Інформація по темі "" | Публікації по тегу
20.06.23
467 0
Друкувати
Обране

Обслуговування модульного містечка: хто сплатить за комунальні послуги?

Модульні містечка — одна з можливостей проживання ВПО та мешканців, які втратили житло внаслідок збройної агресії РФ. Таких містечок вже досить багато по всій країні. Більшість із них надійшли до України як закордонна допомога. Далі розглянемо, хто саме має сплачувати комунальні послуги в таких містечках?

Забезпечення тимчасовим житлом ВПО

Спочатку декілька слів про забезпечення тимчасовим житлом ВПО.

Компетенція органів місцевого самоврядування (далі — ОМС) у сфері забезпечення житлом, у т. ч. для потреб ВПО, визначена профільним Законом № 280*.

* Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280/97-ВР.

Так, до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад e галузі житлово-комунального господарства належать:

— управління об’єктами ЖКГ, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв’язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню;

— облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов;

— розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності;

— вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності.

Крім того, до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад e галузі ЖКГ належать:

— облік відповідно до закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням;

— надання відповідно до закону громадянам, які потребують соціального захисту, безоплатного житла або за доступну для них плату;

— видача ордерів на заселення жилої площі в будинках державних та комунальних організацій.

Також ОМС відповідно до ч. 9 ст. 11 Закону № 1706**:

— інформують місцеві держадміністрації про можливі місця і умови для тимчасового проживання/перебування ВПО, про стан інфраструктури, довкілля у таких місцях;

— надають у тимчасове безоплатне користування ВПО з комунальної власності житлові приміщення, придатні для проживання (за умови оплати особою відповідно до законодавства вартості комунальних послуг).

** Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20.10.2014 № 1706-VII.

Тож, як бачимо з вищевикладеного, ОМС забезпечують ВПО та громадян, які потребують соціального захисту, безкоштовним житлом.

Оплата комунальних послуг

ВПО має право на оплату вартості комунальних послуг, електричної та теплової енергії, природного газу в місцях компактного поселення ВПО (містечках із збірних модулів, гуртожитках, оздоровчих таборах, будинках відпочинку, санаторіях, пансіонатах, готелях тощо) за відповідними тарифами, встановленими на такі послуги та товари для населення.

Про це чітко зазначено у ч. 1 ст. 9 Закону № 1706.

До речі, аналогічне правило випливає й зі ст. 91 Закону № 1706 для зареєстрованих ВПО.

Звідси висновок: ВПО можуть проживати в тимчасовому житлі безоплатно, проте вони зобов’язані оплачувати спожиті комунальні послуги.

Видатки на утримання модульного містечка

Які та в яку чергу?

Як ми з вами з’ясували, комунпослуги під час проживання у модульних містечках мають сплачувати самі ВПО. Тоді які ж видатки лягають на плечі місцевих бюджетів?

Так, виходячи з ч. 1 ст. 15 Закону № 1706, фінансове забезпечення прав і свобод ВПО за рахунок бюджетних коштів здійснюється відповідно до бюджетного законодавства.

При цьому заходи із забезпечення прийому, проїзду, розміщення та облаштування вимушених переселенців є видатковими зобов’язаннями України та ОМС відповідно до їх компетенції щодо забезпечення соціальних прав і гарантій громадян України.

В яку ж чергу можна проводити зазначені видатки? Як завжди, у цьому питанні наш головний помічник — Порядок № 590*.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Так, у другу чергу за кошти як загального, так і спеціального фонду п. 19 Порядку № 590 дозволено проводити видатки на поточний ремонт та придбання матеріалів для облаштування місць тимчасового перебування ВПО (евакуйованих осіб).

Окрім того, за кошти спецфонду у другу чергу можна здійснювати видатки на:

— виконання ремонтно-будівельних робіт з реконструкції та капітального ремонту приміщень для розміщення ВПО (евакуйованих осіб);

— будівництво/придбання житла для ВПО.

За яким КПКВК?

Для з’ясування цього питання звернемося до норм наказу № 793**.

** Наказ Мінфіну «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» від 20.09.2017 № 793 (ср. USER_SHOW_ID).

Такі видатки слід проводити за КПКВК 3230 «Видатки, пов’язані з наданням підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам у зв’язку із введенням воєнного стану».

Якщо ж плануєте проводити видатки за рахунок коштів резервного фонду, тоді застосовуйте КПКВК 8755 «Допомога внутрішньо переміщеному та/або евакуйованому населенню у зв’язку із введенням воєнного стану на території України за рахунок коштів резервного фонду місцевого бюджету».

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі