Інформація по темі "" | Публікації по тегу
26.05.15
10616 0
Друкувати
Обране

Об’єднання громад: практичні поради

Шановні читачі, в квітневому номері ви мали змогу ознайомитися зі статтею «Об’єднання громад: реформа триває». В ній стисло був проаналізований Закон України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад»1. Ми зауважували, що Закон № 157 з деяких питань, які він регламентує, не містить чіткої відповіді на них або дає можливість їх подвійного трактування. Це, в свою чергу, дещо ускладнює застосування його на практиці. Підтвердженням цього стали телефонні дзвінки до редакції від колег з різних куточків України. Отже, як ми зрозуміли, є сенс окремо зупинитися на деяких моментах, які означені в Законі № 157.


Далі за текстом — Закон № 157.

Порядок проведення громадського обговорення

В ч. 4 ст. 5 Закону № 157 зазначається, що порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою. Зміст цієї норми є якраз прикладом неоднозначного її трактування. Зокрема, її можна зрозуміти так, що місцеві ради мають затвердити окремі Порядки громадського обговорення питань, які стосуються добровільного об’єднання територіальних громад. Хоча з іншого боку: чи є в цьому необхідність? Закон № 157 не дає визначення «громадське обговорення», як взагалі-то й інші чинні нормативно-правові акти. Водночас в ч. 2 ст. 7 Закону № 157 міститься натяк на те, що громадське обговорення може проводитися у формі громадських слуханьзборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю.

Тепер звернемося до Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»2.

Далі за текстом — Закон № 280.

Нагадаємо, що ст. 13 цього Закону надає територіальній громаді право проводити громадські слухання — зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відан­ня місцевого самоврядування. При цьому зазначеною нормою встановлено, що громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік, що, в свою чергу, говорить про обов’язковий характер таких слухань. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади ( ч. 4 ст. 13 Закону № 280). Отже, в будь-якому випадку, аби не порушувати права територіальної громади, кожна місцева рада має закріпити у статуті своєї територіальної громади порядок проведення громадських слухань (це мало бути зроблено ще за часів введення в дію Закону № 280).

Крім того, ст. 8 Закону № 280 передбачає можливість проведення загальних зборів громадян за місцем проживання, що є формою їх безпосередньої участі у вирішенні питань місцевого значення.

Звертаємо увагу, порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання визначається законом та статутом територіальної громади ( ч. 3 ст. 8 Закону № 280).

Довідка

Станом на сьогодні порядок проведення загальних зборів громадян затверджений постановою Верховної Ради України від 17.12.93 р. № 3748-XII «Про затвердження Положення про загальні збори громадян за місцем проживання в Україні»3.

Далі за текстом — Положення № 3748.

Зауважте, ст. 3 Положення № 3748 регламентовано, що збори скликаються в міру необхідності, але не менш як один раз на рік. Таким чином анонсуємо: Порядок проведення загальних зборів громадян, як і Порядок проведення громадських слухань, мав бути затверджений кожною місцевою радою.

Підводимо підсумок. За відсутності трактування поняття «громадське обговорення», але за наявності наданої Законом № 157(ст. 7) можливості проведення його в формі громадських слухань чи зборів громадян громадське обговорення питань, передбачених Законом № 157, пропонуємо проводити вам відповідно до затверджених відповідно або Порядком проведення загальних зборів громадян або Порядком проведення громадських слухань.

Але вже якщо так сталося, що у вас відсутні і Порядок проведення загальних зборів громадян і Порядок проведення громадських слухань, їх можна і зараз розробити та затвердити рішенням сесії.

Довідка

Під час розроблення зазначених Порядків враховуйте: для складення Порядку проведення загальних зборів громадянза основу можна взяти Положення № 3748.

Щодо Порядку проведення громадських слухань: єдиного «стандарту» не існує, тож доведеться розраховувати лише на власні сили.

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад

Статтею 5 Закону № 157 передбачено, що ініціаторами добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути:

1

сільський, селищний, міський голова

2

не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради

3

члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи

4

органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади)

Сьогодні склалася практика, коли ініціаторами добровільного об’єднання територіальних громад виступають голови або депутати. Закон № 157 не розтлумачує, яким чином має бути оформлена така пропозиція. Ним лише визначено її зміст (ч. 2 ст. 5). Нагадаємо, що в пропозиції обов’язково має бути зазначено:

1

перелік територіальних громад, що об’єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів

2

визначення адміністративного центру об’єднаної територіальної громади та її найменування

Отже, на нашу думку, пропозиція може бути оформлена у формі будь-якого документа. Головне, щоб така пропозиція була оформлена письмово з дотриманням вимог ст. 5 Закону № 157.

Наприклад, якщо це пропозиція від депутатів, то в такому документі обов’язково повинні стояти підписи не менш як третини депутатів. У проведенні сесії ради для подання пропозиції депутатами немає необхідності. А от розглядати пропозицію рекомендуємо на сесії, щоправда, прямої вимоги про це Закон № 157 не містить. У ньому лише зазначається, що сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції.

Погодьтеся, сільський, селищний, міський голова не повинен брати на себе відповідальність й визначати, наприклад: хто буде здійснювати вивчення поданої пропозиції, у якій формі буде проводитися громадське обговорення пропозиції (громадське слухання, збори громадян тощо), який строк встановлюється для такого обговорення. Більше того, на користь того, що все ж таки пропозиція має бути розглянута на сесії ради, «грає» ще одна норма Закону № 157 (ср. 031233400). В тій же ст. 5 цього Закону зазначається, що після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи. Тобто доцільно стверджувати, що сесії, на якій має бути надана згода на об’єднання, передувала інша сесія, на якій попередньо було анонсовано про надходження пропозиції на таке об’єднання. Але це ще не всі неузгодженості та прогалини Закону № 157

Сподіваємося, що всі пам’ятають про вимоги Закону України від 13.01.11 р. № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації»4. Про всяк випадок нагадаємо, що відповідно до ч. 3 ст. 15 цього Закону проекти нормативно-правових актів,рішень органів місцевого самоврядування5, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Далі за текстом — постанова № 2939.

Далі за текстом — ОМС.

Довідка

Слід зазначити, ще до сьогодні виникають суперечки щодо застосування ч. 3 ст. 15 Закону № 2939 абсолютно до всіх проектів рішень ОМС. Адже цю норму необхідно розглядати невід’ємно з іншою, яка закріплена в ч. 1 все тієї ж ст. 15 цього Закону. Нагадаємо, що згідно з нею розпорядники інформації (якими в тому числі є і органи місцевого самоврядування) зобов’язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником,проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

Щоправда, чинне законодавство донині не дає чіткого переліку рішень ОМС, які підлягають оприлюдненню. Але навіть не в цьому суть проблеми. Свого часу Комітет з питань свободи слова та інформації надав роз’яснення (від 01.09.11 р. № 04-33/19-330), в якому підвів всіх зацікавлених до того, що все ж таки мають публікуватися проекти всіх рішень ОМС.

З того моменту більшість ОМС сприйняли це за аксіому і почали публікувати всі проекти рішень.

Як розумієте, ми не даремно так зосередилися на ст. 15 Закону № 2939. Тепер спроецюємо ці вимоги на питання, які регулюються Законом № 157, і рішення, які в зв’язку з цим мають бути прийняті ОМС. І що отримуємо?

По-перше. Проект рішення про розгляд пропозиції щодо добровільного об’єднання територіальних громад має бути оприлюднений за 20 робочих днів до дня його розгляду з метою прийняття. Тут доречно згадати про вимоги ст. 5 Закону № 157, яка визначає, що проведення громадського обговорення пропозиції має відбутися протягом 30 днів з дня її надходження. Підсумовуємо: ОМС мають діяти дуже швидко, щоб не порушувати вимог ані Закону № 157, ані Закону № 2939. Що ми рекомендуємо?

