Ремонт за рахунок минулорічних коштів: показуємо в бухобліку правильно
Чи коригувати накопичений фінрезультат?
Не секрет, що коригування накопиченого фінрезультату — болюче питання для кожного бухгалтера. Передусім це пов’язано з тим, що саме цей показник розпорядників бюджетних коштів підлягає особливому контролю з боку як головних розпорядників, так і органів Казначейства. А тому будь-яке коригування накопиченого фінрезультату виконання кошторису неодмінно має знайти своє відображення у формах річної фінзвітності. Також про причину цих коригувань слід зазначити у Пояснювальній записці.
Втім, є ситуації, коли, як не крути, а бюджетним установам доводиться коригувати фінрезультат минулого року (субрахунок 5512). Переважно всі ці випадки Мінфін передбачив у Типовій кореспонденції*.
Звісно, в цьому матеріали ми не згадуватимемо всі ситуації (господарські операції), коли такого коригування не уникнули. Тому наполегливо радимо вкотре уважно переглянути Типову кореспонденцію. Бо як-то кажуть, повторення — велике діло. Та вкрай важливо — самостійно розібратися з кожним із випадків та запам’ятати кожен з них.
Разом з тим ситуація нашого читача жодним чином не пов’язана з коригуванням накопиченого фінрезультату. Хоча начебто й роботи з капремонту будуть оплачені за рахунок доходів спеціального фонду, отриманих у минулому році. Але при оплаті таких робіт у поточному році достатньо просто показати зменшення залишку коштів на спеціальному реєстраційному рахунку (Кт субрахунку 2313). А при нарахуванні заборгованості перед підрядником відображаємо збільшення витрат звітного періоду (Дт субрахунку 8013 (8113)).
Та краще один раз побачити, аніж 100 разів почути. Тож покажемо, як відобразити в бухобліку такі операції, на числовому прикладі.
Приклад. Станом на 1 січня 2023 року бюджетна установа має залишок коштів на спеціальному реєстраційному рахунку (кошти, отримані від надання платних послуг) в сумі 150 тис. грн.
У 2023 році установа укладала договір на проведення капітального ремонту приміщення. Вартість договору підряду — 150 тис. грн. Видатки заплановано та проведено за КЕКВ 3132 за рахунок коштів спецфонду установи.
Договором передбачено внесення авансу в сумі 45 тис. грн. Остаточний розрахунок з підрядником здійснено після підписання Акта приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в та Довідки за формою № КБ-3.
№ з/п |
Зміст господарської операції |
Кореспонденція субрахунків |
Сума, грн |
№ м/о |
|
дебет |
кредит |
||||
2022 рік |
|||||
1 |
Нараховано дохід за надання платних послуг |
2111 |
7111 |
150000 |
14 |
2 |
Отримано плату за надані послуги |
2313 |
2111 |
150000 |
3, 14 |
3 |
Закриття рахунку доходів |
7111 |
5511 |
150000 |
17 |
4 |
Віднесено суму профіциту звітного періоду до накопичених фінансових результатів |
5511 |
5512 |
150000 |
17 |
2023 рік |
|||||
1 |
Перераховано аванс підрядній організації згідно з договором |
2113 |
2313 |
45000 |
3, 4 |
2 |
Виконано роботи з капітального ремонту підрядною організацією |
8013 (8113) |
6211 |
150000 |
6 |
3 |
Зменшено суму заборгованості перед підрядником на суму сплаченого авансу |
6211 |
2113 |
45000 |
4, 6 |
4 |
Проведено остаточний розрахунок із підрядником |
6211 |
2313 |
105000 |
3, 6 |
5 |
Закриття рахунків витрат |
5511 |
8013 (8113) |
150000 |
17 |
6 |
Віднесено суму дефіциту звітного періоду до накопичених фінансових результатів |
5512 |
5511 |
150000 |
17 |