Повідомляємо Мінцифри: з 1 жовтня — за новими правилами?
Що змінилося з 1 жовтня?
Одразу зазначимо: з 1 жовтня 2024 року для бюджетних установ запроваджено суттєві зміни щодо інформування Мінцифри. Стосується це укладених договорів на закупівлю товарів та послуг, які належать до сфери інформатизації та вартість яких не перевищує 500 тис. грн. Тому варто налаштуватися на те, що клопіткої роботи Мінцифри додало чимало.
Наразі механізм взаємодії розпорядників бюджетних коштів із Мінцифри врегульовано низкою нормативно-правових актів. Передусім це Положення № 119*, яке набуло чинності з 08.02.2024, та Методика № 34**.
Також Мінцифри розробив Єдину інформаційну систему обліку Національної програми інформатизації (далі — ЄІСОНПІ). І саме цей орган визначено технічним адміністратором такої системи. При цьому відповідальним за реалізацію на практиці вимог зазначених документів є Мінцифри. Тому наступних вказівок та роз’яснень щодо функціонування ЄІСОНПІ слід чекати саме від нього.
УВАГА! З 1 жовтня установи мають подавати інформацію про укладені договори на закупівлю товарів і послуг, які належать до сфери інформатизації, в новому форматі
Таку інформацію установам доведеться подавати засобами ЄІСОНПІ. Як це зробити, пояснимо далі.
Кого стосуються запроваджені зміни?
Запроваджені з 1 жовтня зміни стосуються договорів, укладених установами щодо:
1) закупівель товарів і послуг, які належать до сфери інформатизації, вартістю до 500 тис. грн;
2) закупівель послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до інтернету в сільській місцевості на суму менше 1 тис. грн.
Традиційно для визначення належності завдань (проєктів), робіт до сфери інформатизації розпорядники орієнтуються на коди ДК 021:2015*, за якими здійснюють закупівлю товарів та послуг. Перелік кодів таких товарів і послуг наведено в Методиці № 34 (ср. 031233400). Для вашої зручності всі ці коди ми навели в матеріалі «Збільшуємо суму договору: чи повідомляти Мінцифри?» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 29).
Як повідомляти Мінцифри з 1 жовтня?
Так, саме з 1 жовтня цього року Мінцифри змінило формат подання повідомлення про укладений договір (далі — Повідомлення).
Нагадаємо: ще донедавна від розпорядника бюджетних коштів вимагалося лише заповнити google-форму «Повідомлення про укладений договір**». Після цього внесену інформацію щодо укладеного договору можна було переглянути в таблиці «Повідомлення про укладені договори 2024».
** Форму Повідомлення наведено за посиланням: forms.gle/ssUaV7eHUDmRSgNNA.
Наразі ж бюджетні установи повинні зареєструватися в ЄІСОНПІ як користувачі цієї системи. Для цього необхідно авторизуватися на сайті Мінцифри за допомогою кваліфікованого / удосконаленого електронного підпису юридичної особи.
Тільки після цього у такого користувача з’явиться можливість вносити інформацію щодо повідомлення про проєкт інформатизації вартістю до 500 тис. грн до ЄІСОНПІ.
Як діяти установам з 1 жовтня?
Відповіді на всі запитання слід шукати в спеціальному розділі на сайті Мінцифри — Інструкція користувача ЄІСОНПІ. Саме там Мінцифри розмістило Керівництво користувача ЄІСОНПІ. Робота з проєктами до 500 тис. грн. Власне, це і є головний посібник для установ-користувачів ЄІСОНПІ, в якому визначено, зокрема:
- порядок авторизації користувачів в ЄІСОНПІ та редагування внесених даних;
- формування інформації про укладений договір та інше.
З огляду на це, завдяки запровадженій системі ЄІСОНПІ установи самостійно формують у своєму електронному кабінеті інформацію про укладені договори до 500 тис. грн. При цьому інформацію про кожен договір система реєструє як окремий документ — проєкт до 500 тис. грн та присвоює йому окремий реєстраційний номер. Саме за цим номером зареєстрований користувач може переглянути сформовані повідомлення в особистому кабінеті.
ВАЖЛИВО! Дублювати інформацію з ЄІСОНПІ до google-форми Повідомлення не потрібно
Про це свідчать роз’яснення представників Мінцифри. Як вони пояснюють, google-форму Повідомлення застосовують лише для Повідомлень, які неможливо подати через ЄІСОНПІ.
Не виключаємо, що певний час, допоки установи-користувачі системи ЄІСОНПІ не опанують її повністю, буде можливим вносити інформацію про укладені договори до google-форми Повідомлення. Але такі дій тимчасові. З часом все одно установам доведеться зареєструватися в ЄІСОНПІ як повноцінний користувач та самостійно вносити до цієї системи відповідну інформацію про укладені договори до 500 тис. грн.
Отже, часу на роздуми немає, реєструватися в ЄІСОНПІ необхідно вже сьогодні.
Куди звертатися, якщо виникли запитання?
У разі виникнення запитань щодо роботи ЄІСОНПІ звертайтеся до технічних адміністраторів ЄІСОНПІ:
— за телефоном: +38 067 452-84-97;
— за електронною адресою: it-dev@softlist-support.atlassian.net.
Висновки
- З 1 жовтня інформацію про укладені договори на закупівлю товарів і послуг, які належать до сфери інформатизації, установи мають подавати в новому форматі.
- Дублювати інформацію з ЄІСОНПІ в google-формі Повідомлення не потрібно. Цю форму застосовують лише для Повідомлень, які неможливо подати через ЄІСОНПІ.