Як тільки надходить до вас пропозиція, максимально швидко готуйте проект рішення і оприлюднюйте його. Якщо зробите це хоча б не пізніше наступного дня з дня надходження пропозиції, виграєте собі щонайменше 9 днів для проведення її громадського обговорення.

Пояснимо. Наприклад, пропозиція щодо добровільного об’єднання територіальних громад надійшла 5 травня. Від цієї дати починається відлік 30 днів, протягом яких сільський, селищний, міський голова має забезпечити її обговорення. Тобто, останній день для обговорення — це 4 червня. Вище ми вже рекомендували вам розглядати пропозицію на сесії, за результатами проведення якої буде прийняте відповідне рішення (його приклад наведемо нижче). Саме проект цього рішення ви маєте оприлюднити не пізніш ніж за 20 робочих днів до дати його розгляду. Таким чином, якщо ви проект рішення оприлюдните хоча б6 травня, ви вже зможете винести його на розгляд сесії 26 травня. Отже, на проведення громадського обговорення пропозиції у вас є час з 26 травня до 4 червня, тобто 10 днів. Але ж Закон № 157 передбачає тридцятиденний строк для проведення громадського обговорення і аж ніяк не десятиденний… Щодо цього ми вже робили свої припущення в попередній статті. Закон № 157 не окреслив чітко: обговорення має проводитися протягом всіх 30 днів чи просто в межах цього строку. Тож поки нема ніяких уточнень щодо цього, дозволимо собі «креативити».

Описана вище схема складна, але як по-іншому догодити і не порушити жоден із зазначених законів, важко уявляється. Є, звісно, варіант, якщо не «заморочуватися» і не виносити на розгляд сесії пропозицію щодо добровільного об’єднання територіальних громад. Тоді не буде чого й оприлюднювати. Але все ж таки виникають певні сумніви щодо доцільності його застосування.

Тепер безпосередньо щодо змісту проекту рішення про розгляд пропозиції щодо добровільного об’єднання територіальних громад. В резолютивній його частині рекомендуємо зазначити:

1

про строк, протягом якого проводиться громадське обговорення, і про його форму (громадські слухання, збори громадян тощо)

Примітка. Враховуючи неоднозначність норм Закону № 157 щодо строків, є доцільним зазначити кінцеву дату для обговорення.

2

осіб (структурні підрозділи), які будуть здійснювати вивчення пропозиції

3

адресу, на яку можна надавати свої пропозиції за результатами обговорення

4

про необхідність розміщення інформації про обговорення в доступному для мешканців інформаційному джерелі (стенд, газета, сайт тощо)

5

строк, протягом якого визначені рішенням ради особи (відділи) мають забезпечити вивчення пропозиції щодо добровільного об’єднання територіальних громад. А також дату наступної сесії, на яку ці особи (структурні підрозділи) мають підготувати та подати проект рішення сесії про надання згоди щодо добровільного об’єднання територіальних громад

6

особу, на яку покладається контроль за виконанням рішення

Тепер, як і обіцяли, надаємо приклад рішення:

У К Р А Ї Н А

_______________МІСЬКА РАДА ____________ОБЛАСТІ

ХХХІV СЕСІЯ VІ СКЛИКАННЯ

 

Р І Ш Е Н Н Я

26 травня 2015 року № ______

Про розгляд звернення депутатів міської ради

щодо добровільного об’єднання територіальних громад

Розглянувши звернення депутатів ____________ міської ради щодо добровільного об’єднання територіальних громад м. _________ та сіл____________________________, з визначенням адміністративного центру об’єднаної територіальної громади у м._________, керуючись Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада вирішила:

1. Провести громадське обговорення пропозиції депутатів щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад _________ міської ради щодо добровільного об’єднання територіальних громад м._________ та сіл ____________ з визначенням адміністративного центру об’єднаної територіальної громади у м.___________ 
до 04.06.2015 р.

2. Створити робочу групу з вивчення пропозицій, що стосуються ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад у складі:

_____________ — депутат міської ради;

_____________ — депутат міської ради, голова постійної комісії з питань бюджету;

_____________ — депутат міської ради, голова комісії з питань транспорту, зв’язку, будівництва та житлово-комунального господарства;

_____________ — депутат міської ради, голова постійної комісії з питань земельних відносин та раціонального використання природних ресурсів;

_____________ — член виконавчого комітету.

3. Пропозицію депутатів щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад розмістити у місцевих засобах масової інформації ______________.

4. Фізичним та юридичним особам подавати свої пропозиції у письмовій формі за адресою: м._________, вул.____________ з позначкою: «Робочій групі з вивчення пропозицій щодо добровільного об’єднання територіальних громад» до 04.06.2015 р.

5. Робочій групі з вивчення пропозицій щодо добровільного об’єднання територіальних громад:

— 04.06.2015 р. провести збори громадян з розгляду даного питання;

— підготувати проект рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад з урахуванням отриманих пропозицій фізичних та юридичних осіб та рішення зборів громадян;

— проект рішення подати на розгляд сесії міської ради у строк до __________ р.

6. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови ______________ .

 

___________ міський голова _______________________

Враховуйте, що чіткий строк ст. 5 Закону № 157 містить лише для періоду, протягом якого має відбутися громадське обговорення, це 30 днів. Для інших дій на етапі ініціювання добровільного об’єднання Закон № 157 строків не встановлює. Тому визначати строки, наприклад, для тієї ж робочої групи з наведеного прикладу для вивчення пропозицій та підготовки відповідного рішення сесії, доречно у рішенні про розгляд пропозиції щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад. До речі, Закон № 157 також не містить строків і для проведення наступної сесії, на якій має бути прийняте рішення про надання згоди на добровільне об’єднання. Тож можна вважати, що це питання залишається на розсуд ради.

По-друге. Майте на увазі, що проект рішення наступної сесії про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад також підлягає оприлюдненню згідно з вимогами ст. 15 Закону № 2939. Враховуйте це під час підготовки проекту рішення про розгляд пропозиції щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад (йдеться про пункт рішення, в якому ви будете визначати строк проведення наступної сесії). Для кращого розуміння знову звернемося до нашого прикладу. В наведеному проекті рішення в п. 5 зазначається, що «проект рішення подати на розгляд сесії міської ради у строк до_______ р.». В цьому пункті ви повинні будете визначити дату наступної сесії, на якій буде розглядатися підготовлений робочою групою проект рішення про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад. Якщо брати до уваги, що проект рішення про надання згоди підлягає оприлюдненню, то дата сесії має зазначатися з урахуванням 20 днів для такого оприлюднення.

Наприклад, обговорення завершилося 04.06.2015 р., робоча група вивчила пропозиції, врахувала рішення зборів громадян і готова подати підготовлений проект рішення про надання згоди на добровільне об’єднання на сесію до 07.04.2015 р. Отже, дотримуючись вимог Закону № 2939, доведеться додати до цієї дати 20 днів (на оприлюднення). Тоді дата наступної сесії — це 27.06.2015 р.

Наостанок…

Готуючи цей матеріал, ми не лише прискіпливо підійшли до законодавчої бази, а й проаналізували деякі повідомлення та рішення місцевих рад, які стосуються добровільного об’єднання територіальних громад. Відверто кажучи, в більшості випадків ми так і не зрозуміли, якого порядку дотримувалися ОМС при розгляді пропозицій щодо ініціювання об’єднання. Чи виносили вони таку ініціативу на розгляд сесії? Чи дотримувалися вимог щодо оприлюднення проектів відповідних рішень? У якій формі здійснювалося громадське обговорення? Водночас можна констатувати, що процес об’єднання пішов…

В цій статті ми намагалися надати вам схему прийняття рішень, як воно, на нашу думку, має бути з враху­ванням вимог чинного законодавства та наявних прогалин у ньому. Ми не наполягаємо, що наші рекомендації є аксіомою, тож обирати вам. Наше завдання — підказати вам.

 

Автор: Брусенцова Я., юрист-аналітик ВБ «Фактор», Федченко Л., головний редактор

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Газета «Місцеве самоврядування»



Коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Ваше ім`я
Коментарі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн