Інформація по темі "" | Публікації по тегу
27.10.16
46747 0
Друкувати
Обране

Організовуємо працю операторів котельні

Настала осінь. А з нею до наших будинків прийшли холоди. Температура повітря впала не тільки у приміщеннях, де ми з вами живемо, а й на роботі. Як утеплюватися, щоб трудовий процес не гальмувався? Тужурки, жилети та рукавички не підходять. На дворі 21 сторіччя, а отже, обігріватися будемо за допомогою централізованого опалення. Більшість підприємств, установ, організацій споживає послуги теплопостачання централізовано згідно з укладеними договорами з комунальними службами. Водночас деякі мають автономне теплопостачання, тобто власну котельню. Для того, щоб підтримувати її роботу, необхідні спецпрацівники — оператори котельні. У чому особливість трудових відносин з такими працівниками? Які нюанси існують при прийнятті та звільненні таких працівників? Чи передбачено для них трудові гарантії? Про це ви дізнаєтеся із сьогоднішньої статті.


Оплата праці, жовтень, 2016/№ 20/1У деяких установах є власна котельня або інше обладнання, що підтримує комфортну температуру взимку. Але для безперебійної роботи такої техніки необхідний постійний контроль і калібрування. Здійснюють усе це спеціальні працівники — оператори котельні, які повинні володіти необхідними знаннями та навичками.

Так що ж це за професія? Яких конкретно навичок та вмінь вона вимагає? Які обов’язки повинен виконувати такий працівник?

ОБОВ’ЯЗКИ ОПЕРАТОРА КОТЕЛЬНІ

Пам’ятаєте, ще не так давно котли працювали на твердому паливі (дрова, вугілля)? І щоб не замерзнути, доводилося приймати на роботу декількох кочегарів. Саме вони стояли на варті тепла і своєчасно підкидали вугілля в котел.

Проте з появою «блакитного» палива (газу), а також завдяки технічному прогресу ситуація дещо змінилася. Сучасні котли працюють у напів- та автоматичному режимі. І тепер для їх обслуговування потрібний не кочегар, а оператор котельні. Робота в нього відповідальна. Адже він відповідає за справність нагрівального обладнання, займається обслуговуванням котлів і налаштуванням контрольно-вимірювальних приладів, що слугують для обліку витрати палива та контролю парових двигунів.

У переліку обов’язків оператора котельні можна виділити такі:

  •  розпалення котлів з урахуванням дотримання техніки безпеки та правил розпалення;
  •  регулювання рівномірного горіння палива;
  •  ведення обліку показань вимірювальних приладів (температура води, рівень пари та води, тиск пари тощо);
  •  контроль справності котлів;
  •  регулювання навантаження котлів відповідно до заданого в інструкції графіка;
  •  усунення несправностей у роботі котельного обладнання;
  •  забезпечення безперебійної роботи обладнання.

Конкретні кваліфікаційні вимоги до посади «оператор котельні», завдання та обов’язки таких працівників установлено Довідником № 336. Ним же виділено і кваліфікаційні розряди за цією посадою.

Зверніть увагу! Установлення кваліфікаційного розряду за посадою оператора котельні залежить від технічних характеристик обслуговуваних водонагрівальних та парових котлів (їх теплопродуктивності). А залежно від установленого розряду обов’язки оператора котельні відрізнятимуться. Ознайомитися з ними допоможе п. 110 «Оператор котельні» Довідника № 336.

ВИЗНАЧАЄМО ЧИСЕЛЬНІСТЬ ОПЕРАТОРІВ КОТЕЛЬНІ

Обов’язок оператора котельні — стежити за роботою та показниками водонагрівальних і парових котлів. У холодну погоду підтримувати необхідну температуру у приміщеннях потрібно постійно, а отже, працівник повинен перебувати в котельні цілодобово. Одному працівнику з цим впоратися важко, тому таких працівників повинно бути декілька. Як визначити, скільки саме буде потрібно операторів для безперебійної роботи котельні? З’ясувати це — наше з вами завдання.

Кількість штатних одиниць операторів котельні в бюджетних установах визначають на основі відповідних рекомендацій і нормативів щодо формування штатних розписів, доведених профільними відомствами.

Так, наприклад, для навчальних закладів незалежно від їх типу на опалювальний сезон передбачено таку кількість штатних одиниць операторів котельні за зміну (п. 23 Рекомендацій до формування штатних розписів міжшкільних навчально-виробничих комбінатів (майстерень) системи Міністерства освіти і науки України, що доведені в листі Міністерства освіти і науки від 15.09.2008 р. № 1/9-590, накази № 1204 і № 1205):

  •  1 штатна одиниця за зміну — у котельнях з газовим опаленням;
  •  2 штатних одиниці за зміну — у котельнях без автоматики безпеки.

Якщо ж рекомендації та нормативи не містять вимоги з визначення штатних одиниць операторів котельні, то для визначення їх розрахункової чисельності можна скористатися Міжгалузевими нормами № 105.

У цьому випадку загальну кількість операторів котельні можна розрахувати за формулою:

Чзс = Чн х Кн,

де Чн — нормативна чисельність за картою 28 до Міжгалузевих норм № 105, осіб;

Кн — коефіцієнт, що враховує невиходи (щорічні відпустки, хвороби тощо). Прийнято рахувати Кн = 1,15.

Нормативну чисельність операторів, які обслуговують котли, за зміну, яку використовують для визначення загальної кількості операторів котельні, наведемо в таблиці нижче.

Чисельність операторів на обслуговування котлів за зміну, осіб (згідно з картою 28 до Міжгалузевих норм № 105)

Кількість працюючих котлів, од., до

Продуктивність працюючих котлів, Гкал/год, до

1

8

15

30

50

75

1

0,69

0,86

0,90

2

0,86

1,08

1,13

1,20

3

1,29

1,61

1,65

1,73

1,84

4

2,13

2,18

2,25

2,37

2,52

5

2,65

2,70

2,77

2,89

3,04

Наприклад, якщо в організації працюють 3 котли сумарною теплопродуктивністю до 15 Гкал/год, то Чн дорівнює 1,65. Тоді кількість операторів котельні за зміну (Чзз) за наведеною вище формулою становитиме:

1,65 х 1,15 = 1,8975.

З урахуванням правил округлення виходить, що за зміну можна ввести 2 штатні одиниці операторів котельні.

Зверніть увагу! Кількість штатних одиниць операторів котельні визначається за зміну.

Нагадаємо, що змінна робота  це робота у дві, три або чотири зміни. Її запроваджують, коли тривалість виробничого процесу перевищує допустиму тривалість щоденної роботи.

На практиці нерідко розрахункову чисельність операторів котельні роботодавець визначає самостійно. Які показники при цьому треба враховувати, наведемо на схемі.

 Показники, що впливають на визначення загальної кількості штатних одиниць

Показники, що впливають на визначення загальної кількості штатних одиниць

Далі наведемо приклад самостійного розрахунку необхідної кількості операторів котельні при цілодобовому режимі її обслуговування.

Приклад. Навчальний заклад опалюється автономно газовою котельнею, що працює тільки в опалювальний сезон (з 15 жовтня по 15 квітня). Трудовий договір з оператором укладається з 15.10.2016 р. по 15.04.2017 р. Газове обладнання потребує цілодобового спостереження. Режим роботи установи — п’ятиденний робочий тиждень (вихідні — субота та неділя).

Розрахунок штатної чисельності операторів котельні здійснюватимемо в декілька кроків.

Крок 1. Розрахуємо плановий фонд робочого часу на опалювальний сезон. При 40-годинному робочому тижні норма тривалості робочого часу (з 15 жовтня по 15 квітня) становитиме 1014 год*. Це значення ми отримали так:

* Див. роз’яснення Мінсоцполітики, наведені в листах від 20.07.2015 р. № 10846/0/14-15/13 («ОП», 2015, № 16, с. 4) і від 05.08.2016 р. № 11535/0/14-16/13 (спецвипуск «ОП», 2016, № 18/1, с. 11).

88жовтень-16 + 176листопад-16 + 176грудень-16 + 159січень-17 + 160лютий-17 + 175березень-17 + 80квітень-17,

де 88 — кількість годин, передбачених графіком роботи для 5-денного робочого тижня з двома вихідними в суботу та неділю з 15 по 30 жовтня 2016 року;

80 — кількість годин, передбачених графіком роботи для 5-денного робочого тижня з двома вихідними в суботу та неділю з 1 по 15 квітня 2017 року.

Крок 2. Визначимо кількість календарних днів, що припадають на опалювальний сезон. У цьому випадку на період з 15.10.2016 р. по 15.04.2017 р. припадають 183 календарні дні.

Крок 3. Знайдемо кількість штатних одиниць за посадою оператора котельні, необхідних для її безперебійної роботи. У загальному випадку, для того, щоб забезпечити постійне перебування працівника на робочому місці протягом усього дня в опалювальний сезон, необхідно 4,3 посади (183 к. дн. х 24 год : 1014 год).

Таким чином, з розрахунку випливає, що потрібні 4 штатні одиниці посади оператора котельні (з урахуванням округлення). Питання про те, яку кількість осіб приймати на посади, — вирішує керівник закладу, адже тут можливі варіанти. Наприклад, можна взяти на роботу чотирьох операторів і для розподілу залишку робочого часу оформити сумісництво кожному (або ж вони працюватимуть понаднормово).

При визначенні кількості операторів котельні майте на увазі, що тимчасові працівники користуються правом на щорічні відпустки (пропорційно відпрацьованому часу), а тому корисний фонд їх робочого часу менший ніж 1014 год. Отже, у разі надання таких відпусток необхідна кількість працівників для заміщення однієї «цілодобової» посади становитиме більше число. Але оскільки оператори котельні приймаються тільки на опалювальний сезон, вважаємо за доцільне виплатити їм компенсацію за невикористану відпустку при звільненні (або надати відпустку з подальшим звільненням) і подібні коригування фонду робочого часу не проводити.

З необхідною кількістю штатних одиниць оператора котельні розібралися. Але чи будь-яку людину «з вулиці» можна прийняти на посаду оператора котельні? З’ясовуємо далі.

ХТО ПІДХОДИТЬ НА ПОСАДУ ОПЕРАТОРА КОТЕЛЬНІ

Не кожного працівника можна прийняти на посаду оператора котельні. Обслуговування котлів вимагає спеціальної освіти та навичок. Тому для управління та обслуговування котлів (трубопроводів та іншого допоміжного обладнання) адміністрація установи повинна призначити операторів, які пройшли навчання та мають посвідчення на право обслуговування котлів, приладів безпеки, контрольно-вимірювальних приладів, хімводоочищення, живильних пристроїв та іншого допоміжного обладнання. Інакше кажучи, без відповідного посвідчення прийняти особу на цю роботу не можна.

Далі в таблиці наведемо критерії, які повинен ураховувати роботодавець при прийнятті на роботу осіб на посаду оператора котельні.

Критерії

Пояснення

Відповідна освіта

Повинен пройти спеціальне навчання, що підтверджується посвідченням на право обслуговування котлів, приладів безпеки, контрольно-вимірювальних приладів, хімводоочищення, живильних пристроїв та іншого допоміжного обладнання

Вік

Для роботи з котлами допускаються тільки особи старше 18 років, які пройшли навчання та інструктажі з охорони праці (п. 1.2 Інструкції № 74)

Попереднє медичне обстеження (проводять з метою визначення фізичного стану на відповідність вимогам цієї професії):

— попередній медичний огляд

За результатами такого огляду видають Заключний акт за результатами періодичного медичного огляду працівників за формою, зазначеною в додатку 9 до наказу МОЗ від 21.05.2007 р. № 246 (п. 6 Переліку № 246). Надалі такий огляд оператор котельні повинен проходити один раз на два роки

— первинний наркологічний огляд

За результатами такого огляду видають Сертифікат про проходження профілактичного наркологічного огляду, форму якого наведено в додатку допостанови КМУ від 06.11.97 р. № 1238 (п. 16 Переліку № 1238). Згодом такий огляд оператор котельні повинен проходити не рідше ніж один раз на два роки

Зверніть увагу! Не рідше одного разу на 12 місяців проводять періодичну перевірку знань операторів котельні (п. 1.6 Інструкції № 74). Таку перевірку проводить комісія, що призначається наказом по установі. До участі в її роботі можуть бути залучені інспектори Держнаглядохоронпраці.

Далі розглянемо особливості трудових відносин з операторами котельні, які приймаються на опалювальний сезон.

ПРИЙМАЄМО ОПЕРАТОРА КОТЕЛЬНІ НА ОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН

Перш за все зазначимо: робота на посаді оператора котельні не належить до категорії сезонних. Річ у тім, що Списком сезонних робіт і сезонних галузей, затвердженим постановою КМУ від 28.03.97 р. № 278, посаду оператора котельні не передбачено.

Незважаючи на те, що робота оператора котельні не належить до сезонної, такі роботи все ж мають сезонний характер, оскільки проводяться в певний період — сезон опалювання. Це, у свою чергу, передбачає, що трудові відносини з такими працівниками не можуть бути встановлені на невизначений строк. Як же правильно оформити трудові відносини з оператором котельні на один сезон? Які документи необхідно заповнити при цьому?

У цілому процедура прийняття на роботу тимчасових працівників проводиться в загальновстановленому порядку. Проте існують деякі нюанси в оформленні трудових відносин з тимчасовими працівниками. Зупинимося на них детальніше.

Трудовий договір. При прийнятті на роботу на посаду оператора котельні на опалювальний сезон з працівником необхідно укласти строковий трудовий договір, строк якого встановити за погодженням сторін (п. 2 ст. 23 КЗпП). Такий договір може бути оформлено як у письмовій, так і в усній формі.

Прийом операторів котельні оформляйте в загальновстановленому порядку:

  •  або шляхом укладення трудового договору, на підставі якого роботодавець видає наказ про прийняття на роботу (при цьому працівник не пише заяву про прийняття на роботу);
  •  або шляхом подання працівником заяви про прийняття на роботу, на підставі якої роботодавець видає відповідний наказ (трудовий договір у цьому випадку сторонами не підписується).

Важливо! У наказі про прийняття на роботу необхідно в обов’язковому порядку зазначити строк, на який приймається працівник.

Адже без зазначення тривалості його роботи такий працівник вважатиметься прийнятим на невизначений строк.

Резонно виникає запитання: як правильно зазначити тривалість трудових відносин? Правила обчислення строків виникнення та припинення трудових прав та обов’язків установлено ст. 2411 КЗпП. Тому тривалість трудових відносин доцільно зазначити в місяцях і днях. Водночас можна чітко зазначити дату закінчення трудових відносин. Наприклад: «…прийняти Чижа Івана Івановича за професією оператора котельні з 15.10.2016 р. по 15.04.2017 р.». Водночас при визначенні строку договору можна не обмежувати його конкретною датою (адже природні умови можуть внести корективи), а зазначити: «…прийняти Чижа Івана Івановича за професією оператора котельні з 15.10.2016 р. до дати фактичного закінчення опалювального сезону».

Зверніть увагу! При прийнятті на роботу для сезонних і тимчасових працівників строк випробування не встановлюється.

Трудова книжка. Згідно зі ст. 48 КЗпП і п. 1.1 Інструкції № 58 трудові книжки ведуть на всіх працівників, які працюють за трудовими договорами більше 5 днів, у тому числі і працівників, прийнятих за строковим трудовим договором. Тому в обов’язковому порядку у трудовій книжці оператора котельні потрібно зробити запис про прийняття на роботу (якщо, звичайно, у працівника немає іншого основного місця роботи). При цьому те, що трудові відносини мають строковий характер, у трудовій книжці не зазначають (лист Мінпраці від 29.05.2007 р. № 126/13/133-07).

