Інформація по темі "" | Публікації по тегу
01.04.22
16187 0
Друкувати
Обране

Простій в установі: як оформити та оплатити

Під час дії військового стану простій зайняв вагоме місце у топ-5 актуальних тем. Тож сьогодні приділимо йому увагу.

Документальне оформлення

У мирний час для запровадження простою, зазвичай, складають акт про простій, а потім видають наказ про простій. Проте вважаємо, що в ситуації, яка склалася, акт можна не складати. Його обов’язкова наявність законодавством не передбачена.

У наказі про простій зазначаємо:

— причину простою;

— час простою. Якщо дата закінчення невідома, залиште її відкритою. Лише обумовте, що датою закінчення простою буде дата припинення подій, які його викликали. Наприклад, «до закінчення періоду дії воєнного стану»;

— перелік працівників, які підпадають під дію простою;

— порядок оплати часу простою;

— необхідність (або її відсутність) перебування працівників під час простою на робочих місцях.

У табелі обліку робочого часу період простою позначайте як «П» або цифровим кодом «23».

Вибірковий простій

Багатьох хвилює питання: чи можна встановити простій окремим працівникам установи?

Вважаємо, що так. Цю точку зору підтримують і фахівці НАДС у роз’ясненні від 04.03.2022 № 149 р/з. Вони зауважили:

Цитата

… у разі відсутності організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, що викликане, зокрема, військовим станом, доцільно оформити простій для конкретних державних службовців або структурних підрозділів відповідно до законодавства про працю.

Аналогічну думку висловлено у роз’ясненні НАДС від 22.03.2022 № 150 р/з.

Також гостро стоїть питання з оформленням простою для керівника, головбуха, бухгалтерів. Судіть самі: перебуваючи у простої, вони не можуть виконувати свої обов’язки. Водночас це може бути необхідним для прийняття та оформлення важливих для установи рішень. Як мінімум, для оплати часу простою, лікарняних, комунальних послуг тощо, а згодом — для оформлення завершення простою.

Тож цей момент слід передбачити у наказі про введення простою. Наприклад, якщо простій уводять для всієї установи, то доцільно зазначити щось на кшталт «… крім керівника та головного бухгалтера».

Якщо вони не мають можливості працювати стаціонарно, то оптимальний варіант — оформити дистанційну роботу.

УВАГА!

Робота керівника та бухгалтера у період простою ≠ перебування на робочому місці

Часто при оформленні простою згадують про необхідність присутності працівників на робочому місці. Її наявність чи відсутність слід передбачити у наказі про введення простою (див. лист Мінпраці від 23.10.2007 № 257/06/187-07). Крім цього, така необхідність може бути закріплена в правилах внутрішнього трудового розпорядку.

Працівники можуть бути присутніми на робочих місцях, якщо роботу призупинено на нетривалий час і при цьому немає загрози життю і здоров’ю працівників. Якщо робота може бути відновлена будь-якої хвилини, то логічно залишити працівників на робочих місцях. Це дасть можливість при зміні обставин (наприклад, подання електроенергії тощо) оперативно почати виконувати свої безпосередні трудові обов’язки.

Ексклюзивний матеріал для передплатників сайту
    Платне користування сайту передбачає:
  • доступ до новин, статтей, довідників
  • безлімітні завантаження всіх бланків
  • відсутність реклами
60
грн/
місяць
Вже сплатили? Увійти
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплати праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Оплата праці»



Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі