Статті: Бухгалтерський облік



Як відобразити в обліку витрати на розроблення проєктно-кошторисної документації для проведення капітального ремонту приміщення: як витрати звітного періоду, віднести на збільшення первісної вартості об’єкта, що ремонтується, чи взагалі обліковувати як окремий об’єкт?
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»
№3 вiд 12.01.2023
Під час ліквідації основних засобів можуть бути оприбутковані запасні частини, будівельні матеріали, дорогоцінні метали, металобрухт тощо. Як їх правильно оцінити, оприбуткувати та відобразити в бухобліку, розглянемо у цьому матеріалі.
Бюджетна установа обліковує на субрахунку 1812 металеві відра та каструлі, які стали непридатними для подальшого використання. Коли саме слід списувати такий інвентар з балансу: одразу після встановлення факту непридатності чи при переданні металобрухту до приймального пункту?
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»
№15 вiд 14.04.2023
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: як показати в обліку та фінзвітності?
1651
6
Згідно з рішенням міської ради головний розпорядник — виконком міської ради перерахував одержувачу бюджетних коштів — комунальному підприємству кошти за КПКВК 7670 та КЕКВ 3210 на поповнення статутного капіталу. Як правильно показати такі операції в бухобліку виконкому? Та чи повинні ці операції знайти відображення в фінансовій звітності виконавчого органу?
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»
№24 вiд 30.06.2025
Заклад освіти придбав набір тактичної медицини для оснащення кабінету «Захист України». Вартість такого набору — 99900 грн. До його складу входять джгути кровоспинні, бандажі перев’язувальні, пов’язки оклюзійні, манекени тренувальні, пластир, ножиці та інші засоби навчання. На який рахунок правильно зарахувати такий набір?
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»
№38 вiд 11.10.2024
Внаслідок обстрілів знищено майно громади (генератор, оргтехніка, паливо в бочках тощо). Поліція провела огляд місця події, зафіксувала наслідки та надала відповідний висновок. Але у цьому документі не зазначено, яке конкретно майно було знищено. Як діяти в цій ситуації? Яка процедура списання знищеного майна?
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»
№35 вiд 11.09.2024
Нещодавно Кабмін уніс зміни до Порядку № 1314*, яким регламентовано механізм списання об’єктів державної власності. На які саме новації в цій царині слід звернути увагу бюджетним установам, дізнавайтеся з нашої публікації.
Журнал «Бюджетна бухгалтерія»
№23 вiд 23.06.2025
Ситуація: бюджетна установа отримала від благодійника ноутбук зі встановленою операційною системою Windows (на правах користування). У документах, наданих благодійником, вартість комп’ютерної техніки та ОС зазначено окремо. А саме, згідно з Актом приймання-передачі вартість ноутбука становить 23700 грн, ОС — 7500 грн.
Установа списала основний засіб, який містить дорогоцінні метали. Це зазначено тільки в інвентарній картці. Як визначити вміст дорогоцінних металів, якщо нема техпаспорту на цей ОЗ? Як оформити здавання дорогоцінного брухту? Як класифікувати надходження від його реалізації та на які цілі можна їх витратити? Наведіть, будь ласка, приклад відображення цієї операції в бухобліку.
Бюджетна установа отримала благодійну допомогу — вживані меблі. В Акті приймання-передачі матеріальних цінностей благодійник зазначив найменування та їх кількість, але без вартості. Чи оприбутковувати таку допомогу? Якщо так, то як її оцінити та які документи слід оформити?