Запис у трудовій може бути такий: «Прийнятий оператором котельні газової 2 розряду».

Повідомлення про прийняття. Перед допуском працівника до роботи необхідно подати до податкової повідомлення про прийняття на роботу (ч. 3 ст. 24 КЗпП). Форму такого повідомлення наведено в додатку до постанови № 413.

Зверніть увагу: за невиконання цієї вимоги роботодавцю та посадовим особам установи загрожують фінансові та адміністративні санкції (ст. 265 КЗпП, ч. 3 ст. 41 КпАП).

ЯК ПОПРОЩАТИСЯ З ОПЕРАТОРОМ КОТЕЛЬНІ

Порядок розірвання строкового трудового договору також має свої особливості. Зокрема, підставою для припинення трудових відносинзгідно з п. 2 ст. 36 КЗпП є закінчення строку трудового договору. Тому в останній день дії строкового трудового договору працівник має бути звільнений на підставі п. 2 ст. 36 КЗпП. Якщо цього не зробити, дія трудового договору вважатиметься продовженою на невизначений строк (ч. 1 ст. 391 КЗпП).

Звільнення припадає на святковий, вихідний або неробочий день? Тоді днем закінчення строку дії трудового договору, а отже і днем звільнення, буде найближчий (наступний за вихідним або святковим) робочий день (ч. 5 ст. 2411 КЗпП).

Якщо конкретний день закінчення трудових відносин не був визначений, тобто з працівником укладався строковий трудовий договір до «дати фактичного закінчення опалювального сезону», то в цьому випадку датою звільнення буде дата закінчення опалювального сезону, зазначена у відповідному наказі керівника установи.

Зверніть увагу: припинення трудового договору після закінчення строку не вимагає відповідної заяви працівника. Свою волю на укладення строкового трудового договору він уже виразив, коли писав заяву про прийняття на роботу за строковим трудовим договором. Одночасно він виразив і волю на припинення такого трудового договору після закінчення строку, на який його було укладено (див. лист Мінсоцполітики від 31.01.2012 р. № 30/13/133-12).

При звільненні тимчасового працівника у трудовій книжці роблять запис: «Звільнений у зв’язку із закінченням строку трудового договору, п. 2 ч. 1 ст. 36 Кодексу законів про працю України».

Пам’ятайте, що в день звільнення з працівником має бути здійснено остаточний розрахунок та видано трудову книжку.

Декілька слів скажемо про нюанси розірвання строкового трудового договору, якщо працівник був у відпустці або на лікарняному.

Якщо працівник перед звільненням бере відпустку. Піти у відпустку з подальшим звільненням працівник може навіть у тому випадку, якщо час відпустки повністю або частково виходить за межі строку трудового договору. Тоді дія трудового договору подовжується до закінчення відпустки (ч. 2 ст. 3 Закону про відпустки).

Днем звільнення в цій ситуації вважається останній день відпустки, що вноситься до трудової книжки як дата звільнення. Використання працівником відпустки за межами строку дії трудового договору не є підставою для його перетворення на безстроковий трудовий договір.

Якщо в день звільнення працівник хворіє. Підкреслимо: звільнити працівника у зв’язку із закінченням строку трудового договору можна як у період тимчасової непрацездатності, так і в період перебування його у відпустці, оскільки ч. 3 ст. 40 КЗпП установлено заборону щодо звільнення працівників у період тимчасової непрацездатності та перебування у відпустці тільки з ініціативи роботодавця, тобто за підставами, передбаченими у ст. 40 і 41 КЗпП.

Якщо ж працівника не звільнити в день закінчення строкового трудового договору, він автоматично стане безстроковим. І тоді звільнити його надалі на підставі п. 2 ст. 36 КЗпП буде не можна.

Отже, працівник має бути звільнений у день закінчення строку трудового договору, навіть якщо він цього дня перебуває на лікарняному. При цьому сума допомоги по тимчасовій непрацездатності буде оплачена за весь період хвороби, що настала в період роботи, уключаючи день звільнення, до повного одужання або до встановлення медико-соціальною експертною комісією інвалідності (п. 1 ст. 19 і п. 2 ст. 22 Закону № 1105).

ТРУДОВІ ГАРАНТІЇ

Працівники, які уклали строковий трудовий договір, мають ті самі трудові права та обов’язки, що встановлені для працівників, з якими укладено договір на невизначений строк.

Вони повинні підпорядковуватися правилам внутрішнього трудового розпорядку, мають право на щорічну відпустку, допомогу по тимчасовій непрацездатності (див. лист Мінпраці від 01.06.2005 р. № 36-211).

Операторам котельні за рішенням керівника в межах фонду оплати праці може бути виплачена матеріальна допомога (у тому числі на оздоровлення), оскільки законодавством не встановлено обмеження щодо виплати такої допомоги працівникам, які працюють на умовах строкового трудового договору.

Згідно з вимогами чинного законодавства умови праці операторів котельні не віднесені до категорії шкідливих і важких, тобто характеризуються таким рівнем факторів середовища і трудового процесу, що не перевищує встановлених гігієнічних нормативів. Оскільки цю професію не передбачено Списками виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників на яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу з шкідливими і важкими умовами праці і за особливий характер праці, затвердженими постановою КМУ від 17.11.97 р. № 1290, відповідні працівники правом на пільги та компенсації за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці не користуються. Це підтверджується і роз’ясненнями фахівців Мінсоцполітики (див. «Праця і зарплата», 2013, № 19, с. 19).

Отже, тривалість щорічної основної відпустки для таких працівників становить 24 календарні дні (ст. 6 Закону про відпустки).

Зверніть увагу: працівникам, щодо яких застосовується підсумований облік робочого часу (у тому числі операторам котельні), не може бути встановлено ненормований робочий день, відповідно їм не надається відпустка за ненормований робочий день. А ось додаткові соціальні відпустки надають операторам котельні в загальному порядку.

Отже, перше знайомство з професією оператора котельні відбулося. У наступній статті розглянемо, як правильно організувати режим роботи таких працівників.

ВИКОРИСТАНІ ДОКУМЕНТИ

КЗпП — Кодекс законів про працю України від 10.12.71 р.

КпАП — Кодекс про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-Х.

Закон про відпустки — Закон України «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР.

Закон № 1105 — Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 р. № 1105-XIV.

Постанова № 413 — постанова КМУ «Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу» від 17.06.2015 р. № 413.

Довідник № 336 — Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників, випуск 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності», затверджений наказом Мінпраці від 29.12.2004 р. № 336.

Міжгалузеві норми № 105 — Міжгалузеві норми чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські та проектні організації), затверджені наказом Мінпраці від 11.05.2004 р. № 105.

Інструкція № 74 — Типова інструкція для операторів (машиністів) парових і водонагрівальних котлів, затверджена наказом Держкомітету з нагляду за охороною праці від 30.04.96 р. № 74.

Наказ № 1204 — наказ МОН «Про затвердження Типових штатних нормативів професійно-технічних навчальних закладів» від 06.12.2010 р. № 1204.

Наказ № 1205 — наказ МОН «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів» від 06.12.2010 р. № 1205.

Перелік № 246 — Перелік шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, при роботі з якими обов’язковий попередній (періодичні) медичний огляд працівників, затверджений наказом МОЗ від 21.05.2007 р. № 246.

Перелік № 1238 — Перелік професій та видів діяльності, для яких є обов’язковими первинний і періодичний профілактичний наркологічні огляди, затверджений постановою КМУ від 06.11.97 р. № 1238.

Інструкція № 58 — Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена спільним наказом Мін’юсту, Мінпраці та Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58.

 

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Оплата праці»



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.