Інформація по темі "" | Публікації по тегу
30.08.21
4597 0
Друкувати
Обране

Ноутбуки для вчителів за кошти субвенції на боротьбу з COVID-19: що в бухобліку

Світлана Замазій
Світлана Замазій шеф-редактор порталу buhgalter.com.ua
До кінця цього року школи мають отримати ноутбуки для педагогічних працівників для організації дистанційного навчання за кошти субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на боротьбу з COVID-19. Як в бухобліку відобразити їх придбання та передачу від держадміністрації до школи, а також отримання ноутбуків школою та їх подальший облік? Розбираємось.


Забезпечення ноутбуками: нормативне підґрунтя 

Дійсно, постановою КМУ від 21.04.2021 р. № 403 було затверджено Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на заходи, спрямовані на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками під час навчального процесу у закладах загальної середньої освіти.

Основною метою спрямування відповідної субвенції з держбюджету місцевим бюджетам є забезпечення технічних можливостей педпрацівникам для належної організації здобуття загальної середньої освіти, зокрема в умовах запровадження карантинних обмежень та встановлення заборони на відвідування закладів освіти її здобувачами. Відповідно, усі придбані ноутбуки мають активно та постійно використовуватися педагогічними працівниками в освітньому процесі.

Головним розпорядником цієї субвенції є МОН.

Використання коштів субвенції на придбання ноутбуків здійснюється на засадах співфінансування залежно від чисельності населення відповідної територіальної громади (п. 9 Порядку № 403).

Придбання ноутбуків для педпрацівників комунальних закладів загальної середньої освіти та їх філій для організації дистанційного навчання здійснюється за рахунок видатків розвитку. Але якщо є необхідність закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів під час придбання ноутбуків, то видатки розвитку, визначені розподілом субвенції, можуть спрямовуватися на видатки споживання (п. 13 Порядку № 403).

Джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам, включаючи залишки коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Тобто залишки коштів освітньої субвенції, що утворилися на рахунках місцевих бюджетів станом на 01.01.2021 р., не можуть бути використані як співфінансування до коштів субвенції.

Важливо: якщо області не витратять субвенцію цьогоріч, то вона не залишиться в них у бюджеті на наступний рікі вони не зможуть використати її на щось інше. Саме тому вкрай важливо щоб субвенцією скористалися на всі 100 % цього року. 

Обов'язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням.

Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.

Відповідно до Порядку № 403 придбанням ноутбуків повинні займатися обласні, Київська міська держадміністрації. Вони ж забезпечують постачання придбаних ноутбуків до закладів загальної середньої освіти та їх філій.

Тобто йдеться про централізовану закупівлю ноутбуків.

Але розрахувати потребу в ноутбуках (а потім їх обліковувати та обслуговувати) мають заклади освіти.

У листі-роз’ясненні від 10.06.2021 р. № 1/11-4216/1/06-1-6282 «Про використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на заходи, спрямовані на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками під час навчального процесу у закладах загальної середньої освіти (в частині придбання ноутбуків)» МОН разом з Мінцифри відмітили, що термін «педагогічні працівники» включає вчителів навчальних предметів таких освітніх галузей:

  • мовно-літературної,
  • математичної,
  • природничої,
  • соціальної і здоров'язбережувальної,
  • громадянської та історичної,
  • інформатичної.

          Також до загальної кількості педпрацівників враховуються:

  • директори закладів освіти та їх заступники,
  • педагоги-організатори,
  • соціальні педагоги,
  • практичні психологи тощо, які викладають навчальні предмети згаданих освітніх галузей.

          Не слід враховувати при визначенні потреби в необхідній кількості ноутбуків і розподілі придбаних ноутбуків між закладами освіти кількість педагогічних працівників навчальних предметів:

  • технологічної,
  • мистецької
  • фізкультурної освітніх галузей.

Також не враховуйте під час визначення потреби в необхідній кількості ноутбуків:

  • кількість педпрацівників навчальних предметів технологічної, мистецької та фізкультурної освітніх галузей;
  • учителів початкових класів, яким уже запланували придбати ноутбуки в 2021 році за рахунок субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
  • педпрацівників, які перебувають у відпустках у зв'язку з вагітністю та пологами і для догляду за дитиною до досягнення нею встановленого чинним законодавством віку.

У згаданому листі-роз’ясненні МОН та Мінцифри наголосили на том, що закупівля ноутбуків має здійснюватися відповідно до Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом МОН від 02.11.2017 р. № 1440. І оскільки такі пристрої будуть використовуватися для організації дистанційного навчання, рекомендованою є наявність убудованої відеокамери.

Примірну тендерну документацію для проведення закупівель наведено у додатку 3 до згаданого листа.

Розподіл ноутбуків здійснюватимуть також держадміністрації. На їх отримання можуть розраховувати тільки ті заклади загальної середньої освіти, у яких наявна кількість персональних комп’ютерів є меншою, ніж кількість педпрацівників. Причому під терміном «персональні комп'ютери» слід розуміти загальну кількість персональних комп'ютерів у закладі освіти (працюючих, не задіяних в управлінсько-господарській діяльності закладу), включаючи стаціонарні комп'ютери, а також портативні комп'ютери, ноутбуки та нетбуки.

Розподіл проводитимуть у такій черговості:

1) ЗЗСО з кількістю учнів не менш як 250 осіб та опорні заклади з кількістю учнів (без урахування їхньої кількості у філіях) не менш як 200 осіб;

2) ЗЗСО з кількістю учнів не менш як 100 осіб;

3) інші ЗЗСО.

Забезпечення всіх ЗЗСО ноутбуками передбачає обов’язкове досягнення співвідношення: один персональний комп’ютер (працюючий, не задіяний в управлінсько-господарській діяльності закладу) на одного педпрацівника (за основним місцем роботи).

Наприклад, якщо в школі є 25 комп’ютерів на 30 педагогів, для такого закладу за рахунок субвенції буде придбано 5 ноутбуків (не більше й не менше).

При розподілі придбаних ноутбуків держадміністрації повинні переходити до забезпечення кожної наступної черги лише при досягненні співвідношення один персональний комп'ютер (працюючий, не задіяний в управлінсько-господарській діяльності закладу) на одного педагогічного працівника (за основним місцем роботи), у 100 % закладів освіти попередньої черги (окрім закладів, засновники яких відмовилися забезпечити відповідне співфінансування з місцевих бюджетів).

Водночас у разі досягнення такого співвідношення для всіх закладів освіти області дозволяється здійснити придбання додаткових ноутбуків (понад співвідношення) для опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю здобувачів освіти (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб. У такому разі Мон та Мінцифри рекомендували здійснювати придбання додаткових ноутбуків у кількості, необхідній для забезпечення ноутбуками всіх педпрацівників опорного закладу загальної середньої освіти та його філій. 

Ноутбуки в бухобліку держадміністрацій та шкіл 

Оскільки Уряд зобов’язав держадміністрації придбати ноутбуки та передати їх закладам освіти, то таку господарську операцію цілком справедливо можна вважати централізованою закупівлею.

Зрозуміло, що держадміністрації не використовуватимуть ноутбуки у власній діяльності. Вони є лише «передавальною ланкою». Тому придбаним ноутбукам місце в бухобліку держадміністрації на субрахунку 1815 «Активи для розподілу, передачі, продажу» незалежно від їх вартості.

В бухобліку держадміністрації отримання фінансування для закупівлі ноутбуків відображається записом: Дт 2313 – Кт 5411.

Під час оприбуткування ноутбуків запис буде такою: Дт 1815 – Кт 6211 (або 2117 у разі попередньої оплати).

Розрахунок з постачальником на придбані ноутбуки відображається так: Дт 6211 (або 2117) – Кт 2313.

І оскільки ноутбуки передаються до закладів освіти у постійне користування, тобто вони не підлягають поверненню, то в бухобліку держадміністрації їх вартість під час передачі закладу освіти має бути списана з одночасним відображенням заборгованості закладу освіти записом: Дт 2711 – Кт 1815.

Згодом держадміністрація відобразить у себе в обліку зменшення дебіторської заборгованості за внутрішніми розрахунками на суму вартості переданих запасів, які придбавалися за рахунок коштів фінансування заходів цільового призначення, після введення в експлуатацію необоротних активів установою-отримувачем. Підставою буде Акт введення в експлуатацію, отриманий від закладу освіти.

Запис при цьому буде такою: Дт 5411 – Кт 2711

Щодо обліку ноутбуків у школах, то тут важливим є вартісний критерій для зарахування об’єктів до МНМА та основних засобів, який визначений у обліковій політиці закладу освіти.

Оскільки орієнтовна розрахункова вартість одного ноутбука на думку Мінцифри дорівнює 20 040 грн., то в бухобліку закладу освіти він може обліковуватися і як основний засіб і як МНМА – все залежить від визначеного вартісного критерію.

Припустимо, вартість ноутбука Acer Swift 3 SF314-59-54VB, який отримала школа, складає 19 499 грн. Якщо її в обліковій політиці встановлений вартісний критерій для зарахування до МНМА на рівні 20 000 грн., то цей ноут потрапить до складу МНМА, оскільки його вартість в межах критерію, та обліковуватиметься на субрахунку 1113. А якщо критерій встановлений на рівні, припустимо, 15 000 грн., то цей ноутбук слід обліковувати як об’єкт ОЗ на субрахунку 1014.

У Типовій кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженій наказом Мінфіну від 29.12.2015 р. № 1219, немає конкретних проведень для відображення саме централізованих постачань.

Але є для операцій з внутрівідомчої передачі (п. 3.2 – 3.6). І для випадку, що розглядається, вони цілком підходять. Адже заклад освіти отримує ноутбуки безкоштовно, при цьому ніякого доходу в нього не виникає. Про подання Довідки про надходження в натуральній формі мова взагалі не йдеться. Вона тут ні до чого.

Отже, коли школа отримає ноутбуки, в бухобліку вони мають бути оприбутковані та той самий субрахунок, на якому вони обліковувалися в держадміністрації - 1815. При цьому слід оформити Акт приймання-передачи основних засобів. Його типова форма затверджена наказом Мінфіну «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання» від 13.09.2016 р. № 818.

До моменту введення 03 (або МНА) в експлуатацію, витрати на їх придбання та доведення до стану, придатного до використання, слід накопичувати на субрахунку 1311 «Капітальні інвестиції в основні засоби» (або 1312 «Капітальні інвестиції в інші необоротні матеріальні активи»). Адже саме він призначений для обліку витрат на придбання, створення, виготовлення власними силами та поліпшення основних засобів, а також витрат за незакінченими і закінченими, але не зданими в експлуатацію об'єктами капітального будівництва, реконструкції, модернізації основних засобів.

Зарахування об’єктів капітальних інвестицій до складу ОЗ (субрахунок 1014) або МНМА (субрахунок 1113) відображається зменшенням субрахунків 1311 та 1312 відповідно.

Введення необоротних активів в експлуатацію має бути оформлено документально на підставі Акта введення в експлуатацію основних засобів. Його типова форма затверджена згаданим наказом р. № 818.

Не забудьте про те, що у місяці введення в експлуатацію об’єктів МНМА слід нарахуватиамортизацію у розмірі 50 % їх первісної вартості (абз. 1 п. 7 розд. IV НП(С)БО 121).

Ноутбукам, які належать до ОЗ слід присвоїти інвентарні номери. А тим, які потрапили до МНМА - номенклатурні номери.

Одночасно з цим слід відкрити на відповідні об’єкти Інвентарні картки обліку ОЗ або Інвентарні картки групового обліку ОЗ. Їх типові форми затверджено тим самим наказом № 818

Розглянемо умовний приклад.

Припустимо, що школа отримала від держадміністрації два ноутбуки, які було придбано за рахунок за коштів субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на боротьбу з COVID-19. Один з них коштує 20 300 грн, інший – 19 800 грн. Наказом закладу про облікову політику встановлено граничну суму визнання МНМА на рівні 20 000 грн. 

В бухобліку закладу освіти проведення з оприбуткування та введення в експлуатацію ноутбуків будуть таки: 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн

№ м/о

дебет

кредит

1

Отримано ноутбуки, які придбані держадміністрацією за рахунок коштів фінансування заходів цільового призначення

1815

6611

40 100

17

2

Віднесено до капінвестицій вартість  ноутбука, який за вартісним критерієм відповідає:

об’єкту ОЗ

1311

1815

20 300

17

об’єкту МНМА

1312

1815

19 800

17

3

Введено в експлуатацію ноутбук

(на цьому етапі школа повинні надати держадміністрації копію Акту введення в експлуатацію ноутбуків, аби вона змогла зробити проведення із зменшеннядебіторської заборгованості за внутрішніми розрахунками та цільового фінансування (див вище):

як ОЗ

1014

1311

20 300

17

як МНМА

1113

1312

19 800

17

одночасно

5411

5111

40 100

17

4

Зменшено зобов'язання за розрахунками після введення в експлуатацію необоротних активів

6611

5411

40 100

17

5

Нараховано амортизацію на ноутбук, визнаний МНМА

8014

1412

9 900

17

Придбані ноутбуки закріплюються за навчальними кабінетами закладів загальної середньої освіти та використовуються виключно для організації освітнього процесу.

Якщо буде встановлено заборону на відвідування закладів освіти її здобувачами, то за наказом керівника закладу освіти ноутбуки на період дії такої заборони можуть надаватися у користування педпрацівникам з метою організації ними освітнього процесу.

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн