Статті: Запобігання та протидія корупції



Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) ще у липні поточного року своїм наказом від 23 липня № 450/21 затвердило Порядок інформування про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування, який набув чинності 1 грудня 2021 року. Про зміни та форму для заповнення Порядку поговоримо у цій статті.
Декларування за новою формою
1285
0
До початку кампанії декларування 2022 року залишилося менше місяця. І ми починаємо активно нагадувати вам не тільки про необхідність задекларувати статки за звітний рік, а й про зміни в системі декларування, які набули чинності з 01.12.2021. У попередній статті ми знайомились із зміненим порядком інформування про зміни в майновому стані. У цій статті ознайомимося з новою формою і нюансами заповнення декларації.
Звільнення корупціонерів
560
0
НАЗК у своєму роз'ясненні (nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2020/06/3.pdf) нагадало про порядок дій державних органів у разі визнання службовців винними у вчиненні корупційних правопорушень.
Лист від 03.09.2021 № 190-07/65899-21
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 12, статей 13-1, 53-9 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII в органах влади та місцевого самоврядування (обласних, районних, міських радах) утворюються (визначаються) уповноважені підрозділи (уповноважені особи) з питань запобігання та виявлення корупції. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) оновило Типове положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції. Зміни враховують пропозиції самих антикорупційних уповноважених та практики застосування Типового положення у 2020 — 2021 роках.
НАЗК затвердило нову форму декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та порядок її заповнення і подання.
У цьому матеріалі поговоримо про законодавчі норми та захист у справах про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією.
За оцінками українських дослідників і міжнародних експертів, масштаби корупції в Україні поки що залишаються значними. На жаль, у свідомості наших громадян домінує уявлення про широке поширення корупції як в органах влади і судовій системі, так і на побутовому рівні. А як же самі публічні службовці сприймають корупцію та як вони ставляться до системи антикорупційних заходів в органах влади?
Тема конфлікту інтересів у діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування обговорюється дуже давно і досить жваво. І до нас продовжують надходити запитання читачів, які стосуються конкретних кейсів із повсякденного життя. Аналізуючи ці запитання, ми дійшли висновку, що часто державні службовці, посадові особи, депутати та керівники підприємств не розуміють, у чому полягає сутність конфлікту інтересів. Тож ми вирішили допомогти і прийняли рішення опублікувати декілька матеріалів, присвячених конфлікту інтересів та вирішенню тих кейсів, що надходять до редакції.