Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.03.21
562 0
Друкувати
Обране

Переваги та недоліки ротації персоналу

Безперервний аналіз діяльності установи — запорука її успішної та ефективної роботи. Керівники організації у процесі вивчення такої інформації можуть розробити не тільки плани покращення роботи, а й методи підвищення трудової мотивації. Одним із таких методів є ротація кадрів. Ця процедура допомагає підтримувати на високому рівні інтерес співробітників до виконуваної роботи.


ЩО ТАКЕ РОТАЦІЯ КАДРІВ

Повноцінна робота організації неможлива без регулярного «оновлення» складу працівників. Процедура може проводитися за допомогою наймання нового персоналу або перенавчання старого. Ротація співробітників є одним із способів вертикального зростання кар’єри, що припускає їх переміщення на інші посади всередині однієї організації. Фахівці в галузі управління персоналом вважають, що ця процедура є одним із головних механізмів підбору кадрів.

Головна мета процедури — навчити персонал суміжним професіям, зробивши з них універсальних фахівців. Це дозволить збільшити ефективність роботи за рахунок підвищення професіоналізму. За допомогою ротації відбувається перевірка особистих якостей співробітників і їх вміння адаптуватися до нового середовища. Переміщення персоналу допомагає досягти таких цілей:

зняти психічну напругу працівників і запобігти конфліктам;

створити кадровий резерв;

познайомити кожного працівника з максимальною кількістю виконуваних завдань в організації;

запобігти епідемії «вигорання»;

спростити впровадження змін в організації.

ЗАВДАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ПЕРСОНАЛУ

Одним із головних завдань, що вирішуються за допомогою перестановки персоналу, є обмін досвідом між різними відділеннями організації. Співробітники переходять з одного підрозділу в інший з метою отримання нових професійних знань або навчання новачків. Часто спостерігається ситуація, коли підрозділи організації діють неузгоджено. Це заважає їх розвитку. Ротація кадрів нормалізує відносини між співробітниками різних відділів. За допомогою цього механізму можна вирішити такі завдання:

Формування корпоративної культури. Регулярна змінюваність керівників і рядових співробітників допомагає усвідомити працівникам, що організація постійно змінюється і вони повинні змінюватися разом з нею. Переміщення персоналу допомагає запобігти появі «клановості», що йде врозріз із корпоративною культурою.

Оновлення складу кадрів без збільшення штату. При зміні спеціальності працівники виявляють ініціативу, пропонують нові ідеї.

Зростання взаємозамінності кадрів. У разі хвороби фахівця або підвищення обсягу робіт у межах ділянки можна направити співробітників з резерву на допомогу.

Поява здорової конкуренції серед працівників.

Зниження витрат на навчання колективу. Працівники підвищують кваліфікацію не на тренінгах, а на робочому місці, обмінюючись інформацією з колегами.

Зменшення плинності кадрів. Співробітники бачать перспективи кар'єрного росту, тому лояльність до організації підвищується.

ВИДИ ПЕРЕМІЩЕННЯ

Переміщення співробітників по різних посадах здійснюється відповідно до розробленого керівником і кадровою службою плану. На частоту проведення процедури впливають темпи розвитку організації. Керівник враховує кваліфікацію кадрів, особистісні якості конкретного співробітника і запити начальників різних підрозділів. Ротацію класифікують за такими ознаками:

За траєкторією руху:

кільцева;

безповоротна;

рокіровка;

тимчасова

За частотою переміщення персоналу:

річна;

щомісячна;

щоквартальна;

щоденна

За рівнем спеціалізації:

суміжна;

абсолютно нова робота;

спеціальність та ж, але характер роботи інший

За обсягами переміщення:

перестановка працівників нижчої ланки;

заміна фахівців;

переміщення топ-менеджменту;

ротація керівників

За імітатором процесу:

з ініціативи керівників;

за запитом кадрової служби;

за бажанням працівника

За ступенем мобільності:

внутрішньоорганізаціна;

між різними філіями організації

Кільцева ротація кадрів має на увазі, що працівник за певний час змінює кілька спеціальностей, а потім повертається на колишню посаду. При рокіровці співробітників однакової спеціалізації міняють місцями тимчасово або на постійній основі. При безповоротному переміщенні особа більше не повертається на «стартову» посаду. При тимчасовій ротації співробітника переводять в інший відділ для роботи над проєктом, а після завершення всіх завдань повертають назад.

При річній ротації зміна працівників на посадах відбувається один раз на 12 місяців. Щоквартальне переміщення співробітників проводиться один раз на 4 місяці. Щодня працівників з посади на посаду переводять рідко. Цю методику застосовують у великих магазинах техніки або продуктів, щоб новачки набралися досвіду. Щомісячне переміщення співробітників з однієї посади на іншу здійснюється в середній та молодшій ланці. Керівників відділень або філій замінюють раз на 5-6 років.

Службовців суміжних професій відділ кадрів часто переводить на інші посади, які передбачають виконання схожого кола обов’язків. При нестачі фахівців певного напряму частину персоналу можуть перевести на абсолютно нову роботу. При цьому виді ротації кадрів застосовується навчання працівників на курсах усередині підприємства або за його межами. Співробітника можуть залишити на тій же посаді, але перевести в інший відділ або прикріпити до певного проєкту, тобто змінити характер роботи.

Працівників нижчої ланки частіше піддають ротації, тому що їх робота не вимагає наявності специфічних навичок. Раз на 5-6 років проводиться переміщення топ-менеджменту, заступників начальників і керівників підрозділів. Ротація фахівців — більш складний процес. Служба персоналу повинна вивчити сферу роботи обраного співробітника. Осіб з вузькоспеціалізованими професіями (програмістів, бухгалтерів, інженерів-проєктувальників тощо) переміщати не можна.

УМОВИ УСПІШНОГО ПРОВЕДЕННЯ РОТАЦІЇ СПІВРОБІТНИКІВ

На успіх процедури впливає багато факторів.

Керівники повинні зробити перестановку кадрів цінністю організації. Усі плюси від цієї процедури відображають у корпоративній культурі підприємства, інакше працівники чинитимуть опір її впровадження. Керівник повинен чітко визначити цілі перестановки кадрів. Ротація кадрів буде успішною при дотриманні таких умов:

— наявність письмової згоди працівника на тимчасове або постійне переведення в інший відділ;

— розроблена службою персоналу офіційна програма переміщення співробітників, оформлена у вигляді окремого документа;

— наявність великого штату працівників.

ПЛЮСИ КАДРОВИХ ПЕРЕСТАНОВОК

Ротація кадрів дозволяє працівникам освоїти суміжні професії. Працівник зможе взяти на себе більше посадових обов’язків. У процесі переміщення відбувається розвиток персоналу. Члени колективу отримують практичний досвід і знання, що сприяють формуванню успішної кар’єри. Під час ротації співробітники підприємства зможуть:

— спробувати свої сили в різних галузях. Працівники отримують можливість порівняти умови праці в іншому підрозділі з тим, звідки вони прийшли, і обрати найбільш відповідну для себе спеціальність;

— отримати посаду, яка передбачає вертикальне зростання;

— підвищити рівень задоволеності результатами своєї праці.

НЕДОЛІКИ КАДРОВИХ ПЕРЕМІЩЕНЬ

Одним із мінусів процедури є падіння продуктивності на тлі тривалої адаптації працівника до нових умов праці. Деякі службовці не хочуть залишати займані ними посади і переходити на менш престижні, тому можуть виникнути конфлікти з керівництвом.

До недоліків процедури відносять:

— зникнення вузькоспеціалізованих працівників. Професіоналізм у конкретній галузі може бути дуже важливий для організації. При постійному переміщенні кадрів досягти його буде складно;

— клановість при вирішенні важливих питань. В установах часто створюється експертна група з працівників одного рівня. У підсумку інтереси співробітників молодшої і середньої ланки не враховуються, що призводить до спаду трудового ентузіазму;

— негативне ставлення до самої процедури ротації. Багато працівників сприймають регулярні переміщення з однієї посади на іншу як марнування часу;

— результат процедури до її проведення невідомий.

Перерва Аліна

Спецвипуск «Публічна служба», березень, 2021

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.