу);

• найменуванням робіт, професій або посад, зазначеним у Класифікаторі професій (п. 2.14 Інструкції № 58).

Таким чином, найменування роботи, професії або посади працівника в штатному розписі, в наказі (розпорядженні) керівника про прийняття на роботу (переведення на іншу роботу) і в трудовій книжці працівника мають бути однаковими і відповідати Класифікатору професій. Інакше до трудової книжки працівника буде внесено запис із порушенням вимог Інструкції № 58.

Правильне зазначення посади особливо важливе для тих працівників, які мають право на пільгове пенсійне забезпечення.

В інших ситуаціях (не пов’язаних із пільговими пенсіями) невідповідність найменування посади, на якій працює працівник, Класифікатору професій для призначення пенсії великої ролі не відіграє. У цьому разі передусім орієнтуються на страховий стаж працівника, сформований за рахунок сплачених страхових внесків / ЄСВ, незалежно від посади, яку обіймає працівник.

Проте найменування посади має значення не лише для цілей пільгового пенсійного забезпечення. Від того, наскільки правильно названа посада, може залежати право працівника на скорочений робочий день, додаткову оплачувану відпустку, отримання доплат і надбавок до посадового окладу (тарифної ставки). Тому ігнорування назв професій (посад), що містяться в Класифікаторі, може істотним чином позначитися на правах та обов’язках сторін трудового договору.

Зверніть увагу: найменування посади працівника, який має право на «пільгову» пенсію, повинне відповідати Спискам виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (постанова КМУ від 24.06.2016 р. № 461).

Ну а як бути, якщо все-таки «схибили» і назва посади не відповідає Класифікатору? Звичайно, виправлятися. Порядок виправлення залежатиме від того, змінюються при цьому трудові обов’язки працівника чи ні.

Уточнюємо назву посади

Розглядаємо ситуацію, коли відбувається уточнення назви посади, при цьому посадові обов’язки працівника не змінюються.

Ідеться, наприклад, про виправлення технічних помилок або зміну назви професії без зміни її коду. Наприклад, змінюємо «Менеджер (управитель) зі збуту» на «Менеджер (управитель) із збуту» (код КП 1475.4), або «Прибиральник» на «Прибиральник службових приміщень» (код КП 9132), або «Виконавчий директор» на «Директор виконавчий» (код КП 1210.1).

Подібні коригування не пов’язані зі зміною завдань та обов’язків за посадами (професіями), кваліфікаційних вимог до працівників, оплати праці тощо, тобто не зачіпають істотних умов праці. Тому норми ч. 3 ст. 32 КЗпП у частині завчасного (за 2 місяці) попередження працівників застосовувати не потрібно. Проте ознайомити працівника з «коригувальним» записом, зробленим у трудовій книжці, під підпис в особовій картці необхідно. Цього вимагає п. 2.5 Інструкції № 58.

Мінсоцполітики в листі від 2 жовтня 2018 р. № 18921/0/2-18/28 у цьому випадку пропонує діяти таким чином.

Проаналізувати назви посад (професій) на відповідність Класифікатору професій.

Проаналізувати завдання й обов’язки, які фактично виконуються працівниками, на відповідність назвам посад (професій) з урахуванням кваліфікаційних характеристик і кваліфікаційних вимог, установлених для відповідних професій.

Оформити результати аналізу штатного розпису й подати керівнику установи доповідну записку про необхідність внесення змін до штатного розпису.

Видати наказ з основної діяльності про внесення змін до штатного розпису (або затвердити новий штатний розпис — якщо змін багато).

Текст наказу може бути таким.

Рис. 1. Зразок наказу про внесення змін до штатного розпису

Видати наказ з особового складу про внесення змін до трудових книжок працівників та інших кадрових документів (особової картки, посадової інструкції тощо) (див. рис. 2).

Рис. 2. Зразок наказу про внесення змін до кадрової документації

Внести зміни до кадрових документів: трудової книжки, особової картки, посадової інструкції.

Нагадаємо, що в разі виявлення в трудовій книжці неправильного або неточного запису відомостей про роботу, переведення, а також про нагородження та заохочення виправлення здійснюється власником або уповноваженим ним органом, де був зроблений відповідний запис (п. 2.6 Інструкції № 58).

Згідно з п. 2.10 Інструкції № 58 виправлення запису відомостей про роботу здійснюється таким чином:

• у графі 1 зазначається наступний порядковий номер;

• у графі 2 зазначається дата внесення запису;

• у графі 3 пишемо «Запис за №___ недійсний. Прийнятий на посаду (правильна назва посади)»;

• у графі 4 відображаються дата і номер наказу (розпорядження). У цьому випадку ми посилаємося на первісний наказ (розпорядження) про прийняття на роботу, до якого вносили зміни.

В аналогічному порядку визнається недійсним запис про переведення на іншу роботу.

Зверніть увагу: закреслення раніше внесених неправильних або неточних записів у розділі «Відомості про роботу» не допускається.

Наведемо приклад заповнення трудової книжки працівника в разі внесення змін до назви посади (професії) (див. рис. 3).

ВІДОМОСТІ ПРО РОБОТУ

№ запису

Дата

Відомості про прийом на роботу, переведення на іншу роботу і звільнення (із зазначенням причин і посиланням на статтю, пункт закону)

На підставі чого внесено запис (документ, його дата і номер)

число

місяць

рік

1

2

3

4

12

26

03

2020

Прийнята на посаду прибиральниці

Наказ від 25.03.2020

№ 23-ос

13

08

06

2021

Запис за № 12 недійсний. Прийнята з 26.03.2020

Наказ від 25.03.2020

на посаду прибиральника службових приміщень

№ 23-ос

Рис. 3. Зразок внесення «коригувального» запису до трудової книжки

Із кожним записом, який заноситься до трудової книжки на підставі наказу (розпорядження) про призначення на роботу, переведення та звільнення, роботодавець зобов’язаний ознайомити працівника під підпис в особовій картці (типова форма № П-2), у якій повинен повторюватися відповідний запис з трудової книжки (див. рис. 4). Цього вимагає п. 2.5 Інструкції № 58.

IV. ПРИЗНАЧЕННЯ І ПЕРЕВЕДЕННЯ

Дата

Назва структурного підрозділу (код)

Професія, посада

Розряд (оклад)

Підстава, наказ №

Підпис працівника

назва

код за КП*

26.03.2020

Техслужба ОТГ

Прибиральниця

2351,00

№ 23-ос від 25.03.2020

Приходько

08.06.2021

Техслужба ОТГ

Прибиральник службових приміщень

9132

2351,00

№ 23-ос від 25.03.2020

Приходько

Рис. 4. Зразок внесення записів до особової картки працівника

У разі потреби вносимо зміни також до інших кадрових та бухгалтерських документів (особових справ, посадових інструкцій тощо).

У наступних статтях ми розглянемо, як оформити зміну найменування посади у зв’язку з корективами, що відбулися в Класифікаторі професій, а також за ситуації, коли змінюються трудові обов’язки працівника.

Біляєва Олена

Оплата праці, липень, 2021/№ 14/1 спецвипуск

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.