Інформація по темі "" | Публікації по тегу
05.04.21
79 0
Друкувати
Обране

Гнучкий режим роботи: законодавчі норми та новації

Через загострення епідеміологічної ситуації та посилення карантинних заходів деякі працівники установи просять перевести їх на гнучкий режим роботи. Чи можна задовольнити таке прохання? Якими законодавчими нормами керуватись? Чи вплине це на оплату праці? (запитання з чату на порталі «buhgalter.com.ua»)


Так, можна. Звісно, якщо це дозволяє специфіка діяльності установи або її підрозділу. Правила роботи за ГРРЧ1 закріплено у ст. 60 КЗпП. На оплату праці робота в такому режимі не вплине. Далі детальніше.

1 ГРРЧ — гнучкий режим робочого часу.

Поняття ГРРЧ оселилось у КЗпП близько року тому. Саме тоді це стало актуальним через поширення пандемії COVID-19 та введення загальнодержавного карантину. Тож законодавці прописали у ст. 60 КЗпП три важливі моменти: ГРРЧ, дистанційну та надомну роботу. Детальніше про це читайте у журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 14, с. 7.

Цьогоріч маємо апґрейд «антивірусних» законодавчих норм. Закон № 12132 відкоригував, розширив, а головне — розселив цих трьох (ГРРЧ, дистанційну та надомну роботу) по окремих «домівках». ГРРЧ залишили у ст. 60 КЗпП. А для надомної та дистанційної роботи виділили ст. 601 та 602 КЗпП відповідно.

2 Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання дистанційної, надомної роботи та роботи із застосуванням гнучкого режиму робочого часу» від 04.02.2021 р. № 1213-IX.

Як не переплутати дистанційників та надомників, розповімо в одному з наступних випусків нашого журналу.

А зараз розберемося із гнучким режимом роботи.

Як би каламбурно це не звучало, ГРРЧ досить гнучкий. Його можна вводити:

• на визначений строк або безстроково;

• під час прийняття на роботу або пізніше.

Він дозволений для підприємств, установ та організацій будь-якої форми власності.

ГРРЧ передбачає, що працівник сам регулює час початку, закінчення роботи та тривалість робочого часу протягом робочого дня. Тобто він може відхилятись від режиму, встановленого правилами внутрішнього трудового розпорядку. Головне — дотримуватися установленої норми тривалості робочого часу: денної, тижневої чи іншої, встановленої на певний обліковий період (місяць, квартал, рік тощо).

Але все це ми знали й раніше. Що ж такого важливого додав Закон № 1213?

Насамперед уточнено, що ГРРЧ встановлюють за письмовим погодженням між працівником та власником. Тобто просто вдарити по руках замало. Потрібно зафіксувати домовленість документально.

Як і раніше, ГРРЧ можна встановити наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу на час загрози поширення епідемії, пандемії. Крім того, такий режим роботи можна передбачити у разі виникнення загрози збройної агресії, надзвичайної ситуації техногенного, природного чи іншого характеру.

Але віднедавна уточнено: з таким наказом (розпорядженням) працівника необхідно ознайомити протягом 2 днів з дня його прийняття, але до запровадження ГРРЧ. А от дотримуватись вимоги щодо попередження за 2 місяці про зміну умов праці у цьому разі не потрібно. Тобто норма ч. 3 ст. 32 КЗпП тут не працює.

Водночас діє і зворотне правило: працівникам, яким встановлено ГРРЧ, можна тимчасово встановити загальний режим роботи. І попереджати про це за 2 місяці теж не потрібно. Але робити так дозволено тільки у разі виробничо-технічної необхідності та/або для виконання невідкладних завдань і на строк до одного місяця протягом календарного року.

УВАГА!

Ініціатором ГРРЧ може бути як працівник, так і роботодавець

ГРРЧ можна встановлювати:

1) за заявою працівника. Тоді визначають прийнятні для нього часові межі графіка роботи. І знову ж таки повідомляти працівника про зміну режиму роботи за 2 місяці не треба;

2) за ініціативою роботодавця. Це роблять у разі виробничої необхідності. Однак у цьому разі повідомити працівника про зміну режиму роботи не пізніше ніж за 2 місяці потрібно обов’язково. Виняток — уведення ГРРЧ у випадку надзвичайної ситуації із попередженням протягом 2 днів (див. вище).

Також із новенького — вимога до власника установи, організації або уповноваженого ним органу ознайомити працівників з умовами та специфікою ГРРЧ. Це потрібно зробити знову ж таки не пізніше ніж за 2 місяці до запровадження такого режиму.

Крім того, необхідно забезпечити облік відпрацьованого часу та ефективний контроль за найбільш повним і раціональним використанням робочого часу працівником.

І пам’ятайте: час роботи працівника, для якого встановлено ГРРЧ, потрібно узгодити з режимом роботи інших працівників. Це роблять шляхом регулювання фіксованого, змінного часу і часу перерви для відпочинку і харчування.

Обережно, покарання! Його законодавці передбачили для працівника. Якщо він порушить встановлений гнучкий режим, то йому це загрожує:

• дисциплінарними стягненнями;

переведенням на загальний режим роботи. І тут роботодавця також звільнили від обов’язку попереджати працівника про зміну режиму роботи за 2 місяці.

ВАЖЛИВО!

Запровадження ГРРЧ не змінює нормування, оплату праці та не впливає на обсяг трудових прав працівників. Це прямо передбачено ст. 60 КЗпП

Оплачувати працю у разі ГРРЧ потрібно в загальному порядку, визначеному трудовим договором. Надбавки, доплати та премії нікуди не подінуться.

Під час роботи у гнучкому режимі не забувайте про МЗП: і в контексті трудової доплати, і в контексті сплати ЄСВ.

Якщо норма робочого часу виконана не повністю, то порівняння зарплати із «мінімалкою» проводьте пропорційно фактично відпрацьованому часу.

Це правило поширюється на всі форми організації праці. Адже за виконану роботу працівники отримують зарплату за відпрацьований час.

Також пам’ятайте про норму ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ. Вона говорить: сума ЄСВ за ставкою 22 % для основного працівника (без інвалідності), нарахована на зарплату, не повинна бути меншою ніж МЗП х 22 %. У 2021 році — це 1320 грн.

До речі, у статті «МЗП: трудова доплата та ЄСВ» цього номера на вас чекає зручна шпаргалка про трудову доплату та сплату ЄСВ з МЗП. Коли дотримуватись цих вимог, а коли ні — все зібрано в одній таблиці.

Жиленко Катерина

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2021/№ 13

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.