Інформація по темі "" | Публікації по тегу
24.06.21
5517 0
Друкувати
Обране

Електронні лікарняні: знайомимося

Дар’я Кравченко
Дар’я Кравченко експертка з питань оплати праці журналу "Оплата праці"
Ну, нарешті! Із 4 червня 2021 року розпочалася ера електронних лікарняних листів. А ось паперові листки непрацездатності поступово відійдуть у минуле. Що ж таке е-лікарняний і в чому його відмінність від паперового? Хто зможе його отримати вже сьогодні? Як роботодавцеві дізнатися про його існування та як оплатити? Усі ці питання обговоримо в статті.


 

Е-лікарняний

Електронний листок непрацездатності (е-лікарняний) — це лікарняний лист, сформований (виданий) програмними засобами Реєстру листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (п. 2 Порядку № 328*). Він (як і лікарняний лист у паперовій формі) є підставою для:

* Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 р. № 328.

а) звільнення від роботи;

б) оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності;

в) отримання допомоги від ФСС.

Інакше кажучи, е-лікарняний наділений усіма тими ж функціями, що й паперовий листок непрацездатності. Ось тільки:

а) його не треба роздруковувати (дублювати на бланку);

б) усі дані про нього постійно зберігаються в Реєстрі листків непрацездатності;

в) він формується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

Як можна буде отримати е-лікарняний, покажемо на схемі.

img 1

Порядок формування е-лікарняного

Хочете знати подробиці? Про них розповімо далі. І розпочнемо з основи основ — медичного висновку.

Підстава — медвисновок

Медичний висновок — це також електронний документ. Його формує лікар:

  • на підставі медичних записів в електронній системі охорони здоров’я, чим і засвідчує тимчасову непрацездатність пацієнта (п. 2 Порядку № 328);
  • при пред’явленні паспорта та іншого документа, що засвідчує особу непрацездатного.

Порядок формування медвисновків та інших документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, регламентує Порядок формування медвисновків**.

** Порядок формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, затверджений наказом МОЗ від 01.06.2021 р. № 1066.

Увага! Згідно з цим документом медвисновок формується:

1) тільки після особистого обстеження хворого лікарем.

Виняток зроблено лише на період дії карантину. У такому разі формувати медвисновок дозволено на підставі звернення та опитування хворого телефоном або інтернет-телефонією, з використанням засобів телемедичного зв’язку:

  • з обов’язковою відміткою про це в Реєстрі медичних записів, записів про направлення і рецептів;
  • і тільки для медвисновків із категорією «Захворювання або травма загального характеру», «Обсервація, самоізоляція…» і «Карантин» (що це таке — поговоримо далі);

2) не пізніше наступного робочого дня з дня встановлення тимчасової непрацездатності особи.

Тільки в деяких випадках цей строк може зміщуватися, зокрема:

  • якщо медобслуговування здійснювалося не за місцем здійснення господарської діяльності за медичною практикою;
  • через проблеми технічного характеру.

Після того як медвисновок потрапить до системи і вона ідентифікує пацієнта як застраховану особу, в той же момент у Реєстрі листків непрацездатності сформується лікарняний лист.

При цьому йому буде присвоєний єдиний реєстраційний номер (унікальний номер листка непрацездатності).

Оскільки медвисновок — це підстава для створення лікарняного листа, до нього потраплять дані:

  • про пацієнта;
  • про лікаря;
  • про медустанову, лікарем якої встановлений факт тимчасової непрацездатності особи і сформований медвисновок у Реєстрі;
  • категорія медичного висновку (!);
  • відмітки про алкогольне та/або наркотичне сп’янінні і про зв’язок тимчасової непрацездатності з профдіяльністю пацієнта (за наявності);
  • дата порушення режиму лікування і вид порушення режиму лікування;
  • період дії медвисновку;
  • посилання на запис у Реєстрі про попередній медвисновок (якщо таке було) тощо.

Увага! За категорією медвисновку визначається причина непрацездатності в е-лікарняному.

Зауважимо, що категорії медвисновку трохи відрізняються від причин непрацездатності, зазначених у паперовому листку непрацездатності.

Судіть самі. Це: «Захворювання або травма загального характеру», «Догляд за хворою дитиною», «Догляд за хворим членом сім’ї», «Догляд за дитиною у разі хвороби особи, що доглядає за дитиною», «Карантин», «Обсервація, самоізоляція під час дії карантину…», «Переведення особи на легшу роботу», «Вагітність та пологи» тощо.

Ба більше, для медвисновків кожній із зазначених категорій Порядком формування висновків установлений свій період дії.

Припустимо, що медвисновок сформований, а на його основі в Реєстрі з’явився лікарняний лист. Що з ним робити далі?

Дії працівника

Працівникові, щодо якого сформований електронний лікарняний, уже не треба передавати його роботодавцеві для оплати періоду тимчасової непрацездатності.

Йому достатньо повідомити роботодавця про те, що лікар сформував медвисновок або відкрив електронний лікарняний (можна навіть телефоном). І на цьому все.

Хоча не зайвим буде перевірити інформацію, зазначену в е-лікарняному. Для цього у працівника є три способи:

1) через особистий кабінет на сайті ПФУ (пункт меню «Мої листки непрацездатності»);

2) за допомогою запиту на вебпорталі електронних послуг «Дія» (така послуга стане доступною у кінці червня). Тут можна переглянути дані про медвисновки (номер його запису в Реєстрі, категорію, дату і час формування, період дії тощо) і пред’явити їх за місцем вимоги;

3) звернувшись до органу ПФУ. У цьому випадку можна отримати інформацію про е-лікарняний у паперовому вигляді (як витяг з Реєстру листків непрацездатності) (п. 16 Порядку № 328).

А що робити роботодавцеві?

Дії роботодавця

Отримавши від працівника повідомлення про відкриття е-лікарняного, роботодавець передусім може перевірити отриману інформацію.

Причому єдиним способом — через особистий кабінет страхувальника на сайті ПФУ (portal.pfu.gov.ua) (розділ «Листки непрацездатності»).

Для цього достатньо ввести хоча б один із реквізитів, за якими проводитися пошук: номер е-лікарняного, дату його відкриття / дату закриття; РНОКПП або П. І. Б. працівника.

Зверніть увагу: страхувальники можуть побачити інформацію про лікарняні листи своїх співробітників тільки за період перебування з ними в трудових відносинах.

Після того як е-лікарняний буде закритий (у разі е-лікарняного з причиною непрацездатності «Вагітність та пологи» — відразу після його відкриття), роботодавець може братися до процедури оплати періоду тимчасової непрацездатності.

Важливо! Поява електронних лікарняних не вплине на:

1) розмір оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності і розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності;

2) процедуру розрахунку і виплати лікарняних;

3) строки отримання допомоги від ФСС (вони залежать виключно від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку до ФСС).

Невеликі корективи торкнуться тільки процедури призначення допомоги.

Звичайно, комісії із соцстрахування й далі призначатимуть матзабезпечення застрахованим особам (протягом 10 днів після закриття е-лікарняного). Але з деякими нюансами. ФСС у своєму роз’ясненні від 07.06.2021 р.* рекомендує діяти так:

fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975855

1) роздрукувати е-лікарняний або залишити його в електронному вигляді в кадровій службі;

2) кадрова служба визначить страховий стаж застрахованої особи (пільги) і кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті. Після чого оформить цю інформацію або в паперовому, або в електронному вигляді;

3) е-лікарняний та інформацію від кадрової служби передати до комісії із соцстрахування;

4) комісія із соцстрахування прийме рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення і передасть його до бухгалтерії для нарахування лікарняних виплат;

5) бухгалтерія проведе необхідні розрахунки (у паперовому або електронному вигляді), заповнить заяву-розрахунок і направить її у ФСС за місцем обліку.

Увага! Заяви-розрахунки за е-лікарняними слід оформляти окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листами**.

** fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846

Чому? На це є дві причини:

• в е-лікарняних немає номера серії як у паперових бланків. При потраплянні до Реєстру листків непрацездатності їм присвоюється єдиний реєстраційний номер (складається тільки з цифр);

• е-лікарняні видаються з оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності.

До речі, проглянути, сформувати і надрукувати заяви-розрахунки за листками непрацездатності роботодавець може в особистому кабінеті на сайті ПФУ (розділ «Заяви-розрахунки»).

Коли все запрацює?

Звичайно, для того щоб повноцінно впровадити е-лікарняні (відлагодити всі процеси на кожному етапі), просто потрібен перехідний період. І такий проміжний (підготовчий) етап буде. Він визначений Інструкцією № 1066*.

* Інструкція по роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та листками непрацездатності на період дії перехідної моделі, затверджена наказом МОЗ від 01.06.2021 р. № 1066.

Так, згідно з цим документом:

• із 1 червня по 31 серпня 2021 року електронні лікарняні листи видаватимуться разом із листками непрацездатності в паперовій формі;

• а з 1 вересня 2021 року використання електронних лікарняних стане обов’язковим для усіх установ охорони здоров’я.

Увага! Перехідний період матиме свої особливості.

1. Створювати і вносити медвисновки до Реєстру зможуть тільки ті установи охорони здоров’я, які:

• підключені до електронної системи охорони здоров’я;

• мають технічну можливість формувати медвисновки.

Зауважимо, що технічна можливість в установи виникає з дати опублікування на вебсайті електронної системи охорони здоров’я (ehealth.gov.ua) інформації про підключення медустанови до центральної бази даних електронної медичної інформаційної системи (МІС).

Важливо! Тільки-но медустанова сформує свій перший медвисновок, йому буде заборонено видавати паперові листки непрацездатності.

Але є і винятки. Так, до 1 вересня 2021 року листки непрацездатності виключно в паперовому вигляді слід оформляти:

• особам, яким уже був відкритий лікарняний лист у паперовій формі (згідно з Інструкцією № 532). Тобто подовжувати відкриті в паперовій формі лікарняні листи (до повного закриття) також слід у паперовій формі. Навіть якщо медустанова вже перейшла на е-лікарняні;

• у зв’язку з вагітністю та пологами. Оскільки категорія медичних висновків про тимчасову непрацездатність «Вагітність та пологи» почне застосовуватися тільки з 1 вересня 2021 року;

• якщо тимчасова непрацездатність пацієнтів виникла в результаті захворювання ВІЛ або психічного розладу.

Усі інші установи охорони (до появи технічних можливостей формування медвисновків у Реєстрі або до 1 вересня 2021 року) здоров’я дотримуються вимог Інструкції № 455 і Інструкції № 532. Тобто відкривають і видають лікарняні листи в паперовій формі.

2. Якщо особі, у якої відкритий листок непрацездатності в паперовій формі, буде встановлений факт тимчасової непрацездатності за новим випадком і в цей період у медустанови буде технічна можливість сформувати медвисновок у Реєстрі, то за таким новим випадком формується е-лікарняний.

3. Якщо особа, у якої сформований медвисновок у Реєстрі в одній установі, звернеться для проходження обстеження, консультації, доліковування, проходження реабілітації тощо до іншої установи, у якої немає технічної можливості формувати медвисновок у Реєстрі, то для такої особи відкривається листок непрацездатності як новий випадок тимчасової непрацездатності (в паперовій формі).

 

ОПЛАТА ПРАЦІ ЧЕРВЕНЬ, 2021/№ 12

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Журнал «Оплата праці»



коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн