Інформація по темі "" | Публікації по тегу
23.03.21
32220 0
Друкувати
Обране

Повідомлення про прийняття на роботу: як не помилитися?

Вже не перший рік роботодавці подають до податкової служби Повідомлення про прийняття працівників на роботу (далі — Повідомлення). Правила його подання нескладні, але їх застосування на практиці викликає чимало запитань. Крім того, Повідомлення завжди у центрі уваги, оскільки роботодавці не хочуть потрапити на штрафи за його неподання або несвоєчасне подання. Наша стаття допоможе розібратися з основними правилами та нюансами заповнення й подання Повідомлення та уникнути проблем, пов’язаних із цим.


Законодавча база

Вимога до роботодавця повідомляти орган податкової служби про прийняття працівника на роботу встановлена ч. 3 ст. 24 КЗпП.

Відповідно до її норм працівник не може бути допущений до роботи без одночасного виконання такихокремих умов:

— без укладення трудового договору, оформленого наказом (розпорядженням) та

— без повідомлення податкового органу про прийняття працівника на роботу.

Подається Повідомлення згідно з постановою № 413* за формою, наведеною в додатку до неї.

Постанова КМУ від 17.06.2015 р. № 413.

Хто, куди та про кого повідомляє

Повідомляти про прийняття працівників на роботу зобов’язані всі роботодавці, як юридичні особи, так і фізичні особи, що використовують найману працю.

Подається Повідомлення до територіальних органів Державної податкової служби за місцем облікуроботодавця як платника ЄСВ.

При цьому податкова служба лише приймає від роботодавців Повідомлення та передає інформацію, що міститься у ньому, далі до реєстру застрахованих осіб Держреєстру соцстрахування. Вона не надає роз’яснення стосовно законодавства про працю в частині Повідомлення про прийняття на роботу. Про що самі ж податківці зазначають у 201.10 БЗ.

Повідомляємо про прийняття на роботу осіб, з якими укладаємо трудовий договір/трудовий контракт

Зверніть увагу: незалежно від того, в якій формі укладається трудовий договір — усній чи письмовій, обов’язковим є видання роботодавцем наказу про прийняття працівника на роботу.

Повідомлення подаємопри прийнятті на роботу за трудовим договором незалежно від того:

— на основне місце роботи чи за сумісництвом (як зовнішнім, так і внутрішнім) прийнятий працівник;

— який вид трудового договору укладається (безстроковий/строковий, для виконання тимчасових/сезонних робіт);

— громадянина чи іноземця приймаємо на роботу;

— за переведенням з іншого підприємства, за направленням з Центру зайнятості приймаємо працівника тощо.

Не потрібно подавати повідомленняпро прийняття на роботу:

— керівника підприємства;

— членів виконавчого органу господарського товариства, відомості про яких включені до Єдиного держреєстру юросіб, ФОП та громадських формувань (далі — ЄДР). ДПС отримує інформацію про їх працевлаштування безпосередньо з ЄДР у день реєстрації змін.

Також не повідомляємо про осіб, з якими не оформлюються трудові відносини: осіб, що виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами, та осіб, які стажуються.

Немає необхідності повідомляти податківців і про зміну умов праці в рамках раніше укладеного трудового договору: про оформлення суміщення, про встановлення/скасування працівнику неповного робочого часу; про переміщення чи переведення на іншу роботу у цього ж роботодавця; про поновлення працівника на попередньому місці роботи на підставі судового рішення; про вихід працівниці на роботу після відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3 років тощо.

Строк подання

Повідомлення про прийняття працівника на роботу повинно бути подане до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором. Саме про такий строк подання йдеться у постанові № 413. Тож

повідомлення потрібно подати до ДПС після видання наказу про прийняття на роботу, але до фактичного допуску працівника до роботи

І тут постає найгостріше запитання у практиці подання Повідомлення: чи можна подати Повідомлення в день допуску працівника до роботи?

Так, якщо працівник приступить до роботи пізніше, ніж буде подане Повідомлення. Наприклад, якщо працівник починає свою роботу о 16:00, а Повідомлення надано о 09:00, то приписи ст. 24 КЗпП порушені не будуть.

Із цим погоджуються фахівці Держпраці*, зазначаючи, що чинне законодавство не передбачає необхідності подання Повідомлення напередодні або за кілька днів до дня початку роботи. Головне, щоб була виконана вимога: спочатку Повідомлення — потім допуск до роботи.

te.dsp.gov.ua/yaki-naslidky-zagrozhuyut-robotodavtsyu-yakshho-povidomlennya-pro-pryjnyattya-na-robotu-podano-do-dps-u-den-pryjomu-pratsivnyka/

А як бути, якщо Повідомлення подане, квитанція № 1 є, а квитанція № 2 затримується? Що робити з працівником? Відповідь на це запитання читайте в статті «Повідомлення про прийняття на роботу та квитанція № 2» цього номера.

Проте, для того щоб уникнути можливих непорозумінь з інспекторами праці, все ж рекомендуємо подавати Повідомлення напередодні першого робочого дня працівника. Хоч прямо таку норму чинне законодавство і не встановлює.

Способи подання

Постанова № 413 визначає такі способи подання Повідомлення:

1) засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП);

2) на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

3) на паперових носіях, якщо

в Повідомленні зазначена інформація про прийняття не більше ніж 5 осіб. При цьому не важливо, скільки осіб взагалі працює у роботодавця за трудовими договорами (див. лист ДФСУ від 05.10.2015 р. № 21095/6/99-99-17-03-03-15).

Подання Повідомлення поштою постановою № 413 не передбачено

На цьому наполягає і податкова служба у своїх роз’ясненнях (див. БЗ 201.06). Такої ж думки дотримується і Мінсоцполітики у листі від 19.08.2015 р. № 1069/13/84-15.

Нюанси заповнення

У цілому, складання Повідомлення не викликає складнощів. Тож зупинимося на реквізиті, який викликає більше за все запитань у роботодавців, а саме на реквізиті 4 «Категорія особи». При його заповненні проставляємо:

— «1» — коли приймаємо на роботу працівника за основним місцем роботи, у тому числі якщо для нього це перше місце роботи та він не має трудової книжки;

— «2» — якщо укладаємо трудовий договір із сумісником, у тому числі окремий трудовий договір на внутрішнє сумісництво із уже працюючим у роботодавця працівником.

Щодо заповнення реквізиту 8 «Дата видання наказу або розпорядження про прийняття на роботу» та реквізиту 9 «Дата початку роботи», то, на думку Мінсоцполітики, дати, які зазначаються в них, не повинні збігатися (див. лист від 04.08.2015 р. № 432/13/155-15). Проте вважаємо, що якщо ви одним днем видали наказ про початок роботи, подали Повідомлення про прийняття на роботу та після цього допустили працівника до роботи, то порушення тут немає.

Чи можливе подання одного Повідомлення, якщо на роботу приймаються декілька працівників за одним або різними наказами, при цьому дати початку роботи у них різні? Так, можливе, головне — щоб таке подання відбулося до фактичного початку роботи.

Виправлення помилок

Як би уважно роботодавці не заповнювали Повідомлення, від помилок у ньому ніхто не застрахований. Помилки можуть бути різними. Це і неправильне зазначення реєстраційного номера працівника, помилки у його П. І. Б., внесення до Повідомлення неправильних даних щодо номера, дати наказу про прийняття на роботу чи дати початку роботи, помилки у виборі категорії особи тощо.

Усі помилки виправляються так. Формують два Повідомлення: одне — з типом документа «скасовуюче» з помилковими даними, друге — з типом документа «початкове» з правильними відомостями. Обидва Повідомлення подаються до ДПС.

Штраф за виправлення помилок, допущених у поданих Повідомленнях, не застосовується

Про це зазначає Мінсоцполітики у своєму листі від 22.06.2016 р. № 746/13/84-16.

Зверніть увагу! У випадку, коли помилку потрібно виправити лише щодо одного працівника, а в Повідомленні було наведено інформацію щодо декількох працівників, наприклад 4, то у скасовуючому/початковому Повідомленні слід указати лише того працівника, дані якого виправляються. Нумерація в усіх Повідомленнях самостійна, тому його зазначають під номером «1».

Чи можна виправити в уже поданому Повідомленні дату початку роботи?

Вважаємо, що так. Заборони на такі дії постанова № 413 не містить.
А як бути, коли Повідомлення подали, а працівник не бажає працювати? Якщо працівник і роботодавець до дня початку роботи за трудовим договором дійшли згоди анулювати його (працівник надав заяву про відмову працювати, виданий наказ про скасування наказу про прийняття на роботу) — подаємо до ДПС скасовуюче Повідомлення.

А якщо працівник не вийшов на роботу і не надав пояснень з цього приводу? Подавати скасовуюче Повідомлення у такому разі, ми вважаємо, не можна. Адже трудовий договір вже набрав чинності і розірвати його можливо тільки з підстав, передбачених КЗпП.

Відповідальність

Якщо роботодавець проігнорує подання Повідомлення, Пенсійний фонд може надати Держпраці дані щодо працівників, яких було прийнято на роботу, проте Повідомлення щодо них не було подане. Тож ігнорувати приписи ч. 3 ст. 24 КЗпП не варто.

Чого ж чекати, якщо не подати Повідомлення чи подати його із запізненням після допуску працівника до роботи?

У разі, коли трудовий договір укладений та оформлений наказом, але податківців не повідомили або повідомили із запізненням про прийняття працівника на роботу, повинна застосовуватись відповідальність як за порушення інших вимог законодавства. Такої думки дотримуємося ми та аналогічну позицію займають суди (див., наприклад, постанову Миргородського міськрайонного суду Полтавської обл. від 16.04.2020 р. у справі № 552/1355/20 // reyestr.court.gov.ua/Review/88794479).

За таке порушення сьогодні роботодавець може отримати штраф у розмірі однієї мінзарплати (6000 грн, а з 01.12.2021 р. — 6500 грн, абзац дев’ятий ч. 2 ст. 265 КЗпП). Якщо ж порушення вчинене повторно протягом року, штраф зросте до двох мінзарплат (абзац десятий ч. 2 ст. 265 КЗпП).

Разом із цим, якщо роботодавець подасть Повідомлення до початку перевірки (усуне порушення самостійно) або на виконання припису Держпраці у визначені нею строки, то штраф на підставі абзацу дев’ятого ч. 2 ст. 265 КЗпП (порушення виявлено вперше, штраф 1 мінімалка) не повинен застосовуватися. Це прямо передбачено ч. 6 ст. 265 КЗпП. А ось при повторі таке звільнення від штрафу не спрацює.

Що стосується адміністративної відповідальності, то, на наш погляд, неподання Повідомлення — це триваюче правопорушення. Тож посадові особи можуть бути притягнуті до відповідальності протягом трьох місяців з дня його виявлення (ст. 38 КпАП). Щоб припинити таке порушення, слід подати Повідомлення. А далі є три місяці з моменту подання, протягом яких до посадових осіб роботодавця може бути застосовано адмінштраф (від 510 до 1700 грн, ч. 1 ст. 41 КпАП). Якщо протягом цього часу до вас не завітає Держпраці, про адмінштраф можна забути.

А якщо завітає? Адмінпротокол буде складено, а подальшу долю вирішуватиме суд. І тут головне — правильна тактика. Виправляємо порушення, щиро каємося і… суд може дійти висновку про те, що вчинене правопорушення є малозначним, та звільнити порушника від адмінвідповідальності (ст. 22 КпАП), обмежившись усним зауваженням. Приклад — постанова Ленінського райсуду м. Кіровограда від 24.02.2021 р. у справі № 405/1049/21 (reyestr.court.gov.ua/Review/95245502).

Увага! На думку Держпраці, якщо на момент перевірки виявлено факт неподання Повідомлення про прийняття на роботу, то таке порушення слід трактувати як допуск працівника до роботи без укладення трудового договору, навіть якщо є наказ про прийняття на роботу (див. лист від 29.04.2016 р. № 5043/4/4.1ДП-16). А це зовсім інші розміри штрафів (див. «Податки & бухоблік», 2020, № 76).

Вважаємо таку позицію інспекторів праці помилковою. Тож якщо під час перевірки Держпраці ви стикнулися саме з такою позицією, не погоджуйтеся з нею та захищайте себе у суді. Суди вважають, що неподання Повідомлення не свідчить про існування неоформлених трудових відносин за наявності укладеного трудового договору і наказу про прийняття працівника на роботу (див., наприклад, постанову Другого апеляційного адмінсуду від 04.07.2019 р. у справі № 2040/5442/18 // reyestr.court.gov.ua/Review/82896043).

ВИСНОВКИ

  • Працівник не може бути допущений до роботи, якщо до податкової служби не подано Повідомлення про його прийняття.
  • Повідомлення не подається у разі прийняття на роботу керівника або члена виконавчого органу господарського товариства, відомості про яких уключені до ЄДР.

 

Марченко Олена, експерт з питань оплати праці

ПОДАТКИ & БУХОБЛІК БЕРЕЗЕНЬ, 2021/№ 23

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Податки & бухоблік»



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.